Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vermogen???

 
 
Pagina  Pagina 2 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 12 maart 2007 00:01 
Helaas ben ik niet in het bezit van een CDI-box (GL heeft transistor ontsteking). Klinkt evenwel zeer acceptabel.
Harry heeft in elk geval nieuwe brandstofleiding (en een nieuw extra filter) nodig. Ik denk dat het filter v/d benzinekraan gedeeltelijk verstopt zit, vandaar wel toeren maken in z'n vrij (relatief laag verbruik) maar niet rijdend.
Nu alleen nog mooi weer (op de stoep sleutelen) en wat vrije tijd regelen!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Ray
Gast 
#17 | Geplaatst: 12 maart 2007 00:16 
Ray heeft toch beetje gelijk
Groetjes
Ray ( die niet zal zeggen: ik zei het toch?)

Schrijver jerrimy
Gast 
#18 | Geplaatst: 12 maart 2007 06:48 
Trek de benzineslang los en zet een bakje eronder, zet de kraan open en kijk of het een constante stroom is, zoniet zet de kraan op reserve en kijk of de stroom harder word. Als de stroom nog steeds niet mooi constant is zet de kraan weer dicht en schud een flink met Harry voorrem in knijpen en een paar keer de voorvork inveren.

Als de benzine wel rijkelijk stroomt test dat dan nog een keer als deze door de carbs heen moet door de aftapschroeven eruit te draaien, draai deze er maar helemaal uit om een goed beeld te krijgen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 12 maart 2007 08:58 
Het is dat ik wat krap kwam te zitten in de beschikbare tijd (de soep zou om 6 uur op tafel staan ) anders had ik mijn CX tank even op 'Harry' geplaats om Roelofs theorie te testen. Heeft iemand in de buurt van Gea een tank over ? Simpele oplossing om te testen, denk ik.


Harmony,
Hans.
( een fout is het kenmerk van de ware )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Ray
Gast 
#20 | Geplaatst: 12 maart 2007 16:36 
Gea,
Je hebt email....
Je kan een chokekabel vervangen dus tankje loshalen moet je ook kunnen.

Groetjes
Ray ( die ook hier weer gelijk heeft...)

Schrijver MAST

Moderator 
#21 | Geplaatst: 12 maart 2007 16:55 
Ik hoop dat het is wat Roelof bedacht heeft, maar vrees toch dat het eerder een CDI probleem is. Heb helaas geen CDI voor je om uit te wisselen.
Ik ben benieuwd naar wat het nou is.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver startweer
Gast 
#22 | Geplaatst: 12 maart 2007 17:22 
Je kan een chokekabel vervangen dus tankje loshalen moet je ook kunnen.
Hoe denk je dat ik een choke kabel vervang? Dan moet de tank er echt af hoor :-)

Vandaag heb ik de slang vanaf de benzinekraan even losgehad om de straal te controleren. Die ziet er prima uit. Ook even gereden. Hij begint vol goede moed. Doorschakelen naar 2, dan komt ie niet verder dan ongeveer 45 km per uur. Zo even doorrijden (steeds blokjes om, want als ie er mee stopt, wil ik niet ver van huis zijn) en na ongeveer een kilometer (of een halve, weet ik veel) neemt ie terug. Hij gaat niet harder dan 40 km en neemt dan heel snel terug, slaat af, ik start weer en rijd stapvoets terug. Stationair maakt ie wel veel toeren, maar gaat dan ook zwarte rook uitspugen.
Hij gaat weer onder de hoes.....

Gea (die blij is met zoveel meeleven/ meedenken)

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#23 | Geplaatst: 12 maart 2007 19:10 
Koppeling of toch de Stator GEA

GRoeten Arno

Schrijver Hans

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 12 maart 2007 21:09 | Aangepast door: Hans 
Als een condensator warm wordt (en dus inwendig uitzet) kan ie heel snel zijn vermogen om de stroom op te slaan verliezen. Dan zoekt ie de massa op en slaat door zoals dat wordt genoemd, met de beschreven verschijnselen als gevolg.
En zwarte rook duidt op een slechte verbranding. En dat komt weer doordat er een onvoldoende vonk wordt aangemaakt. Dus ook hier weer de condensator.

Verdenk dus nog steeds (en zelfs in toenemende mate) de CDI.

Gea, da's ook door simopel jou zelf te verhelpen hoor :).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 12 maart 2007 23:32 
Zo te lezen is het met Harry's prostaat beter gesteld dan ik aanvankelijk had gehoopt (was tenminste het lek boven geweest!). Maar ja, wat verwacht je van een jonge vent van 28 jaar?

Misschien is er nog een kleine aanwijzing nodig: als je wegrijdt, kan je dan (rustig aan, natuurlijk!) in de 1ste versnelling doortrekken tot zo'n 7.500 toeren/min.? Zonder toerentellerkabel is dat het punt waar 'ie redelijk luidruchtig begint te gillen... Ik denk nu ook meer richting kapotte CDI en/ of stator, heeft Marco waarschijnlijk wel op voorraad. Misschien is de CDI van 'het lel' nog op voorraad?
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver startweer
Gast 
#26 | Geplaatst: 13 maart 2007 11:47 | Aangepast door: startweer 
Marco heeft de euvele moed gehad om op vakantie te gaan! Dus is mijn vraag: wie heeft er voor mij een CDI te leen? Toen ik vanmorgen op mijn fiets (Gazelle dus) richting IJsselmuiden reed, kwam ik een CX 500 tegen. Maar ja, die was onderweg, ik kon hem niet van zijn CDI beroven. Is er iemand op niet al te grote afstand van Zwolle, waar ik er één op kan halen? En weet iemand waar de CDI van 'het Lel' is gebleven?

Gea

Schrijver Ray
Gast 
#27 | Geplaatst: 13 maart 2007 15:42 
Is die niet in de "bedrijfsvoorraad" (=clubmagazijn) opgenomen na de slacht?
Groetjes
Ray ( die denkt dat het lel zo nog wel even voortleeft, al is het maar als legende..)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 13 maart 2007 16:55 
Gea, ik kan je een CDI uit mijn persoonlijk magazijn per post opsturen. Het monteren is een fluitje van een cent, in ieder geval makkelijker dan een chokekabel.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#29 | Geplaatst: 13 maart 2007 16:58 
Heel graag Floris!! Ik zal je even mailen.

Schrijver startweer
Gast 
#30 | Geplaatst: 15 maart 2007 18:08 
CDI ontvangen en geplaatst: geen merkbaar verschil. @#$%^&!

Pagina  Pagina 2 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vermogen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven