Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor die met licht aan start

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Gerard
Gast 
#16 | Geplaatst: 30 okt. 2006 21:57 | Aangepast door: Gerard 
Het is mischien lastig dat je bij de buren naar binnen schijnt maar zo'n probleem lijkt me dat nu ook weer niet.
Als je de motor start wordt eerst je voorlicht uitgezet en dan pas gestart.
Zet je contact maar aan en dan heel voorzichtig je start knopje indrukken dan zal je zien dat eerst je licht uitgaat en daarna pas je start motor gaat draaien. Dus niks aan veranderen dan kan je ook niet vergeten je licht aan te zetten.

Gerard

Schrijver puk
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 1 nov. 2006 09:41 
Rel, ik vermoed dat je een belgische import cx hebt vanuit amerika , deze zijn onderworpen aan een technische keuring , vandaar die extra specifikaties" tgk", en hebben oorspronkelijk idd geen lichtschakelaar , als ik het goed heb , dan heb je ook geen " standlicht" of parkeerlicht in de koplamp.
jou zorg in verband met de batterijbelasting bij het starten is ongegrond , want bij een batterij die een tijdje stilstaat is het zelfs raadzaam ze even te ( schrikken) door middel van de lichten even op te zetten om vervolgens te starten, het is dus eerder een voordeel dan een nadeel.
is je batterij ok , dan zal ze dat ook langer blijven.
indien niet , nou ja, dan zal je veel ellende gespaard blijven omdat je veel sneller een nieuwe zult halen en niet zoals sommigen maar blijven een slechte aan de praat houden en alzo de laadspoelen in de vernieling draaien.
groetjes Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Floris
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 1 nov. 2006 12:29 
Je koplamp trekt ongeveer 4 Ampere stroom en je startmotor minstens 80 Ampere. Oftewel: je koplamp pikt verhoudingsgewijs minder dan 5% stroom in. Ik zou 't lekker zo laten zitten en het geld dat je daarmee uitspaart gebruiken om een goede druppellader te kopen (een Optimate III kost €50).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rel
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 1 nov. 2006 23:08 
ja ja een optimate 3Sp druppellader heb en gebruik ik. Maar verder is het me wel duidelijk geworden, dat mijn accustartprobleem eigenlijk niet bestaat. Dank voor de inbreng.

Amerikaanse import. Maar heb geen mijlenteller. Canadese import? Hoop tenminste niet dat de teller gewisseld is Groeten rien

Schrijver rel
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 4 nov. 2006 07:30 
inmiddels gevonden dat ik een acceleratiepomp heb, plaatje met 3 schroefjes aan de linkerzijkant van de carb. Kenmerk USA-model. Rien

Schrijver rel
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 6 nov. 2006 22:07 
nee toch niet, de accelaratiepomp met die schroefjes zit aan de onderkant van de carb, daar zie ik niets bijzonders.

Schrijver rel
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 26 jan. 2007 11:44 
Imiddels weet ik zeker dat het een Canadees is.
Op de schildjes staat het, wel vervaagd, gewoon:
Moto Sport R. Brissette Inc, Berthierville

En via Google kom je dan uit vlakbij Montreal. Franstalig.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 27 jan. 2007 00:14 
Ook mijn GL is van Amerikaanse origine. Dus ontbreekt de lichtschakelaar ook. Bij het op contact zetten branden i.d.d. de koplamp en de positielichten in de knipperlichten (weer opnieuw aangesloten voor de zichtbaarheid), maar als je de startknop indrukt gaat de koplamp volgens mij uit, tot dat je weer loslaat.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver rel
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 3 feb. 2007 21:47 
ja inderdaad, bij starten dooft verlichting. Ikk heb nog niet geprobeerd de schakelaar te vervangen, zou wel passen. Mijn startmotor begint maar moeizaam met draaien. Moet daar eens naar kijken.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 4 feb. 2007 00:30 
Schakelaar plaatsen gaat het probleem dus niet oplossen. Een frisse accu en/of grondig schoonmaken van de startmotor (lamellen) waarschijnlijk wel.
Suc6!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor die met licht aan start

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven