Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

zonder benzine

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 okt. 2007 21:50 
vandaag paar km naar de benzinepomp gelopen. Gelukkig op een binnenweg. Dom? Nou nee, want de benzinekraan stond echt naar beneden, maar toen ik m op reserve zette was de tank al geheel leeg. Is daar een verklaring voor te bedenken?

Helaas is van mijn 650e de benzinemeter onvoldoende hulp, al is ie op enig moment spontaan weer vol uit gaan slaan. Maar al snel wijst ie weer stand leeg.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 okt. 2007 22:16 
is de reserve leiding niet verstopt bij jou?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver edho
Gast 
#3 | Geplaatst: 31 okt. 2007 23:19 
Hebben wij 650e rijders wel een reserve stand op de benzinekraan? Ik twijfel daar hevig aan. Heb je ook niet nodig met een benzinemeter van deze kwaliteit....
Ik druk altijd na tanken de dagteller op 0. Bij 200 km ga ik naar de pomp en tank dan een liter of 10 bij tot ie weer vol is. Just to be sure!
Bij 175 km gaat de meter snel naar reserve/leeg.
Die brommer is mij te zwaar om te duwen.

Je had er mooi weer bij Rien!

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 nov. 2007 00:19 | Aangepast door: gompie 
Ik heb destijds op zondag (alleen) op mijn 650E tijdens het Engelse club-treffen via de touristische route vanaf ff onder Glasgow naar Newcastle gereden.
Halverwege moest de kraan op reserve en was het dus hoognodig tijd om te gaan tanken, in het volgende dorp dan maar...
Daar aangekomen ...geen zondagse pomp, zo ook in de volgende dorpen niet.
Toen maar zonder reserve doorgereden. Prachtige omgeving, een pas genomen, echter zonder ook maar mensen te zien.
Uiteindelijk: een Knal en de motor uit...
Op ouderwetse wijze (ik had vroeger een Kreidler) benzine van de ene kant naar de andere kant geheveld en verder gereden.
Toen kwam de reddende benzinepomp, niet mijn merk, maar alla... who cares???
Ik heb het gelukkig gered zonder te hoeven duwen...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 nov. 2007 09:09 
op alle honda`s zit een kraan met reserve
Maar als de benzine kraan eens is gedemonteerd
dan vergeet men wel eens het binnen stukje van de benzinekraan filter terug te plaatsen
vandaar geen reserve meer als dat er niet op zit
bij de 500 serie is het benzinekraanfilter ook meteen de hoogte voor de reserve benzine
O.J.
dus een leuke klus om dit van de winter te controlleren
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 nov. 2007 12:42 
De vlotternaald van de carburateur sloot bij mij niet goed af, toen ik hem stilzette. De benzine bleef er uit lopen, dus de benzinekraan afgesloten bij stilstand. Na verloop van een paar dagen uit zichzelf opgelost. Omdat ik er al een paar maanden niet op had gereden, waarschijnlijk wat substantie uit de benzine "aangekoekt" aan de naald en door het rijden weer gereinigd??
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver rel
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 nov. 2007 17:48 
gompie heb mijn zwart monster wel scheef gehouden, maar geen resultaat, hoorde ook niets meer klotsen. Lege tank duwt licht hoor.
Toch was ik was dampend nat bezweet bij thuiskomst.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zonder benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven