Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Benzineniveauzender 2

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 april 2007 23:06 
Nog even opnieuw voordat het eerste onderwerp helemaal wegzakt.
blijven we erbij dat een te pessimistische benzinemeter extra weerstand behoeft?
Mijn meetresultaten 120 ohm ipv 100 bij vol en 14 ipv 4 bij reserve duiden toch eerder op weerstand eraf?

En dan: ergens in het circuit een knipje maken. Waar? Maakt dan de groene of de gele draad onder de tank nog uit? Van of naar de zender
Groeten rien

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2007 07:14 
Ik gebruik een peilstok, hoort bij een CX.
Veel secuurder(der)...
Groeten terug, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 april 2007 08:40 
Gewoon de dag teller in de gaten houden is meest makkelijke.

Groeten Arno

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 april 2007 09:30 
Ga het even voor je uitzoeken
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 april 2007 10:07 
In theorie zou je moeten een weerstand parallel zetten.
Om correct te zijn bij vol is dit 600 ohm en om correct te zijn bij reserve zou dit 5.6 ohm moeten zijn.
Met andere woorden, met 1 simpele weerstand bij te schakelen zal je er niet komen. Er zal meer electronica voor nodig zijn om de benzinemeter terug juist te krijgen.
Groeten,
Jörgen (zonder benzinemeter op de A!)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 april 2007 10:43 
Rel ben even in de schuur naar jou probleem wezen kijken en even opgemeten
Bij een volle tank moet het 8.1 ohm zijn
Bij een lege tank moet het 102.2 ohm zijn
controlleer de draden= Groen is massa,Geel/Wit is de schakeldraad
van de vlotter naar de benzinemeter
kijk eerst eens of de massa draad goed contact maakt met het vlotter huis
daarna of de massa uit de draad bundel goed is
De geel/wit draad in de bundel controlleer je door of de sper diode goed is
hij mag niet doorlaten dat zie je als de meter wel of niet beweegt
Verders kan het zijn dat de brandstof meter stuk is ,dat is een rot karwei
Dus kijk op de dagteller wat je rijd en denk ook eens aan je verbruik van de motor
een op 18/20 moet hij makelijk halen
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver rel
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 april 2007 21:27 
Nou zaai ik verwarring door het verkeerd uit item no 1 te herhalen

Peters (blz 262) mijn meting
vol 4-10 ohm 13
net reserve 95-100 ohm 120

gemeten aan de groene en de geel/witte draad.
Die zitten goed vast aan de zender.
Als ik aansluit aan de meter reageert de meter goed. Dus de zender is het euvel.
Maar nogmaals. Ik denk dat ik ohms KWIJT wil, zowel bij vol als bij reseve.

Toch? Rien

Schrijver rel
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 april 2007 21:29 
Nou zaai ik verwarring door het verkeerd uit item no 1 te herhalen

Peters (blz 262) mijn meting
vol 4-10 ohm
net reserve 95-100

mijn meting
vol 13
net reserve 120

gemeten aan de groene en de geel/witte draad.
Die zitten goed vast aan de zender.
Als ik aansluit aan de meter reageert de meter goed. Dus de zender is het euvel.
Maar nogmaals. Ik denk dat ik ohms KWIJT wil, zowel bij vol als bij reseve.

Toch? Rien

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 april 2007 08:13 
Rel benzine meters en vlotters zijn ondingen om af te stellen
maar zonder gaat het beter als je maar weet wat het gemiddelde verbruik van je motorfiets is of was
p/s plaats een draaibare weerstand meter tussen de geel/wittedraad
als de tank vol is dan kan je de naald mooi naar Rechts afstellen
rij de tank tot reserve leeg [eerst even de ohm waarde van de volle tank opmeten ] nu de tank helemaal leeg maken en weer de naald helemaal naar links afstellen met de weerstand die verdraai baar is anders lukt het niet en controleer dan weer de ohms waarde en bereken
dan het verschil hier van en plaats deze dan tussen de geel/witte draad en dan is het voor elkaar
p/s we hoorn of zien wel hoe dit met jou probleem afloopt
Je hoeft het niet te doen maar Rel kennende hij gaat er voor
groeten uit Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver rel
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 april 2007 22:20 
Ja leuk, ouwejan, je hebt me door. Nou heb ik een fiets met meter, zal die werken ook. Een draaibare weerstandmeter. Ik ga op zoek. Wil niet eigenwijs lijken, maar als met die varabele weerstandmeter bij 6 liter in de tank de meter in het midden van de schaal weet te krijgen ben ik toch waar ik wezen wil, weet ik de mutatie.
Wordt vervolgd rien

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 april 2007 08:33 
Weet je precies hoeveel BENZINE OF WATER IN JE TANK GAAT
en waar de reserve hoogte is [deze kan je vestellen als je de kraan demonteerd en in het filter het busje verplaatst ]
je mag alles uit proberen en we horen of zien wel wat het is geworden
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 5 april 2007 10:40 | Aangepast door: MAST 
als met die varabele weerstandmeter bij 6 liter in de tank de meter in het midden van de schaal weet te krijgen
Volgens mij heeft de CX500E of de 650E een tank met 19 liter inhoud. Halfvol = 9,5 liter.
Draaibare weerstanden zijn te koop bij de betere electronicazaken of bestel die bij Conrad (zoek "potmeter" of "trimmer")
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Benzineniveauzender 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven