Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

klepdekselschroefdraad doorgedraaid...

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 feb. 2008 15:34 
en zo blijven we lekker bezig.... twee weekjes geleden kleppen gesteld met behulp van handige buurman. alles goed en wel,ware het niet dat ik ineens redelijk veel olie verbruik heb. uit nader onderzoek blijkt dat er wat olie lekt bij de klepdekselpakking. heb toen pakking gekocht om te vervangen en wat bleek? de schroef waarmee hij vast hoort te zitten zat los en bleek doorgedraaid.(en bedankt buurman...) dit lijkt mij een duur grapje om te maken,maar mischien heeft iemand hier een idee?

groeten Andre (die toch lichtelijk baalt van dit probleem)

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:10 
je hebt een aantal opties (weet niet of het allemaal kan maar zou je ff moeten kijken):
- een langere schroef erin zetten die wel pakt op het stuk draad ná het kapotte stuk.
- een nieuwe draad erin tappen
- een helicoil erin laten zetten

dit kost allemaal niet zo veel (maar misschien moet het blok eruit voor een helicoil daar maar dat weet ik niet zeker)

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:11 
Als je het goed wil doen moet je er een andere kop op er op zetten. Uit boren kan, en ook wel wat dieper, maar echt mooi zal het nooit worden omdat er erg weinig materiaal over is.
Als je gaat uitboren dien je er nieuw schroefdraad in te zetten. Je kan een m8 uitboren en opnieuw tappen. die er dan in lijmen. Je kan ook een hely coil zetten. Vrij duur, maar het werkt wel.

Je kan ook gewoon voor een normale 2e hands prijs een kop bij mij uit zoeken. Dat laat ik geheel aan jouw over. En om de club leden op de hand te houden, stel ik voor dat iemand er een beschikbaar steld aan je. Diegene waar ik het over heb, weet donders goed dat ik hem of haar bedoel.
met vriendelijke groet Marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:16 
@chris,

heb er een andere schroef ingezet en deze pakt hem beter dan de oude.(de oude was het draad ook gaar). durf alleen de nieuwe niet zo vast te zetten enweet niet of dit op den duur toch weer problemen geeft.(dit ivm warm/koud werking.

mocht dit niet werken,dan is mijn vraag of iemand mij wil helpen met de andere twee optie's. ik heb n.l. geen tapsetje of iets van dien aard.

thnks voor de tips Chris!

andre
(die wel merkt dat z'n huidige voorraad aan gereedschap niet voldoet voor motor reparatie's)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:24 
@marco,

een andere kop erop zetten is voor mij om zelf te doen een klus waar ik mij zonder hulp niet aan waag. heb nog een sloopmotor staan die ik voor weinig heb gekocht en daar zit naar mijn idee nog een goede op.
mocht ik er een nodig hebben,dan is het fijn als iemand die gratis verstrekt,maar vind het ook normaal als iemand er iets voor vraagt.
immers, de persoon heeft zoiets misschien liggen voor eigen reserve, en stel dat hij dit gratis wegdoet en zelf mettertijd het onderdeel nodig heeft, zit de persoon met de gebakken peren.

uiteraard is gratis het mooiste,maar begrijp het ook als je er iets voor vraagt. (een netje drentse metworst is zo geregeld!)

groeten Andre (die het advies van Marco in z'n achterhoofd houdt.)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:29 
@Marco,

stel, dat ik bij jou een kop kan uitzoeken. is het dan mogelijk dat ik met de motor naar je toekom(op een voor jou geschikte datum) en de kop er dan gelijk opzet?
zou ik erg fijn vinden om iemand er bij te hebben die weet hoe het moet..

groeten Andre
(die dan zowieso een netje drentse droge worst meeneemt!)

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:38 
Andre, hier wordt uitgelegd hoe zo'n helicoil werkt:Helicoil
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 feb. 2008 16:41 
helicoil kost ook maar een euro of 20-30.
een langere bout zou ik gewoon erin doen, als hij pakt, zo strak draaien dat hij geen olie meer lekt, niet vaster, niet losser. Met kou/warmte zou niet uit moeten maken, vast is vast
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 feb. 2008 17:58 | Aangepast door: marcobecker 
Nog even terug komend op die cilinder kop. Wat voor kop je ook zoekt, alle koppen kosten bij mij 25 euro. Niet goed, en of te snel stuk, geld terug. En nagelopen kop met nieuwe klepsaels en ingeslepen kleppen kost 50 euro. En als je mazzel heb is deze nog gezandstraalt ook en in de zilverkleur gespoten. Let wel, dat laatste is op aanvraag.

Dan of ik die wil monteren. Ja en nee. Ik wil wel, maar heb er de tijd niet voor. Ik heb Coen ook al moeten teleur stellen. Pjotter was de laatste nu even met een goed 2e hands blok.
Wat ik nog wel eens wil doen, is dat je met het blok onder de arm binnen komt, en diezelfde avond ga je met het goede blok weer naar huis.

Rijden, en niet meer terug komen met dat probleem. Geef zonder pardon 10.000 kilometer garantie op de kop. Let wel, niet op het schroefdraad natuurlijk, want ook ik kan dat kapot draaien.

Al met al, nog geen goed antwoord voor jouw.
Vraag nog eens hier op de club of iemand je kan helpen met monteren.
Je weet waar je de onderdelen kan halen.


Mocht je vragen hebben, bellen kan altijd, en vaak help ik je door de telefoon er wel doorheen.

Ik hoop dat je er iets mee kan.
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 feb. 2008 18:22 
Na alle hulp die mij is aangeboden kan en wil ik er niet omheen.
Ik weet inmiddels wat de afstand is en waar het is.
Zorg jij voor de onderdelen andere dan kom ik je helpen met het verwisselen van je kop.
In ruil daarvoor wil ik dan wel een bakkie koffie.......
Ik hoor het wel van je.
Greetzzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver MIOB
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 feb. 2008 18:55 
mocht het nog nodig zijn, bij 1 van de cx-en hier hadden we hetzelfde probleem en dat is gemakkelijk, snel en goed opgelost met een Helicoil. Langere out/nieuwe bout zou ik presoonlijk niet doen omdat een groot deel van je schroefdraadbeschadigd is en het dus veel minder stevig zal zitten.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 feb. 2008 19:01 
Een gereviseerde kop voor 50 euro vindt ik nou echt niet duur.

Na onze verhuizing moest ik maar eens contact met je opnemen Marco want mijn koppen beginnen wat minder te worden en zijn wat aan de lawaaiege kant. Ik denk dat er een en ander versleten is.

groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 feb. 2008 19:59 
@pjot,

vind ik hartstikke tof van je! heb alleen de gereedschappen niet.(wel wat gammameuk maar niet echt specifiek.) wat we wel kunnen doen is naar marco rijden, die lief aankijken of we bij hem mogen sleutelen,vragen of hij een mooie gereviseerde kop heeft klaar liggen, en dan de boel fiksen.

maar is het dan niet zo dat je eigenlijk beide kanten moet vervangen?(of is de prijs ook voor alllebei de kanten?)

@marco

hoi! is het misschien mogelijk dat pjot en ik bij jou kunnen sleutelen ivm mijn kop(de motorkop dan he!) enne.. is die prijs voor beide kanten of maar 1 kant? is het niet beter om alletwee de kanten tegelijk te doen?

groeten Andre (die benieuwd is of hij nu niet te brutaal overkomt...)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 feb. 2008 20:02 
@pjot,

en een bakkie kan altijd pjotter als je in de buurt bent.

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#15 | Geplaatst: 26 feb. 2008 20:34 
Ik lees hier, dat een M6 helicoil zetten 15 euro kost, dat betaal ik voor een heel setje, waar mee ik meerdere heliciols kan zetten, heb ze zelf ook in M5/6/8/10/12.

M6 setje:
http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=241&pr oductid=3306

Groetn:

Paul

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 klepdekselschroefdraad doorgedraaid...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven