Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vermogen???

 
 
Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver Ray
Gast 
#46 | Geplaatst: 19 maart 2007 12:18 
Ik heb ook moeite met de conculsie "stator kapot". Toen mijn CX afgefikt was, had ik met de onsteking ook het probleem dat ie wel startte, maar bij 3500rpm niet verder wilde. Maar géén zwarte rook! Later bleek er wat draden mysterieus omgekeerd te zitten in de CDI-stekker, maar goed.
Zwarte rook duidt op onvolledig verbrande benzine, en das waar ik me zorgen om maak. Zijn de bobines en bougies wel OK?
Maarja, aan de andere kant....als het blok warmer is minder goed lopen....scheurtjes in de seal van de stator en warme dus dunne olie kan daar makkelijker heen...dat zou wel verklaren...
Marcel: zoek dat verhaal van Rupert en mij nog eens op, ook daarin staat iets over de waardes, die afwijken van de waardes uit het boek....
Misschien wordt je daar nog iets wijzer van....
Groeten
Ray ( die het nou ook niet meer weet...)

Schrijver MAST

Moderator 
#47 | Geplaatst: 19 maart 2007 13:45 
Mijn conclusie dat de stator aan zijn eind is, bazeer ik op het verhaal op de Engelse site, mn deze tekst : If the stator is on the way out, the voltage reading will drop as the engine revs higher. This is because cracked insulation on the stator, or simply old age, is causing the electrical power to "leak".
Omdat bij de meting de voltmeter bij het opdraaien van het gas zakte naar +- 35 V, is mijn conclusie dat de stator kaduk is. Mede gezien ook dat het blok als het warm is, helemaal niet meer starten wil. Terwijl in koude toestand, 1 druk op de knop voldoende is.
Bij het nalezen van het verhaal van Rupert kwam ik dit tegen: Defecte vervroegingsspoelen
Ook van de vervroegingsspoelen zijn de meetwaarden terug te vinden in het handboek. Ik vermoed dat de symptomen zijn : een normaal stationair toerental en normaal rijgedrag bij lage toeren. Bij hogere toeren zal de motor vermoedelijk minder vermogen geven.

Dit is eigenlijk wat de motor van Gea in koude toestand doet.
In jou verhaal Ray, over de omgedraaide CDI draden, kan ik niet vinden wat nou de juiste waarden van de draden zouden moeten zijn.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 19 maart 2007 14:02 | Aangepast door: Hans 
Marcel,

klinkt heel geloofwaardig jouw verklaring (vandaar dat ik in 1e instantie dacht aan de CDI - dat met die concensatoren die bij warme motor doorslaan - en ik de optie van een kaduke stator ook zondermeer openhoud, want juist de harsisolatie van de spoelen heeft het na verloop van tijd behoorlijk te verduren en uitgehard komen er inderdaad barstjes in), maar ik denk dat het toch ook goed is om ook eens de compressie van beide cylinders te meten (bij koude zowel als warme motor met uiteraard de gasklep helemaal opengedraaid).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ray
Gast 
#49 | Geplaatst: 19 maart 2007 15:50 
Ok dus resumerend:
Carburatie goed
Bougies en bobines goed
CDI goed

Nog controleren: compressie/kleppen ( maar kans klein want geen CX kwaal en zeker niet veroorzaakt door rijstijl)

Hmm, dan gaan de verdenkingen inderdaad steeds meer uit naar de stator.
Is ook logisch want Harry heeft een tijdje stilgestaan met een stuk stator boven de olie uit. Dan uitdroging en na al die jaren is dat nu over en uit...?
Dat wordt dus weer een flinke kostenpost...nieuwe stator of ander blok..
Groeten
Ray ( die dit klote vindt voor Gea...)

Schrijver MAST

Moderator 
#50 | Geplaatst: 19 maart 2007 16:37 
Compressie meten kan ik helaas niet, daar heb ik geen meter voor. De bobines zijn, zover ik weet, nog niet gechecked. Die zouden het idd ook nog kunnen zijn....
Blijft een feit dat de gemeten Volts van de witte draad zo ver zakte bij gas geven.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#51 | Geplaatst: 19 maart 2007 17:29 
Ik ga me niet mengen in deze technische discussie, daar hebben anderen gelukkig meer verstand van. Erg goed dat iedereen zo actief meedenkt en handelt. Ik richt me ook even tot Gea: Veel sterkte!

Groet,
Edward

Schrijver Ray
Gast 
#52 | Geplaatst: 20 maart 2007 09:14 
Hmm, misschien is het toch nog de moeite waard om de bobines eens uit te wisselen....
Ik heb ze ook eens kapot gehad en kan me niet meer herrineren wat toen de klachetn precies waren ( behalve dan dat ie het nie lekker dee)
Wie kan daar even bij assisiteren? Iemand in de buurt??
Groeten
Ray ( die blijft hopen op een cheap trick..)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 23 maart 2007 19:33 
Jongens,, ik heb gea nu er over gesrpoken. Ik denk zelf dat het in de carbs zit. Water of kromme vlotters. Hij krijgt te veel benzine lijkt het. Waarom is mijn niet duidelijk.

Groetjes marco.
Weldra horen jullie meer van gea.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#54 | Geplaatst: 23 maart 2007 22:29 
Ik hoop voor Gea dat het probleem idd in de carbs zit. We horen/lezen het wel weer hier op het prikbord.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 23 maart 2007 22:46 
Ik vond het al zorgelijk stil worden rondom Harry en Gea.
Wederom wachten wij vol spanning af.

Teveel benzine in de lucht, dat zou voor mij ook niet goed zijn.

Sterkte Gea, Marco en natuurlijk Harry.


Harmony,
Hans.
( die geen last van z'n ademhaling heeft, itt harry )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#56 | Geplaatst: 25 maart 2007 00:38 
Zullen we er ooit achter komen wat het is/was? Zie deze posting.
Marcel. (met deze reactie staat dit draadje op de 2e plaats van de meest actieve onderwerpen, lekker belangrijk...duh)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver startweer
Gast 
#57 | Geplaatst: 12 april 2007 23:29 
Harry is vandaag verhuist naar Arno. Fanmail, medeleven betuigen en beterschapswensen kunnen dus naar Arno gestuurd worden.

Gea (voor het eerst sinds haar motorcarriëre CX- loos)

Schrijver Rob Kruidenier
Gast 
#58 | Geplaatst: 1 juli 2007 22:32 
Beste cx vrienden, heb met bewondering dit verhaal zitten lezen.
Ik heb een Heinkel 103 a2 uit 63', de fossielen onder ons zullen wel weten wat dat is, en ben daar ooit mee naar kreta, griekenland gereden. Jullie zullen waarschijnlijk denken 'wat zal ons dat boeien', maar onderweg bij Baden Baden, Duitsland had ik zo'n gelijksoortig probleem.
Veel zwarte rook en geen vermogen.
Zwarte rook betekend dat het mengsel te rijk is en heb toen dus ook direkt mijn carb open geschroeft en tot de ontdekking gekomen dat de sproeierhouder was losgetrild.
Vervolgens vastgeschroeft en ja!, rijden weer!
Zal niet zeggen dat dat in dit geval van 'harry' ook het probleem is maar de carbs nakijken kan misschien geen kwaad.
Veel succes.
Rob

Schrijver MAST

Moderator 
#59 | Geplaatst: 2 juli 2007 14:59 
Helaas, het is nu al telaat. " Harry" leeft verder in onderdelen voor andere CX' en. En volgens mij is het frame gebruikt om daar een 650 blok in te lepelen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver francisco
Gast 
#60 | Geplaatst: 25 dec. 2007 23:16 
hola

Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vermogen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven