Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vermogen???

 
 
Pagina  Pagina 3 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver Hans

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 15 maart 2007 19:41 
Jammer, het zou ook wat al te gemakkelijk zijn geweest.

Volgende suggestie: verbrande klep.
Diagnose stellen: compressie meten
Oplossing: klep vervangen, klepzetel opfrezen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#32 | Geplaatst: 15 maart 2007 19:51 
Ow das mooi shit moet er dus verder gezocht worden

Schrijver Ray
Gast 
#33 | Geplaatst: 15 maart 2007 20:48 
Ik blijf bij het brandstofsysteem, te weinig benzine of valse lucht oid.
Zeker gezien het feit dat ie stationair goed loopt en geen bijgeluiden heeft.
Hoe zien je bougies eruit, Gea? Dat kan wat zeggen over het mengsel dat Harry te vreten krijgt.
Groetjes
Ray ( die niet hoopt dat we met Lel II te maken krijgen...)

Schrijver startweer
Gast 
#34 | Geplaatst: 15 maart 2007 20:53 
Als we met Lel II te maken krijgen steek ik 'm aan!!!

Als ik rijd, stinkt ie enorm naar benzine. Is dat niet een teken dat ie teveel benzine krijgt? Maar hij verzuipt dus niet, zoals bij starten wel eens gebeuren kan....

Schrijver Floris
Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 15 maart 2007 21:27 | Aangepast door: Floris 
My best guess:
- compressieverlies als gevolg van losgetrilde bougie, doorgeblazen koppakking of verbrande klep
- verkeerd brandstofmengsel door klevende chokeklep, vervuilde vlotternaald of verstopte sproeier
- zwakke vonk door defecte bougie, bobine, bougiedop of -kabel
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#36 | Geplaatst: 16 maart 2007 14:51 
Hallo, ik ga morgen een kijkje nemen. Geen idee wat het nou is, maar ik kan een aantal zaken hier benoend checken.
Als iemand nog een of ander lumineus idee heeft, hou ik me aanbevolen.
Ik ga het eerst maar eens zoeken in het brandstof systeem.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#37 | Geplaatst: 16 maart 2007 16:42 
Mars...
Je bent een held!
Succes en ik zal nog een goed nadenken...
Groeten
Ray ( de andere Ridder in de Orde van de Oranje Tankbies...)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 17 maart 2007 11:28 
Ik heb hartstikke benieuwd wat hier nu uit gaat komen.

Het gekke is natuurlijk dat 'Harry in z'n vrij lekker teoeren wil maken, en dat, zodra er wat van 'm gevraagt wordt, hij helmaal in elkaar zakt.

Met mijn sporadische kennis van het inwendige van een CX zou ik 'iets' zoeken in de versnelling, of misschien de cardan.
Maar ja, ik geef direct toe dat mijn kennis hierontrent miniem is. Ben razend nieuwsgierig wat Harry nou mankeert ..........

Harmony,
Hans.
( hoopt dat de 'rode rakker' het nog even uithoud )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#39 | Geplaatst: 17 maart 2007 18:31 
Hallo, ik ben met Gea bezig geweest om te kijken wat er nou mis is met "Harry". Eerst maar eens starten. Dat gaat met 1 druk op de startknop. Onmiddelijk een hoop kabaal, de fan van de ventilator zit los. "Die is al een keer door Marco vastgezet, maar na 100 km. was ie weer los", zo vertelde Gea.
Eerst maar een proefritje maken. Na een klein stukje merk ik al dat de motor niet lekker doortrekt. Gea heeft een werkplek geregeld bij een buurman en daar stal ik de motor. Op de middenbok gezet en de motor onbelast toeren laten maken. Dat gaat best goed, tot een bepaald punt, (de toerenteller is kapot, ik kan niet zien bij welk toerental), dan begint de motor in te houden en klimt niet meer in toeren, Hij braakt zwarte rook uit de uitlaten, onverbrande benzine! Ik vrees met grote vrezen voor de stator.
Het boek erbij, de multimeter erbij en meten maar. De weerstandwaarden van het grote stekkerblok lijken aardig te kloppen, behalve een, die is veel lager dan "Peters" aangeeft.
De white wire fix, hoe zat dat ook alweer? Even opzoeken op de pc, handig toch zo'n site waar je allerlei informatie terug kan vinden.
In een van de verhalen lezen we iets over verkeerde cijfers in het boek van "Peters". Dat zou dan verklaren waarom de weerstandwaarden lager zijn dan zou moeten. We meten nog een keer en ook de blauwe en witte draad die van de vervroeger komt. De weerstandwaarden daarvan zijn veel te hoog. Nog even meten hoeveel volt er met draaiende motor op staat. Op de witte draad zou 90 V moeten staan, op de blauwe 100V.(zie hier) De witte draad geeft meer dan 100V, maar bij gasgeven zakt de meter tot +- 35 V. De blauwe draad geeft iets van 130 V. (ik weet het niet meer precies)
We proberen de "white wire fix". maar het helpt niks, de motor loopt zelfs nog slechter heb ik het idee. Nog even een stukje proberen te rijden. Met de "fix"kom ik niet eens de helling op. De "fix"weer verwijderd en nog een stukje proberen te rijden. Na een paar honderd meter houdt het al op. Ik duw (en als ik de motor weer aan krijg)en rij de motor terug naar de schuur. Wat krijg je het daar warm van zeg....
Helaas, stator problemen is mijn conclusie.
Gea gaat nu bedenken wat te doen. Waarschijnlijk krijgt Marco binnenkort mail.....
Marcel. (die het jammer vind dat het niet gelukt is om Harry weer aan de praat te krijgen)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 17 maart 2007 18:47 | Aangepast door: Roelof 
Sorry dat ik deze week niets voor je heb kunnen doen. Het was nogal hectisch voor mij, o.a. een andere baan geaccepteerd.

Aan het verhaal van Marcel lijkt me niet zoveel toe te voegen (helaas). Doordat de motor stationair wel op toeren kwam, hoopte ik op alleen benzine-toevoer klacht. Een nieuwe brandstofslang/filter is aan te bevelen, de huidige dicht niet goed af en is uitgehard, vandaar de benzinegeur.

Heeft iemand nog een kapotte stator voor mij? Ik wil een vroegere schoolvriend, die tegenwoordig electromotoren reviseerd, vragen naar de mogelijkheden en kosten van revisie. Misschien dat Gea hiermee ook geholpen is, om de kosten binnen de perken te houden.

Groet, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver startweer
Gast 
#41 | Geplaatst: 18 maart 2007 08:47 
Ff off-topic: Roelof, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Het was super dat Hans en jij me vorige week een hart onder de riem kwamen steken, en Marcel was deze keer (alweer) in de gelegenheid om te komen sleutelen. Maar doordat je er bent geweest en de motor hebt horen lopen, kon je meedenken.

Gea (blij met deze warme club)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 18 maart 2007 15:08 
Dat met die zwarte rook / onverbrande benzine uit de uitlaat zit me toch niet helemaal lekker in relatie tot de conclusie "stator defect".
Voordat het blok er onderuit gaat zou ik toch eens de compressie (laten) meten.
Alhoewel in "inklappen" van de stroomspanning op de witte draad bij het klimmen der toeren niet veel goeds doet vermoeden.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#43 | Geplaatst: 18 maart 2007 15:52 
Hallo Hans, misschien is niet aleen de stator defect, maar is er ook iets mis met de pulsgever van de vervroeging? Naarmate de motor warmer werd, wilde die helemaal niet meer lopen. Waar denk jij aan in relatie tot de zwarte rook/onverbrande benzine?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#44 | Geplaatst: 18 maart 2007 19:42 
Ik denk toch aan een mechnisch defect: klep / koppakking / slechte compressie. Juist omdat als er vermogen wordt gevraagd het er niet is terwijl stationair er weinig aan de hand lijkt.
Want de CDI was het niet (of Gea heef de pech gehad weer een kapotte CDI als testexemplaar te treffen).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver startweer
Gast 
#45 | Geplaatst: 18 maart 2007 20:45 
(of Gea heef de pech gehad weer een kapotte CDI als testexemplaar te treffen).
De eigenaar van de CDI weet zeker dat die goed is. En daar heb ik alle vertrouwen in. Helaas! 't Was de makkelijkste oplossing geweest :-)

Pagina  Pagina 3 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vermogen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven