Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Haperingen in de ouwe getrouwe

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver JosvanR
Gast 
#16 | Geplaatst: 6 maart 2007 23:55 
Hans, heb je naar de inlaatrubbers gekeken? Misschien een scheurtje en door de vochtige lucht een verandering in het mengsel? Anders veel plezier met de contactspray!!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 7 maart 2007 09:02 | Aangepast door: Hans 
De isolatoren/inlaatrubbers zijn een paar jaar geleden vervangen door nieuwe (rib uit het lijf maar wel noodzakelijk).
Vanmorgen was het overwegend droog hier in het Zuid Limburgse. Toch weer na een paar km de haperingen.
Misschien dat vocht er wel helemaal niets mee te maken heeft maar misschien juist wel het opwarmen van het blok/elektrische componenten.
Maar vanavond ga ik inderdaad de Contactspray-kuur doorvoeren en gelijk ook maar een andere CDI monteren. Ik verdenk toch een doorgeslagen consdensator. Had je vroeger met de brommert ook, koud lopen als een speer en als ie warm werd was het vermogen weg en begon ie te sputteren.
Dan merk ik morgenvroeg wel of dat inderdaad heeft geholpen.

Zo niet dan maar eens een andere rechter bobine, en de bedrading vanaf de vervroegingsspoelen nalopen en de stator doormeten.
Mocht ook dat niets worden dan leg ik er volgende week een ander blok onder; kan ik op mijn gemak verder zoeken.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 7 maart 2007 09:34 
Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag. Als ik zou moeten gokken: het ligt zeker niet aan de carbs en waarschijnlijk niet aan de CDI. Wat mij betreft zijn de bobines, de stator of de bekabeling verdacht. En voor de zekerheid zou ik de bougies vernieuwen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edward
Gast 
#19 | Geplaatst: 7 maart 2007 10:18 
Ik volg dit lijntje ook met veel interesse! Hou ons op de hoogte... Ik sluit een carbprobleempje nog steeds niet uit ;-)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 7 maart 2007 21:18 
Vanavond droog naar huis gereden.
En jullie raden het al ..... geen enkele hapering.
Heb de bekabeling (m.n. die onder de tank) nagelopen en alle stekkerverbindingen ingespoten met contactspray.
Bougies gecontroleerd; beiden mooi grijs-bruin.

Morgen wordt (gelukkig??!!) weer regen voorspeld.
Afhankelijk daarvan gaat de zoektoch mogelijk verder en is de CDI box vervanging aan de beurt.
Wordt als gebruikelijk weer vervolgd ...
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 11 maart 2007 20:14 | Aangepast door: Hans 
Gehele komende week wordt zelfs geen regen voorspeld.
Voordeel de Ouwe Getrouwe zal als vanouds blijven lopen.
Nadeel, ik zal geen verder onderzoek kunnen doen naar de oorzaak.
Maar dat blijft natuurlijk in de week liggen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#22 | Geplaatst: 12 maart 2007 00:02 
Zeg eh Hans. Wil jij het niet zo laten als het is? Ik heb het idee dat jouw ellende en het lekkere weer samen vallen. Dus als jij niks aan je motor doet houden wij lekker weer! (over lekker weer gesproken: morgen lekker 2 a 3 dagen op de CX naar Frankrijk)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 12 maart 2007 00:08 
W(ater)D(isplacement)-40 is zeer geschikt om vocht weg te houden. Nieuwe bougiekabels en bougiekappen doen ook wonderen, deze zijn naar 20+ jaar echt wel een keer aan vervanging toe.

JosvanR, ik ben het helemaal met je eens! Ben wel jalours op je Frankrijk trip.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Hans

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 12 maart 2007 09:12 | Aangepast door: Hans 
Het is alleen niet zo gemakkelijk even de bougiekabels bij een CX te vervangen. De binnenkern zit namelijk in de bobine gesoldeerd. Daarvoor moet je eerst het een en ander van het binnenste van de bobine blootleggen (dmv slijpen !).
Bougiekappen zijn 100% goed.
Er zit 'ergens' iets in de bedrading dat slecht tegen vocht kan c.q. doorslaat. Ik blijf als hoofdoorzaak toch mijn CDI box verdenken.
Maar daar kom ik gegarandeerd achter.
En inderdaad vanmorgen in het zonnetje naar het werk geen enkele hapering. Wel bijna bij het laveren tussen de auto's door bijna weer van de sokken gereden door iemand die niet oplette (ja opletten en bellen gaat niet goed samen) en van rijstrook veranderde.
Wel honderden excuses van haar gekregen, maar daar heb je dan zo weinig meer aan als je met de motor op de grond zou liggen.

Nog 1 reactie en ik heb de 1000 volgemaakt :) Yoepie !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 12 maart 2007 11:54 | Aangepast door: Floris 
Het probleem van verouderde bougiekabels bij mijn CX is mij ook bekend. Ik ga dat oplossen d.m.v. speciale koppelstukken, waarmee ik nieuwe kabels kan verbinden aan de bestaande bobines. En als dat niet lukt ga ik 'n keer shoppen bij Wemoto (UK), die leveren namelijk een aftermarket-model voor de CX bobine.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 12 maart 2007 13:33 | Aangepast door: Hans 
Heb die koppelstukken ook ooit eens aangeschaft, maar ze zitten nog steeds in de verpakking.
Je moet toch een behoorlijk stukje bougiekabel laten zitten wil je die dingen kunnen monteren.
Bij mijn Yamaha XS heb ik ooit eens de bougiekabels vervangen; die zitten net als bijd e CX geseald in de bobines.
Rotklus !

Inderdaad kun je dan beter andere bobines aanschaffen waarin de bougiekabels zijn gewarteld.

Dit is dus mijn 1000ste bijdrage aan dit forum !!!
Op naar de volgende .........
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 16 maart 2007 13:00 
Deze hele week prachtig zonnig en droog weer.
En dus ..... geen enkele hapering gehad (op ca 400 km).

Volgende week wordt wisselvallig weer verwacht; maar afwachten of de ouwe getrouwe mogelijk inmiddels over het gebrek is heengegroeid :)
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 19 maart 2007 08:48 
En vanmorgen .......
In de vroege ochtend heeft het hier in Zuid Limburg behoorlijk gehageld; alles was wit.
Dus de straten nat ivm dooi van dat spul.
En ja hoor, al na een paar honder meter voelde ik de motor inhouden en sputteren. Niet zo heftig als in een regenbui, maar toch onwillekeurig inhouden bij gasgeven.
Hij trok zich er dan zelf wel door heen, maar bij een stoplicht sloeg is weer eens gewoon af.
Het is net of ie te weinig lucht krijgt.

IK zou echt niet weten wat een oorzaak zou kunnen zijn. Vocht in de bekabeling of andere elektrische stoornissen lijken niet de oorzaak.
Ik zal eens een ander (nieuw) luchtfilter monteren. Dat wat er nu in zit is niet echt smerig, maar vochtige lucht is zwaarder (????) dan droge lucht ?

Of heeft iemand van jullie nog een suggestie ?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 19 maart 2007 09:48 
Ik heb een suggestie: trek de overloopslangetjes van de vlotterkamers 'ns los.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 19 maart 2007 10:08 
Floris,
wat zou daarvan het effect moeten zijn ?
Als ik de schroefjes in de vlotterbakjes losdraai loopt de benzine gewoon dor de slangetjes weg.
De aftapslangen van de luchtfilterbak (daar waar zich de smurrie in verzameld) heb ik ook al laten leeglopen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Haperingen in de ouwe getrouwe

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven