Dit weekend dapper begonnen met demontage van het uitlaatsysteem. Op de onderdelenbeurs heb ik bij Terry een pot en twee bochten gescoord.
De demontage viel mee, ik heb ooit een frontale klapper gehad en was bang dat de linkerbocht klem zou zitten, maar hij was in no time los. dat gold ook voor de demper linksachter, maar dat was nou net niet de bedoeling. Bleek dattie slechts aan een afgebroken bout en bovendien redelijk los in de pot hing. Die was ik ergens onderweg vast en zeker verloren...mazzel dus, dat ik nu achter kwam.
Die bout zit nog vast in het oor, dus dat wordt uitboren/opnieuw tappen. Bovendien krijg ik mijn huidige hitteschildjes absoluut niet los en op Terry's pot zijn de schroefgaatjes ook niet meer intact. Dat wordt dus nog een hele toer, iemand nog een suggestie?
Overigens, nu de boel toch los hing, grappig om je motor zonder uitlaat te laten lopen: "Plop, plop, plop!!" En daarna met alleen de bochten in het blok, dus zonder pot en dempers: "Knetter, knetter, knetter!!"
Edward |