Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Als herboren!

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2007 19:18 
Het is niet te geloven! Ik heb de nieuwe stator erin gezet en het blok er weer onder geknutseld. Hij sloeg ogenblikkelijk aan. Ben juist terug van een proefrit van een uur: hij loopt zoals hij de laatste jaren niet meer heeft gedaan; als herboren. Trekken als een lier en boven de 5.000 toeren geen enkele hapering meer. Zit in een mum van tijd op de 8 a 9.000 toeren zonder enige wanklank. Alle pakkingen zijn dicht - inclusief die van de waterpomp (heb de oude gewoon weer gebruikt). Voor 137 euro kan ik er (hopelijk) weer een tijdje tegen en hoeft het blok er voorlopig niet meer onderuit - 3 keer binnen een jaar vind ik net iets te vaak!

Bedankt voor al jullie raadgevingen ern aanmoedigingen. Had ze wel even nodig.

Maar een ding is zeker: heb je statorproblemen: www.carmo.nl en twee avondjes sleutelen.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver whaaa
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2007 20:05 
Je hebt dus een nieuwe dynamo gekocht bij Carmo en het werkt allemaal prima. Interessant. Als mijn CX problemen daadwerkelijk aan de stator liggen (wat ik nog steeds niet zeker weet) dan is dit zeker de moeite waard.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 sept. 2007 18:44 
Hallo Marcel,

Goed dat het allemaal zo werkt als geadverteerd! Ik kan me voorstellen dat je een zucht van verlichting sloeg, na het proefrijden.

Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Als herboren!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven