Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

RIP-stator

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2007 10:19 
Ik heb een jaar met een allengs minder wordende stator kunnen blijven rijden door de elektrodeafstand van de bougies ca 0,2 mm te verkleinen. Maar na een rit van vandaag lijkt de stator toch echt zo goed als overleden.

Vraagje.
Als ik een nieuwe stator bestel (bijvoorbeeld bij Carmo Elektric in Eindhoven - zoals eerder op deze site gepromoot) krijg ik dan in een klap een nieuwe stator plus een nieuwe dynamo? Met andere woorden: is dat een geheel?

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2007 12:14 
Hoi Marcel,

De ontstekingsspoeltjes zitten tussen de spoelen van de stator gewikkeld.
Het is een geheel.
Op de foto URL te zien als de 3 lichte spoeltjes links boven.

gr. Joost (die ook een stator nodig heeft maar eerst een kapotte koppakking moet vervangen)
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 juni 2007 13:14 
Volgens mij krijg je bij Carmo een stator zonder draadboom geleverd en moet je die zelf overzetten. Even goed navragen, en laat je het ons ook even weten?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2007 14:05 
Bedankt voor jullie (snelle) reactie. Floris, je hoort van mij hoe een en ander wordt afgeleverd. En Joost - succes met de koppakking. Tja, een CX en sleutelen horen nu eenmaal bij elkaar - ook als het even niet uitkomt zoals in mijn geval.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 RIP-stator

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven