Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carterdeksel

 
Schrijver Prasatko
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 april 2003 13:19 
Hoi!

Ik heb mijn CX bij de dealer weggebracht voor een grote beurt. Nu is er helaas bij het verversen van de olie een scheur in het carter gekomen en nu lekt ie :-(...
Hij is nu aan het kijken of hij het kan laten lassen en nu zit ik zelf te denken of het niet beter is om een "nieuw" carterdeksel te kopen en dat erop te laten zetten...
Wat is de betere keuze? Ik weet niet wat ik me (of hem) op mijn hals haal als het blok uit elkaar moet...

Schrijver Floris63
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 april 2003 14:40 
Wat vervelend voor je. Die monteur lijkt me een prutser.

Lassen lijkt me geen feestelijke optie. Een 2e hands carterhelft is te vinden via een sloper, of misschien via de onderdelenbeurs 4 mei a.s. in Bunnik. Eigenlijk vind ik dat die dealer een carterhelft mag gaan zoeken.

Als je een goede afloop niet vertrouwt is het misschien een idee om de dealer schriftelijk aansprakelijk te stellen. Dat kan met een kort briefje waarin je opschrijft wat er gebeurd is en hem verzoekt binnen een gestelde termijn het probleem op te lossen.

Als de voorste carterhelft vervangen gaat worden dan moet de ventilator van de conische as worden getrokken. Dat moet met beleid gedaan worden anders gaat-ie stuk (dat is mij overkomen). Geen klus voor een leerling-monteur.

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Prasatko
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 april 2003 15:03 
Alvast bedankt voor het antwoord. Ik had me inderdaad gerealiseerd dat de onderdelenbeurs er aan zat te komen. Mijn probleem is echter dat ik in Maastricht woon en dat Bunnik dan niet om de hoek is ;-).
Maar gelukkig zit er hier vlak over de grens een behoorlijk grote motorsloop (zal allicht duurder zijn, maar ja...)

En het plaatsen moet de monteur/dealer maar doen dacht ik zo. Ik heb geen 2 linkerhanden, maar niet echt de ruimte om uitgebreid te knutselen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 april 2003 20:34 
Hoi,

Vraag ook maar eens bij Mainly Twins een motorsloperij op de Hamstraat in Kerkrade.
Ik weet dat hij in het verleden vele CX'en heeft gesloopt en heb er zelf ook al wel eens CX delen gekocht.
Bij welke 'dealer' heb je de CX in onderhoud gegeven?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mg-01-vs
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 april 2003 20:39 
dat willen wij in het noorden ook weten

Schrijver Prasatko
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 april 2003 09:06 
Dealer is Rosa motoren in Eijsden.

Had er alleen maar goede verhalen over gehoord en ik vertrouw ook nog wel op een goede afloop.

Ik laat het weten hoe het verder gaat. Bedankt voor de tip van Mainly Twins, daar had ik al eens naar gebeld, maar die deed toen heel moeilijk over openingstijden en langskomen. Ik ben al een paar keer voor wat onderdeeltjes naar Guido Broux in Opglabbeek (B) geweest. Die is gewoon op kantoortijden open en heeft zo ongeveer alles volgens mij.

Schrijver terry

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 april 2003 12:32 
Hallo,
Broux is heel soepel in het opsturen van onderdelen.
Betalen onder rembours is geen probleem.
Voor de middag besteld en de volgende dag heb je het; handig als je op het werk zit en daarnaar laat opsturen; je bent er tenslotte toch de ganse dag.
Terry

Schrijver marcel
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 april 2003 22:26 
Hallo Prasatko,
Zoek je een frontplaat van het motor-carter, waar ook het olie-filter en het koppelingsdeksel op zitten?
Ik heb er nog wel eentje voor je.
Als je tenminste een weekje kunt wachten, want dan sloop ik het van een CX500A blok.
Belangstelling? Mail me maar.
CX-groet,
Marcel Hogt

Schrijver Prasatko
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 mei 2003 15:46 
Beloofd is beloofd. De afloop.

Het heeft even geduurd, maar Rosa heeft het gelukkig opgelost. Ze hebben inderdaad een stuk van het deksel gelast en de motor is nu weer lekkagevrij. Ze hadden er een behoorlijke klus aan gehad, want dat lassen was, zoals voorspeld, niet makkelijk.

Kijken of het houdt...

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carterdeksel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven