Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schrapende achterrem

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 jan. 2008 20:48 
Binnen een jaar heb ik twee stuks CX500c gekocht. Allebei vrijwel in showroom conditie en voortreffelijk lopend. De eerste helaas in juni 2007 een tragische verkeersdood gestorven.
Eén eigenaardigheid geconstateerd bij allebei: bij het remmen met de achterrem lijkt het alsof er een tandwiel ergens tegenaan schraapt. Je voelt dat in het pedaal en hoort het ook enigszins. (a) Wat kan dat zijn en (b) wat doe je eraan?

Schrijver Gertjan
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 jan. 2008 21:19 
Ik weet het niet zeker maar ik zou de boel eens open maken.
Versleten remschoenen tot aan de nagels zou het probleem wel eens kunnen zijn.
Dit geeft een krakend en krassend geluid van metaal op metaal voor een beetje werk en een euri of 50 ben je waarschijnlijk klaar als de trommel niet teveel is beschadigd of zit er een schijfrem op die komt op dit type ook voor.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 jan. 2008 21:29 
Een C heeft geen schijfrem maar een trommelrem.

Remedie:
- Alles loshalen en de remtrommel schoonmaken met remmenreiniger
- Draaipunten van de as invetten
- Remschoenen controleren op slijtage en indien nodig vervangen
- Wat ook zou kunnen helpen: beide einden van de schoenen een beetje afschuinen met een vijl
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcel V
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 jan. 2008 22:20 
De achterrem van mijn "nieuwe" (en sinds kort eerste) CX500c gaf een raar geluid bij het remmen, alsof er tandwielen langs elkaar liepen. De remtrommel van de C is dusdanig gesloten dat het slijtstof van de remmen er niet uit kan. Op een bepaald moment rem je dus in de stofresten, en dat grijpt niet constant aan op de trommel vandaar een heftige trilling. Remtrommel flink schoonmaken kan aardig helpen. Inspectie is zowieso niet verkeerd als je zoiets hebt. Remfunctie moet tenslotte shipshape zijn.

Gr.Marcel

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schrapende achterrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven