Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

gas kabel

 
Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 nov. 2006 16:16 
Vandaag kwam ik er achter dat van mijn winter CX500E een van de gaskabels was gebroken dit was al heel lang .
Mijn vraag nu kan ik hier mee blijven rijden of moet ik binnen en buitenkabel vervangen.
Zover ik het het kan zien heb ik het idee dat de tweede kabel helemaal niets meer doet of zo ik bedoel een extra klep bedienen of zo .
Heb meer het idee dat het een reserve kabel is voor als er een breekt .

Waar kan ik stahlflex remkabels laten maken .
Ik ben van plan op de restauratie CX500E van deze kabels te zetten .want de originele lijken wel ballonnen met remmen.

Verder zoek ik nog een tank voor een CX500E met originele bevestigings lippen voor de buddyseat.
Een gave buddyseat zoek ik ook nog het liefst met een witte bies met honda er op .

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 18 nov. 2006 17:26 | Aangepast door: MAST 
Hallo Jan, volgens mij is de tweede kabel bedoeld om je gas weer dicht te draaien. Hoe het precies zit, weet ik niet. Voor staalflex remleiding kan je o.a bij motorextra terecht. ook op het prikbord zijn wat tips te vinden, zoals in dit topic.
Verder zag ik dat je getracht hebt een link naar je MSN space te maken. Wat is je naam daar, want bij "Jan" kom ik niks tegen, ook niet bij "Dielissen".
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 nov. 2006 18:12 
"heen en weer" zo is het ook met de kabels. Dus "weer" kan er af maar liefst niet als le handle hapert..
D(niet ingelogd ook niet anoniem)

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 nov. 2006 18:24 
de " terug kabel" dient idd om het gas te sluiten, al zijn de veren van de carbs meer dan sterk genoeg maar bij eventueel haperen( lees geen onderhoud) zou het dus kunnen gebeuren dat de gas open kan blijven staan, ( dat is de originele uitleg)maar in de 30 jaar dat ik motorfietsen rij heb ik dat nooit meegemaakt en bij mijn laatste moto's heb ik deze zelfs gedemonteerd, dan gaat de gashendel ook iets lichter ! dus comfortabeler rijden.
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 nov. 2006 19:04 
Van mijn vorige CX was één van de tekorten dat de 'duw'kabel in zijn geheel ontbrak, zowel binnen als buitenkabel. Maar heb er wel een jaar of drie en 30.0000 kmr probleemloos mee rond gereden, in die zin dat ik niet de indruk heb gehad dat ooit het gas is blijven hangen.

Bij mijn huidige CX bleek de tweede kabel wel aanwezig doch bij nader inzien gebroken (geen/weinig smering, bleek achteraf). Laatst heb ik deze vervangen, welliswaar na een 12.0000 kilometer met een enkele gaskabel gereden te hebben.

Inderdaad blijken de veren op de carbeurateurs op zich sterk genoeg en gaat het gas met een dubbele kabel iets zwaarder dicht, het geeft mij wel een zekerder idee in voorkomende gevallen het gas dicht te kunnen trekken. (naast het alernatief van de stopknop op het stuur).

Ook heb ik bij mijzelf wel eens gedacht: wellicht komt het nog wel eens van pas als thuisbrenger bij een gebroken (trek)gaskabel, maar daar zal dan wel wat creatieviteit voor nodig zijn. Maar je weet maar nooit.
Wellicht heeft iemand hier praktijkervaring mee?

Maar om mijn CX zo volledig mogelijk te laten zijn heb ik dus inderdaad een nieuwe 'duw'gaskabel aangebracht. Niet moeilijk overigens, wel zorgen voor een soepele loop.

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 nov. 2006 12:41 
Jan, het makkelijkste is om even naar de fietsenmaker te gaan en een remkabel te halen (alleen de binnenkabel) kost ca. 2 euro.
Vervolgens ook even een nippel kopen, kost ca. 50 eurocent.
En voor 2,50 euro heb je het probleem verholpen.
Bovendien scheelt het een heleboel werk, je kunt nu gewoon de kabel door de oude mantel duwen, anders moet je nogal wat losdraaien aan je motor.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 nov. 2006 12:42 
Jan, het makkelijkste is om even naar de fietsenmaker te gaan en een remkabel te halen (alleen de binnenkabel) kost ca. 2 euro.
Vervolgens ook even een nippel kopen, kost ca. 50 eurocent.
En voor 2,50 euro heb je het probleem verholpen.
Bovendien scheelt het een heleboel werk, je kunt nu gewoon de kabel door de oude mantel duwen, anders moet je nogal wat losdraaien aan je motor.

Groeten,
Theo.

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 nov. 2006 12:44 
Jan, het makkelijkste is om even naar de fietsenmaker te gaan en een remkabel te halen (alleen de binnenkabel) kost ca. 2 euro.
Vervolgens ook even een nippel kopen, kost ca. 50 eurocent.
En voor 2,50 euro heb je het probleem verholpen.
Bovendien scheelt het een heleboel werk, je kunt nu gewoon de kabel door de oude mantel duwen, anders moet je nogal wat losdraaien aan je motor.

Groeten,
Theo.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 gas kabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven