Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Mazzel

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 april 2007 15:51 | Aangepast door: edward 
Dit weekend dapper begonnen met demontage van het uitlaatsysteem. Op de onderdelenbeurs heb ik bij Terry een pot en twee bochten gescoord.

De demontage viel mee, ik heb ooit een frontale klapper gehad en was bang dat de linkerbocht klem zou zitten, maar hij was in no time los. dat gold ook voor de demper linksachter, maar dat was nou net niet de bedoeling. Bleek dattie slechts aan een afgebroken bout en bovendien redelijk los in de pot hing. Die was ik ergens onderweg vast en zeker verloren...mazzel dus, dat ik nu achter kwam.

Die bout zit nog vast in het oor, dus dat wordt uitboren/opnieuw tappen. Bovendien krijg ik mijn huidige hitteschildjes absoluut niet los en op Terry's pot zijn de schroefgaatjes ook niet meer intact. Dat wordt dus nog een hele toer, iemand nog een suggestie?

Overigens, nu de boel toch los hing, grappig om je motor zonder uitlaat te laten lopen: "Plop, plop, plop!!"
En daarna met alleen de bochten in het blok, dus zonder pot en dempers: "Knetter, knetter, knetter!!"

Edward

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 april 2007 16:06 
De schroefgaatjes die niet meer intact zijn, kan je uitboren en nieuw draad erin tappen. Je oude schildjes zal je op de een of andere manier moeten zien te verwijderen. Er bestaan een soort boortjes die je in de oude schroefkop boort, (linkse draad) en waarna je de oude schroef kan verwijderen. Geen idee hoe die dingen heten. Probeer het eens bij de betere ijzerboer. (in Montfoort zit " van Arnhem" )
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 april 2007 16:29 
Tja, ik ben inderdaad op zoek naar een Engelse boormachine, eentje die links draait ;-)

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 april 2007 23:12 | Aangepast door: voorbijganger 
Ik heb bij het vervangen van mijn uitlaatsysteem ook twee maal de draad van een hitteschildje (afgebroken) bout uitgeboord en opnieuw voorzien van vers draad ik meen M6

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 april 2007 23:23 
Een Easyout noemen ze dat hier Marcel. Dez\e worden echter niet aangeraden omdat ze nog wel eens willen breken en dan ben je wel verder van huis want deze zijn te hard om uit te boren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 23 april 2007 23:55 
Edward, misschien heb je nog wat aan deze tips? :vastzittende bouten verwijderen.
Of deze tip ?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Mazzel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven