Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nog maar eens de dynamo

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver fomoco38
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2003 22:47 | Aangepast door: Moderator 
Ik heb een gereviseerde stator te pakken gekregen, een vervanger voor een CX500 C uit 82. ( G8 van electrex) Nu blijkt dat er geen spoelen op zitten voor de onsteking te voeden. Hoe moet ik die dan aansluiten in verband met de ontsteking, er zitten alleen drie gele draden aan vast. Please someone, HELP.
Ik vermoed dat ik stroom mag nemen van de batterij om de onsteking te voeden maar denk dat die dan mijn batterij leegzuigd bij stilstand.
Is dat vermoeden juist?
ALs dat het geval is kan ik wel werken met een gewone autorelai, zodra contact aanstaat trekt het relai op en voorziet dan stroom aan de CDI.
Iemand een andere oplossing?
Groetjes en bedankt.
Frank uit Deurne

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 juni 2003 00:29 
Hoi Frank,

volgens mij heb jij een stator voor een transistorontsteking CX te pakken en die doet het dus niet op een CDI CX.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2003 09:10 
Kan goed zijn, kijk eens op www.electrexusa.com
Daar geven ze voor een CX500C met framenummer PC01 de G8 op en die heeft geen onstekingspoelen op de stator. Het kan wel zijn dat er twee modellen van zijn met dezelfde nummer, zal daar eens naar informeren. Groetjes

Schrijver fomoco38
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 juni 2003 11:04 
Foutje van mij, het is inderdaad een stator voor een transistoronsteking. Heb de cataloog van die mensen (electrex) gedownload en daar staat dat ik een G47 moet hebben, die heeft wel ontstekingsspoelen. Sorry voor het ongemak.
Groetjes uit het zonnige Deurne

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 juni 2003 21:22 
Heb even gechecked wat al langer de ronde deed; Elektrex is gestopt met het maken/verkopen van de CX CDI stator.
Als je naar hun lijst kijkt, wordt bij doorklikken op CX500 inderdaad aangegeven dat de benodigde stator code G47 heeft. Allen komt die stator verder niet meer voor in het productoverzicht.

Dus of naar Bernt Muhl of de stator lokaal laten wikkelen.
Wie heeft hier (minder) goede ervaringen mee ??

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2003 22:07 
Ik mailde een paar weken geleden naar Elektrex (USA) over zo'n stator. Kreeg ik in keurig Nederlands antwoord! Blijkt dat Elektrex gedreven wordt door Ritzo Muntinga, een ex-Groninger. Ritzo is vakkundig en behulpzaam, helaas kan hij de CDI stator niet meer nieuw leveren. Opnieuw wikkelen kan wel maar dat is i.v.m. verzendkosten niet lonend.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fomoco38
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2003 20:41 
Damn, dan sta ik er goed op met die japkrap. Ach ja, niks aan te doen, zal em dan maar laten herwikkelen. vreselijk bedankt voor jullie reacties. Groetjes

Schrijver udent

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 juni 2003 22:12 
Bij Vogel in Dld een gereviseerde compleetb met neiuwe spoelen voor ontsteking, met meer stroom voor 172,00 Euro.Zie voor het adres de links op desite.
De mijne rijdt er al weer een jaar mee.
Zie ook mijnverhaal : in techniek,dijnamo revisie.
Houdoe , Theo van Uden Boekel.
theo cx ds

Schrijver fomoco38
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 juni 2003 21:31 
Heb vrijdag andere alternator mogen afhalen bij motorwinkel in Halle - Zoersel. Kostprijs: 280 euro en ik had 'm op 2 dagen. Weet het, tis veel geld maar had geen keus. Is momenteel mijn enigste transportmiddel. Boeltje geïstalleerd en na de nodige waterlekjes gedicht te hebben starte hij van de eerste keer zonder aan te dringen. Wie zegt daar dat een CX slecht start? Ikke zeer content nu.
Groetjes

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 maart 2004 18:34 | Aangepast door: Floris 
Het lijkt erop dat Electrex de stator voor de CDI uitvoering (G47) weer levert. Kosten: € 91 exclusief BTW en verzending vanuit Engeland.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 maart 2004 19:56 
Jongens (en natuurlijk ook meisjes),

ik denk niet dat die stator past. Ik zie wel 2 onstekingsspoeltjes naast elkaar, maar die zitten bij de CX verzie tegenover elkaar. Daarnaast telt de Elektrex variant 17 spoeltjes (als ik goed tel) terwijl de CX stator 16 spoeltjes heeft.
Ook moet je zelf je originele kabelboom aan de stator solderen. Volgens de tekening van de G47 komen bij Elektrex 4 draden vanaf de stator; bij de originele CX stator zijn er dat 6. en toen ...?
Het lijkt dus niet te passen!

De prijs is inderdaad E 91,-- maar met verzenden E 118,12. Ik vind het te veel voor een 'gok'.

Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver rupert
Gast 
#12 | Geplaatst: 10 maart 2004 21:19 
Zo maar een bedenking : is iemand ooit de wikkelgegevens van de stators voor CDI en Transistor CXen te weten gekomen ? Ik bedoel het aantal wikkelingen voor de verschillende spoelen, de nodige draaddiameters en de wikkelvolgorde ?
Met deze gegevens moet in princiepe elke firma die elektromotoren wikkelt dit kunnen nabouwen.
Van een ijverige nabouwer (oa van CDI boxen, die nog werken ook !)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 maart 2004 21:32 
M.a.w. wie is bereid dat met een defecte stator uit te vogelen?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver bogfrits
Gast 
#14 | Geplaatst: 14 maart 2004 04:06 
Over het algemeen gaan van de stator eerst de dynamo spoelen er aan ik denk dat die warme olie op den duur niet zo best is voor de lak isolatie van die spoelen zo is mij overkomen dat alleen die 14 spoelen opnieuw zijn gewikkeld en de 2 ontstekings spoelen onveranderd het nog zeker 8 jaar langer uit hielden daar kwam ik achter doordat een lokaal bedrijf de hele stator had gewikkeld en op de test bank zag het er aardig uit wat betreft de weerstand maar na montage bleek dat de criteria van +- 90 en resp 100 volt telaag waren om bij het CDI genoeg indruk te maken en dus niet wilde starten,als nood oplossing die al weer 8000 km mee is gegaan hebben we toen van een slechte stator de ontstekings spoelen op de opnieuw gewikkelde stator over gezet en dat werd wel door het CDI geaccepteerd dus wel goed starten die spoelen waren van een stator die wat de licht spoelen dus kortsluiting hadden naar aarde, ergens zijn die ontstekingsspoelen dus slecht na te bouwen maar is mogenijk ik heb niet kunnen ont dekken of het aantal wikkelingen of het caliber van het materiaal de oorzaak zijn geweest ben dan ook zeer geinteresseerd of iemand buiten de geroutineerde stator revisie bedrijven het overwikkelen van de ontstekings spoelen het tot een goed resultaat kan brengen,
deze voormij verborgen gegevens zouden ertoe bij kunnen dragen dat ik geen oude stator hoef op te sturen om een gereviseerde te bemachtigen,
V.G.frits.

Schrijver rupert
Gast 
#15 | Geplaatst: 14 maart 2004 09:19 | Aangepast door: rupert 
Frits,
Zo hier en daar een punt in je tekst, dat kost niet zoveel moeite en maakt het toch iets leesbaarder.
Terzake : kan je van het lokale bedrijf al niet te weten komen welke informatie zij gebruikt hebben om de alternatorspoelen te herwikkelen ? Dat zou toch al een begin zijn in de zoektocht.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nog maar eens de dynamo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven