Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Achterdemper met ruimte op de bovenvestiging.

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2008 21:23 
Hallo allen,

Ik heb vandaag gebruikte originele veren overgenomen ter vervanging van mijn zeer slecht demende exemplaren. Dat is een hele verbetering.

Er is echter iets vreemds. Deze originele veren hebben ruimte op de bovenste bevestigingen. Ze kunnen wat heen en weer schuiven. Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Wat denken jullie dat de beste methode is om dat wel goed op te sluiten. Ik dacht zelf aan o ringen ter dikte van de bus waar de dempers overheen schuiven. Misschien echter zie ik iets over het hoofd en hoort het nog anders te zitten...?
CX500A 1979

Schrijver HEKMAN
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2008 21:39 
Hallo Frolich,

Is het niet mogelijk om de rubbers uit je oude schokdempers te persen m.b.v. een bankschroef en deze over te zetten in je vervangende dempers ? Indien dit niet lukt kun je wellicht proberen een opvul bus(eindje buis wat om de oude bus past) te maken, vaak valt het tegen
een passende diameter te vinden maar met boormachine en eventueel vijl kun je veel pas maken.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2008 22:05 
Dag henkman,

Wat een goed idee! Ik heb de oude net met wat glijmiddel uit de dempers gedrukt. Morgen eens kijken of dat in de andere ook zo makkelijk gaat en of dan de diameter wat wil kloppen...
CX500A 1979

Schrijver deaffy
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2008 23:13 
glijmiddel?

Schrijver TonH
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2008 09:10 
Multipurpose lubricant !

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 mei 2008 10:10 
die rubbers zijn trouwens ook nog nieuw te koop, dacht ik.
ze dragen bij aan de wegligging.
theoj.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 mei 2008 13:17 
Ja vet wat huidvriendelijk is en dus overal voor geschikt...

De rubbers die ik uit mijn niet meer zo fijn werkende dempers heb gehaald lijken nieuw. Dus eerst maar eens kijken of die met het zelfde goedje lekker in en over de dempers en bevestigings punten heen willen gaan...
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 mei 2008 19:19 
ha...

Het is helemaal gelukt. Ik heb de rubbers gewisseld en dat was precies de oplossing. Overigens heb ik ze weer netjes gepoetst met ziloverfolie. Een truukje wat ik niet kende maar het werkt echt als een trein...
Zeealot bedankt
CX500A 1979

Schrijver zealot
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 mei 2008 20:50 
haha, werkt echt he!!!! ik ben erg blij dat jij weer blij bent met je veertjes!
het poetsen met zilverfolietrucje heb ik weer van evert(e.middendorp)

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 mei 2008 19:41 
Vandaag toeren met mijn nieuwe achterveren... Helaas het is een miskoop... Ook deze slaan, als ik iemand (50Kg) op de duo heb, door. Dat kon met mijn 600 Diverion met koffers en mijn op CB450N wel. Dus toch maar nieuwe want hier ga ik me erg aan ergeren... Nou ja ik heb wel weer geleerd hoe ik ze pas kan krijgen... Er zit nog een nadeel aan deze. Ze zijn wat langer dan wat er bij mij onder zat. Dat maakt dat het achterwiel niet meer vrij hangt als hij op de bok staat. Ook dat klopt dus niet...

Weet iemand of er verschillende demperlengetes zijn gebruikt. Ik heb een CX500 uit '79 met naar verluid nog de originele dempers (het merkje is niet meer leesbaar helaas). Ik heb ze vervangen door showa dempers die ook origineel zijn maar er beduidend anders uitzien en ook langer zijn dus.
CX500A 1979

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterdemper met ruimte op de bovenvestiging.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven