Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

effe balen met de silver 650

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver puk
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 maart 2007 19:59 
tjah, het seizoen begint , de beide silverwings fijn in orde gezet , laat me vandaag de 650 een rookpluim van jewelste achter, starten op één poot en jawel, de temperatuur de hoogte in , koppakking eraan, en denk linker kant , omdat de uitlaat aan die kant langer koud blijft .
Zal dus weer mogen beginnen sleutelen.
Ik heb nog wel wat reserve blokken , maar toch, als je denkt dat alles klaar is voor het mooie weer , kun je opnieuw beginnen, even een pffff en dan maar weer beginnen zeker he.
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 maart 2007 21:04 
Tja het houdt je van de straat zo'n klassieke motorfiets....

Morgen word het in ieder geval mooi weer om te sleutelen (als je binnen kunt staan tenminste).

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 maart 2007 21:37 
tja, Zo heb ik ook nog een blokwisseling te gaan, in het zijspan! Het nieuwe blok is bijna klaar, netjes gespoten enzo dus nu nog een keer schoenlepellen! Nou Puk ook jij succes met de verwissel truck!!

Groet Erik
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 maart 2007 21:38 
Puk, troost je met de gedachte dat het zondag slecht weer wordt.
Succes met sleutelen en groetjes aan Caroline.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver antoon

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 maart 2007 23:07 
Hallo Puk,Wel sterk je verhaal over je 650,Afgelopen donderdag wou ik even gaan toeren starten linker cilinder koud +rook,Bougie schoon gemaakt starten en lopen verder niks gemerkt ,Toch nog even nieuwe pitten gaan halen,morgen nog eens proberen! Probeer eerst ook nieuwe bogies.
groet Antoon.

Schrijver puk
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 maart 2007 09:17 
hallo Antoon , de kaarsen zijn nog geen 1000 km aan't vonken, een grote beurt had ie gehad , en vond het eigenlijk al raar bij het onderhoud dat ik toch wat water kon bijvullen maar goed , het zijn niet de jongste fietsen en dan denk je , ok , wat bijgieten en in het oog houden, de laatste dagen dat ik hem gebruikte durfde hij ook al eens warmzijnde op één pikkel starten, dat wijst dus op stoom in de verbrandingskamer of allesinds wat vocht .
Intussen mijn stock effe nagezien en heb ik blijkbaar nog een set koppakkingen liggen, dus zal ik het motorblok behouden en enkel de pakking vervangen
alvast bedankt voor het medeleven en tot na de herstelling!!
groetjes puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 maart 2007 09:52 
Puk, als je cilinderkoppen eraf haalt, dan kun je van de gelegenheid gebruik maken om de klepseals te vervangen. Die dingen hebben de neiging om uit te drogen, waardoor het blok olie gaat verbruiken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 maart 2007 12:20 | Aangepast door: puk 
thanks floris voor de tip; intussen ligt de kop eraf en idd de pakking is doorgeslagen,
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 maart 2007 16:33 
Heb je klepseals nodig, of heb je die nog liggen? Misschien heb ik ergens nog een setje op voorraad, moet ik ff zoeken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 maart 2007 17:00 
Ik had nog seals liggen floris , intussen draait de motor weer , nog even verder alles monteren, kuip enz... en wekunnen weer de baan op
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 maart 2007 18:49 
en alweer verder tufferen, geen "pluimpje" meer aan de lucht, en mijn zaterdag doorgebracht zonder kattekwaad uit te halen( geen tijd hee)
Ben alweer tevreden en gerust dat als ik hem van stal haal , dat hij ook in orde is.
ps was dus idd de linker cylinder, Antoon hou de koelvloeistof in het oog hee
Hoofdstuk alweer afgesloten
greets en tot de onderdelenbeurs puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 maart 2007 18:58 
Tuut, tuut! Dat is snel!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver antoon

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 maart 2007 08:51 
Hallo Puk ,Dat heb je snel opgelost.Maar mijn vraag is moet je niet af en toe de bouten van de koppen natrekken, om dit euvel voor te zijn?
Of helpt dat niet??
Groet Antoon.

Schrijver puk
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 maart 2007 11:10 
mij leek het dat de koppakking zijn beste tijd gehad had antoon , de metalen ring was eigenlijk niet kapot maar vertoonde op één plaats een donkere verkleuring van een paar mm breed en naast de ring loopt de dichting over in dichtingspapier , en daar waren boven de waterkanalen ( dus waar de pakking niet rust ) vervormingen en zelfs een scheurtje in horisontale richting , dus splitten eigenlijk.
Omdat het op " niet " rustende plaatsen is heeft aantrekken of natrekken geen zin .
Ik zal de oude pakking meebrengen naar de onderdelenbeurs , al is het maar om eens te bekijken.
Het enige om een koppakking wat te sparen is het rustig warmrijden en slechts vol op het gas gaan, als de motor zijn bedrijfstemperatuur heeft, verder klaag ik niet , als je bedenkt dat de moto van '83 is,en reeds zo'n 90.000km erop heeft zitten dan heeft deze dichting het goed gehouden.
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 maart 2007 13:30 | Aangepast door: Hans 
Met het juiste gereedschap is het vervangen van een koppakking + klepseals inderdaad geen grote klus.
Daarnaast moet je beschikken over:
- momentsleutel
- klepverentang
De motor kan bij onze CX gewoon in het frame blijven alleen moet het koelvloeistofnivo worden verlaagd.

Maar Puk, je hebt zo te lezen koppakkingen gebruikt op papierbasis ?
De originele zijn van klingerit en daar heb je de door jouw beschreven problemen niet mee. Die kun je ook gewoon 'droog' monteren, terwijl bij papier altijd een water- en hittebestendige (Hamilar heet dat geloof ik) kit moet gebruiken.

Ik vind de originele pakkingen van klingerit prettiger werken dan de after sales papieren. Want bij die laatste moet je als je de pakking wilt vervangen eerst die kit er af peuteren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 effe balen met de silver 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven