Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Schokbrekers voor

 
Schrijver EHO
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 juni 2003 21:40 
Toen ik mijn GL500C Wing Custom vorig jaar kocht vertelde de vorige eigenaar dat in de voorschokbrekers een lichte overdruk van 0,1 bar hoort te worden aangebracht.
Als je van boven kijkt lijkt dat ook wel zo, want er zit een ventiel op de ene poot en er loopt een druk vereffeningsleidinkje naar de andere.
Toch waarschuwde hij de overdruk niet aan te brengen omdat de afdichtrubbers in de poten dan versneld gaan lekken.
Kan iemand mij wijzer maken en als er al overdruk in moet, waarom dan?

Bij voorbaat dank,

Erik

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2003 21:33 
Erik
In de voorpoten gaat 210 cc ATF type A olie in,dit is voor een poot
lucht druk is tusse 0,8 tot 1,2 bar
als de olie nog nooit is ververst doe dat dan nu,lucht uit de poten laten ontsnapen bij lucht ventiel los te draaijen en deze ook meteen vernieuwen is een binnen band ventiel de olie er uit door onderste boutje er uit te draaijen olie opvangen,vullen omgekeerde volgorde is een lastig werk
elke poot 210 cc atf, lucht erin 9je vroeg waar voor dit is dat is voor als je remt voor de door zaken van de voorkant ,dus hoe hoger de druk des te stijver is de doorzaking van de motor bij remmen nog meer vragen je krijg antwoord van mij
ouwe -jan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2003 21:38 
Erik
jouw gegevens van jou motor( type )even op zeten en precies welk jaar
groeten Ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver EHO
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2003 22:17 
Ouwe-Jan,

Bedankt voor je reaktie.
Hieronder de gegevens van m'n motor.
Mocht jij over die motor, of de serie waartoe hij behoort, iets meer kunnen vertellen dan graag. Iemand op deze site heeft me als eens gemeld dat het een naar Nederland geexporteerde Japanse versie is, samengesteld uit de laatste onderdelen en een GL500C, een Silver Wing zonder kuip dus.
Meer info is welkom.
Nomaals, hier dan de gegevens:

Ik heb een CX500Custom, althans, daar lijkt hij op als de bekende 2 druppels.
Hij is echter van bouwjaar 1986, op het motorblok staat GL500, voorrem klauwen met 2 zuigers(Gl/Silverwing), op de tank metalen emblemen(met schroefjes aan de tank gemonteerd). Op de zijkastjes, CX model, niet als bij de Silverwing, staat "Wing Custom". De snelheidsmeter is geijkt in km/hr en heeft een rood lampje dat bij ong. 85 km/hr gaat branden en met een voor mij onleesbare Japanse tekst ernaast. Als klap op de CX-pijl als framenr. GL5001007121. Ik heb het kentekenbewijs en jaar via de douane gechecked en het klopt allemaal. Directe bouw en invoer in Nederland in 1986.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schokbrekers voor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven