Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Inlaatrubbers CX500C

 
Schrijver rens
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 mei 2003 02:45 | Aangepast door: Moderator 
Hallo allemaal,

Er zitten scheuren in mijn inlaatrubbers. Heeft er nog iemand goede liggen voor een CX500C?

BvD

rens
metaal@rens.org

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 mei 2003 13:45 
Rens,

mijn advies, koop een nieuw paar en vervang altijd de O-ringen. Ja ze zijn duur maar je rijdt dan ook weer safe (zonder kans op luchtlekkages en mogelijk vastlopen motor/gat in de zuiger/verbranden kleppen agv te arm mengsel).
Alle aanzuigrubbers lijden onder scheurvorming. Dit komt door het uitharden van het rubber (nieuwe zijn lekker soepel) en het feit dat de rubbers ook de trillingen van de carbs moeten opvangen. Dus scheuren ze in op een punt net voor de fixatie van de carbs, nl vlak voor de klem.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2003 00:18 | Aangepast door: Floris 
Hans, ook ik heb ingescheurde inlaatrubbers. Echter na demontage bleek dat ze niet volledig waren doorgescheurd. Ik heb 't zaakje uit budgettaire overwegingen tijdelijk gerepareerd met zelfvulcaniserende tape (dat spul 'smelt' zichzelf volledig vast). Het blok loopt nu even goed als voorheen dus ik denk dat er geen lekkage was/is. Volgende winter wil ik er wel nieuwe opzetten.

Wat denk je van deze tijdelijke oplossing?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rens
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2003 11:18 
Hans en Floris,

Bedankt voor de tips. Ik zal in September voor mijn werk woren uitgezonden naar Azie. Vulcaniseren zal het worden en dan Augustus/September de motor maar verkopen.
Floris: waar haal je die tape?

Rens

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2003 17:53 
Floris,

prima, omdat je het xelf 'tijdelijk' noemt. Op het moment dat de motor anders reageert dan weet je waar je het eerst moet zoeken.

Ook ikzelf neem uit budgetaaire overwegingen bij die CX'en waar ik weinig op rijd dit zelfde risico; waarom moeten die 'isolatoren' ook zo ontzettend duur zijn ?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2003 21:50 | Aangepast door: Floris 
Rens, het merk ben ik even kwijt maar bij de betere ijzerwarenhandel kunnen ze je verder helpen (laat Gamma, Praxis e.d. links liggen). Let op: je moet zelfvulcaniserende tape hebben, dus niet ordinair isolatietape.

Haal de isolatoren los, anders kun je er niet bij. En zoals Hans zei: nieuwe O-ringen monteren (afmeting 40 x 2,4 mm, het onderdeelnummer is 91325-567-005).

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Inlaatrubbers CX500C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven