Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Plotselinge start probleem, Help

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver petophetnet
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 juni 2003 17:20 
Hoe het begon:

Ik ga op mijn CX500 een stukkie rijden en alles loopt helemaal perfect. Ik rij naar een vriend en zet hem uit. De vriend komt kijken, ik start hem om mijn gelkuid te laten horen hij loopt nog steeds perfect. Ik zet hem uit. Hij wil ook een stukkie rijden dus ik wil hem starten, nada noppes, het start relais geeft een klik maar de start motor krijgt het blok niet rond.

de dingen die ik al uit getest heb:
- auto accu, niets
- andere start motro, niets
- alle draden nagelopen, niets
- de accu laad bij, de bijlaad
- spanning is ongeveer 13,50 volt
- spannings regelaar ook goed, geen uitschiets met spanning bijlaad

zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen!!!!!

Het gaat om de zijspan motor ( bij sommige wel bekend), het bakkie is verkocht en de motor moet nu single door het leven

je kan me bellen 06-22454557 of 030-2948414
mailen: petophetnet@hetnet.nl
en ook hier reageren.

Schrijver petophetnet
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2003 00:11 
ondertussen heb ik nog meer geprobeert. nl:

- andere startrelais. niets
- wel een hele zware accu erop, van een diesel motor, veel ah dus. dan start hij wel maar zodra ik de accu klem los haal moet hij dus op eigen accu verder, nada noppes, hij slaat gewoon af, hij gaat eerst heelonregelmatig lopen.

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik weer verder ben gegaan, dit is dag 2 al.

Schrijver frans
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 juni 2003 09:31 
Hoi Patrick,

Ziet er naar uit dat je alles al hebt geprobeerd! Ik kan je niet helpen, maar hoop dat je er snel achterkomt.
Hou ons op de hoogte.

Succes!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 juni 2003 10:14 | Aangepast door: Floris 
Patrick, ik zit hier ook mee te denken.

Ik heb nog een suggestie: wat is er met de elektriek gebeurd toen het bakkie eraf werd gehaald? Is er toen iets veranderd aan de bedrading? Mogelijk daardoor sluiting of weglekken van stroom?

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 juni 2003 13:00 
Patrick,

lijkt verdacht veel op een interne kortsluiting in de accu. Probeer eens een ander accu of koppel jouw eigen accu af en kijk of ie wel blijft lopen op die (diesel) accu.
Zo niet dan lijkt mij toch iets mis te zijn met het laadstroomgedeelte (spanningsregelaar/gelijkrichter of de dynamo). Hij krijgt gelet op de symptomen onvoldoende/geen stroom voor de ontsteking/CDI-bobines,

Meten is weten.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver petophetnet
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 juni 2003 15:20 
Nou di is dag 3 alweer.

nadat het bakje eraf was heb ik er nog op gereden en op het bakkie zat alleen een lampje die ik netjes heb losgekoppeld.

Wat betreft de andere accu, op een diesel accu doet hij het wel maar zodra ik de start kabels loshaal slaat hij af, hij gaat eerst onregelmatig lopen en dat is het beurt.
het zou kunnen dat het de spannings regelaar is, het is een transistor onsteking dus er zit geen cdi kast op ( helaas)

zou het de dynamo of spanningsregelaar kunnen zijn?
als hij loopt en ik meet de laadstroom dat is dat 13,50 volt. is dat te weinig voor het opladen van de accu?

Schrijver fomoco38
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 juni 2003 23:12 
Wel raar die simptomen van jou. Mijn stator is kapot (laad niet meer bij) en als ik de batterij afkoppel met lopende motor blijft ie rustig draaien zonder stil te vallen. Ben wel benieuwd wat dat kan zijn bij jou.
Sorry dat ik u niet verder kan helpen.

Schrijver petophetnet
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 juni 2003 00:17 
ondertussen nog meer gechecked:

- kontact slot, is in orde
- spannings regelaaar, in orde
- puls gevers voor de bobines, in orde

ik weet niet precies hoe ik mijn bedrading moet doormetenm op lekkage, weet iemand dit?

Ik hoor het graag.

Pet

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 juni 2003 08:53 
Ik heb ook een keer een raadselachtig startprobleem gehad. Ook heel dapper mijn accu en bougies gecheckt enzo. Wat bleek...ik had per ongeluk mijn noodknop op het stuur (engine run-off) aangeraakt. Duurde toch even voor ik daar achter kwam... :-)

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 juni 2003 09:02 
Had ik ook afgelopen weekend. Per ongeluk de knop gedraaid. Na 4x starten zei mijn vrouw: "Staat je knop wel goed?" Gelukkig had ik m'n helm op, zag ze m,n rode wangen niet.

Sjaak

Schrijver petophetnet
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 juni 2003 13:30 
Nou na een aantal dagen flink prutsen en uitdenken wat het hele euvel zou kunnen zijn heb ik als laatste aktie een zwaardere accu gekocht een 19ah, en wat wil het geval????

hij doet ut.
14 ah was te weinig voor deze motor. nou maar hopen dat hij het blijft doen, ik heb hem alleen gestart rijden is nog niet gelukt ik moet hem weer helemaal in elkaar bouwen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 juni 2003 18:24 
Kan de dynamo het nu wel aan ?
Je schreef dat ie al niet bijzonder veel laadstroom gaf (13,5 V is echt te weinig) terwijl de CX dynamo nooit heeft uitgeblonken in het kunnen bijladen bij gemonteerde accessoires (bijv. mistlampen, handvatverwarming etc.). Daarom levert Bernt Muhl ook 'zwaardere' CX dynamo's.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver petophetnet
Gast 
#13 | Geplaatst: 15 juni 2003 11:27 
Ik zou het niet weten, mijn kennis van het elektisch systeem is niet echt optimaal. toen het zijspannetje er nog aanhing zat er een 60 ah accu in en dat is tot nu toe altijd goedgegaan.
of zou het daardoor komen dat mijn laadstroom niet al te veel is?

Schrijver Roadkill
Gast 
#14 | Geplaatst: 15 juni 2003 14:39 | Aangepast door: Roadkill 
je laadspanning van 13,5 volt is aan de lage kant dit zou eigenlijk nog een voltje hoger mogen, wat je nu krijgt is als je de verlichting aanzet dat de spanning in elkaar zakt, en meer richting de 12 volt zal gaan, aangezien je accu 12 volt is en om te laden een spannings verschil van zo'n 2 volt nodig is zal de acuu niet bijladen, sterker nog, als je spanning te laag word gaat de accu de dynamo assisteren en loopt ie juist leeg in plaats van andersom.

Schrijver udent

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 juni 2003 22:18 
accu kapot, is in het begin al gezegd.
Maar je bent er inmiddels acher,
Houdoe theo
theo cx ds

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Plotselinge start probleem, Help

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven