Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

HELP! Oproep CDI wissel test in Drenthe

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 dec. 2007 17:51 | Aangepast door: Orm 
Al 4 weken staat mijn cx bij de garage omdat hij geen enkele vonk produceert.

Ik ben op zoek naar iemand met een CX in het noorden van ons land die langs de garage wil rijden om mijn CDI unit te testen om uit te sluiten dat die stuk is. Het uitwisselen van een CDI unit kan zonder gevaar volgens diverse onderwerpen/discussies op dit forum.

Mijn CX is van 1994, ik zoek dus een werkende motor met een zwarte CDI unit.

Als iemand uit het noorden van Nederland bereidt is om langs mijn motorzaak te rijden voor een test-wissel, graag.

De motorzaak is Groenewold motoren, stukken 15 te Roden Tel.050 5015248.

Mijn telnr is 0592614364.

Buiten de CDI unit verdenken we ook de ontsteekspoelen. De stator is een jaar geleden vervangen. De motor geeft op beide kanten geen vonk meer.
Inmiddels is het hele blok uitgebouwd, zijn alle spoelen en kabels doorgemeten, is een andere CDI-unit van de sloop geprobeer, zonder resultaat. We weten niet zeker of de 'sloop' CDI wel goed is, vandaar deze oproep.

Ook als iemand tips heeft, graag melden, wij weten het niet meer.

b.v.d.
Orm Heerkens.

Die al 4 weken motorloos is :-(

Schrijver jelke
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2007 09:04 
beste orm ep heeft mij ook al gevraagd en ik ga van de week even naar de loods waar mijn 500 staat en zal dan het kastje even aan ep geven voor te proberen met vriendelijke groet jelke

Schrijver Orm
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2007 12:20 
Jelke,

Alvast hartelijk dank daarvoor. Ik hoop dat er iets uit komt.

Orm.

Schrijver jelke
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 dec. 2007 18:40 | Aangepast door: jelke 
morgen breng ik even andere achterdekesl naar ep met pulsspoelen en met een sator er in zodat hij die kan uit proberen het zwarte kastje is wel goed groetjes jelke

Schrijver Orm
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 dec. 2007 08:35 
Jelke,

Blij te horen dat het kastje goed is en nog blijer dat je een andere achterdeksel ter test hebt.

Alvast bedankt voor alle moeite die je doet.

Orm.

Schrijver jelke
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 dec. 2007 06:32 
het spul is bij ep ik hoor het wel hoe het is afgelopen en veel plezier er me groetjes jelke

Schrijver Orm
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 dec. 2007 07:59 
Jelke,

Ep heeft de beide ontsteekspoelen vervangen en er is weer vonk!
Vandaag gaat de hele motor weer in elkaar.

Ik vindt het geweldig dat je op deze manier hebt willen helpen. Dank daarvoor.

Voor de geintereseerden: De CDI unit was goed, 1 of beide ontsteekspoelen is stuk. Er is geen enkel verschil in meetwaarden tussen de oude en de nieuwe spoelen. Er is dus niet te zeggen welke spoel stuk is.
De verschijnselen waren geen enkele vonk, aan geen van beide kanten. Blijkbaar werken de twee ontsteekspoelen op e.o.a. manier samen, zodat als er 1 stuk is de andere ook niet meer functioneerd (of ze zijn beide tegelijk stuk gegaan, maar dat denk ik niet).

Orm.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 HELP! Oproep CDI wissel test in Drenthe

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ certifiable ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven