Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voor vork stabilisator

 
Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 jan. 2008 12:29 
Wie o wie heeft er ervaring met een achteraf gemonteerde voorvork stabilisator op een Cx500E.
Ik ben er met name geintereseerd in of het weg gedrag er beduidend beter van wordt.
Het ding kost bijna 80 euro dus voor dat ik dit als Vutter uit geef wil ik eerst weten of het zin heeft.
Marco Becker heeft het wel eens over snelheden van boven de 150 met zijn Zilverwing .
Ik durf tot 140 te gaan met de CX500E maar dan vind ik hem toch wel onstabiel worden .
Heb hier bij beide CX500E last van.
Deze staan beide op nieuwe BT45 banden.
Dat is gelijk mijn volgende vraag .
Hoe kunnen deze banden vierkant worden van het rijden op de snelweg?
Ik kan me wel voorstellen als ze lang hebben stil gestaan .
Oke dit was het weer.
gegroet iedereen

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 17 jan. 2008 13:22 
Jan, banden kunnen "vierkant "worden van veel snelweg rijden. Lees deze nieuwsbrief er maar op na. (ietsje doorscrollen naar onderen)
Over de achteraf gemonteerde voorvork stabilisator kan ik weinig zeggen, anders dan dat het mij geen slecht idee lijkt om er een op te zetten.
Op de 650 zit standaard een stabilisator, misschien past een 650E vork op een 500E.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2008 15:44 
De band word ook niet vierkant het aanzicht van de band als je er van achter (achterband) of van voor (voorband) tegenaan kijkt word hoekiger en dat noemen we vierkant. Komt omdat we dan geen profiel aan de wang (zijkant) van de band af slijt.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2008 19:43 
Hoi met Beussie wat betreft stabilisator ik heb er eentje achteraf op mijn CX500Turbo gezet en normaal begint de turbo bij ca. 180 wat instabiel te worden maar door deze stabilo begint dat pas bij 200 en toen ben ik maar als de bliksem weer teruggegaan naar 150 want dat reed helemaal niet lekker maar ik denk dat het bij de CX500E wel wat uitmaakt als je veel snelweg dus 120 a 130 rijdt en hierop aansluitend de banden slijten op het loopvlak als je veel kilometers op de langere afstanden maakt vandaar de naam vierkant rijden want als je veel bochtenwerk doet slijt deze ook aan de randen waardoor hij ronder lijkt

Schrijver reinier
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 maart 2008 18:37 
Over de voorvorkstabilisator wil ik ook graag wat meer weten. Jan schrijft over plezierigere hogere snelheden terwijl ik het juist meer in het bochtenwerk zoek voor een CX500-'80. Een CX is geen gooi en smijtfiets maar wat meer stabiliteit zou wel welkom zijn.
Is er iemand die achteraf zo'n stabilisator heeft aangebracht?
En vind je het de moeite waard?

groet, Reinier

(die er net een onsje meer uit wil halen)

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voor vork stabilisator

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven