Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

slecht starten

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 april 2008 21:50 
Jongens,

zijn er mensen die verbetering hebben gekregen met starten door andere bobines en bougiedoppen te monteren? Komen daarbij fenomen voor van op een poot lopen?
Verouderen bobines? De kabels verouderen in ieder geval.

Wat zo frappant is dat dat straten wat beter gaat met een hulpaccu, terwijl CDI ontsteking toch niet accu dan wel stator-laadstroom afhankelijk is, toch??

Graag jullie kommentaar.
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 april 2008 22:28 
Met een hulp accu blijft het volle vermogen wat langer in stand dus zal de startmotor iets langer op volle toeren draaien
bougie doppen goed schoonmaken en zoals OJ altijd zegt
weerstandjes er uit en balpen veertjes erin en zorg dat de aansluiting op de bougie goed schoon is
en goede bougies natuurlijk (volgens onderhoud schema elke 6000 km vervangen) denk ook aan de goede afstand van de elektrode van de bougie
soms staat een nieuwe wel eens te wijd
de aarde van de bombine ook even nazien

Arnold

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2008 12:27 
Ik heb zoiets ook al eerder mee gemaakt. Wat hierboven beschreven wordt help allemaal, maar er kan nog een ander probleem zijn.

Hoe sneller de startmotor draait hoe meer spaning naar de cdi unit gaat tot dat een maximaal bereikt wordt. Is er in de voeding een wikkeling kapot, zal je dat met starten merken. Hoe sneller het vliegwiel draait hoe meer spanning uit de stator komt. Hierdoor start de motor beter.Maar nu jouw motor.

Vooral de 650 die jij hebt, geeft een hoop tegen druk op de start motor. Ik denk ook dat hier het probleem zit. Je hebt namelijk een gewone CX 500 stator er op zitten. Dus elke keer als hij tegen de compressie punt loopt, heeft het vliegwiel een lage snelheid. De condensator zal wel iets vast houden maar dat is niet genoeg. Dus ik denk dat de compresie het grootste probleem is.

Wat kunnen we er aan doen, neem een beter of eventueel een groter accu. Maak de massa kabels zwaarder en dus dikker. Maak ook meerder massa punten van het blok naar het frame en van het frame naar de accu.

Dan de plus kabel, maak die dikker naar het start relai en van het start relai naar de start motor.

Dan hebben we nog twee punten die een probleem kunnen zijn. Het start relai zelf kan af en toe geen contact maken, en de start motor. Alles moet in een goede staat zijn. Bij twijfel zou ik die maar eens uitwisselelen en of schoon maken.

Waarom start hij dan maar op 1 cilinder, doordat er weinig spaning naar de cdi unit gaat geeft de cdi unit meestal de voorkeur om de linker cilinder een betere vonk te geven. Maar de linker cilinder heeft vaak ook als eerste verse benziene. Dus daardoor wil hij vaak dan wel op 1 kant starten. De andere kent heeft nog oude benzien en dat in combinatie met een slechte vonk, wil het dus niet starten.
Dit kan vrij lang aanhouden.

Het lijkt me ook raadzaam om te bekijken of er een decompresseur op die 650 van jouw gemaakt kan worden. Het doel is dus om een zo hoo mogelijke snelheid van de startmoter te krijgen waardoor er een goed vonk opgebouwd kan worden.
Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet maken. Maar het werkt wel.

Als je nog vragen hebt, laat het mee weten.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2008 18:34 
Dank voor jullie reacties, dit inspireert weer.gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 april 2008 20:21 
Kaspar honda heeft nog een zwaarder type startmotor je zal even moeten zoeken op de sloop
Maar ja 650 met cdi onsteking je bent door diversen mensen daar voor gewaarschuwd maar toch neem ik mijn pet af voor wat je al berijkt hebt daar mee,verders probeer het eens met een vluugje start piloot of hij dan wel aan wilt slaan en anders een dubbel dikke koppaking monteren dan gaat je compressie lekker van naar beneden en draaid de motor vlugger rond
met proberen kom je het aan de weet
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 slecht starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven