Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koelvloeistof

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 jan. 2007 11:39 
In mijn acties om de najaar verworven nu duidelijk als Canadese CX 650E gekende motor 1982!! als eerste motor te gaan gebruiken heb ik ook het plan de koelvloeistof te vervangen. De motor heeft achterstallig onderhoud, dus dit zal ook wel nodig zijn.

Nu heb ik Wynn's cooling system flush bij brezan gekocht, radiatorreiniger. om het koelsysteem van eventuele corrosie te ontdoen.
Van de deskundige van Wynn's vernomen dat het product geschikt is voor aluminium. De werkwijze is 325 cc koel aftappen, 325 cc Wynnsspul toevoegen, half uurtje warmrijden en alles aftappen. Daarna om te demineraliseren water vullen, half uurtje rijden en aftappen. Dan de nieuwe koelvloeistof erin. Hij raadde met klem (als autooldtimerhobbyist) voor alu blok Fiat paraflu aan.
Groeten rien

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 jan. 2007 10:29 
Ik heb dit product ook gebruikt om het koel systeem van de ford mondeo schoon te krijgen. Ook hier is een alu kop gebruikt. Mijn probleem was dat de koelvloeistof steeds zwart werd. Ik heb 60.000 kilometer terug de koppakking moeten vervangen omdat deze in 1x heel duidelijk lek was. Hierdoor werd de koelvloeistof zwart. Maar in die 60.000 kilometer na de reparatie heb ik de koelvloeistof reeds al 2x vervangen en deze werd steeds zwart. Koppakking is gewoon nog goed. Na dat ik het product van brezan had gebruikt en het koelsysteem goed heb gespoeld met een tuinslang en de motor nog draaiend is er het een en ander goed gespoeld.
Op dit moment is de koelvloeistof nog steeds helder blauw. Dus het heeft wel degelijk iets gedaan.
Koeling was dus geen probleem bij de ford, alleen het zwart worden van de koelvloeistof.

Nu nog even terug naar de 650 cx of gl. Het is bekend dat radiator en koeling krap is bemeten. Over koken van de motor komt dan ook regelmatig voor met zeer warm weer en stoplichten rijden. Kijk maar eens in een grote cx groep (Vechta), je kunt de 650 model er zo uit pikken. Want ze staan echt met ze allen te zeiken over het feit dat het te warm is. De 500 model heb dat niet. Let maar eens op.

Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2007 10:59 
Ik ben nu bezig met m'n 3de 650, maar heb geen klachten over de koeling. De temperatuur blijft heel constant. Wel is het zo dat de elektrische ventilator warme lucht onder de tank vandaan blaast, wat bij 30+ graden wat minder prettig is als je voor een verkeerslicht staat.

Ik gebruik koelvloeistof van de Gamma (staat wel op vermeld 'geschikt voor aluminium motorblokken'). Werkt dus prima.

Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver rel
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 maart 2007 23:45 
inmiddels toegepast en goed gegaan. Bleek veel rommel in het voorraadvaatje te zitten, dat alleen met mankracht leeghevelde. Uit blok kwam niet zoveel vies. Geleerd dat van tevoren aanschaffen nieuw rubber ringetje voor onder nylon aftapplug verstandig is. Voorzichtig vastzetten.
Gr rien

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koelvloeistof

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven