Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nog maar eens de dynamo

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver bogfrits
Gast 
#16 | Geplaatst: 16 maart 2004 03:27 
Rupert.
Ik had nooit de stator aan moeten roeren.
Sinds gisteren meet ik 86 ohm tussen blauw en wit.
geen aflezing naar groen,blok uit gebouwt en morgen spoelen op de "grauler" als ze opnieuw gewikkeld moeten worden denk ik toch liever een gereviseerde uit nederland te laten sturen ,
hetgeen misschien een kans is om de eventueel slechte spoelen te"weken" en af te wikkelen.
Dit is al eerder gedaan maar de afwikkel gegevens waren toch niet goed genoeg om tot een goed wikkel resultaat te komen
Ik weet nog goed dat op de bank de resp weerstand ok was en dacht bij in bedrijf name dat het aan het cdi lag maar zie daarom vorige relaas,
indien betrouwbare gegevens voor handen zal ik je die mailen,VG.frits.

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#17 | Geplaatst: 16 maart 2004 21:41 
Wat een ellende allemaal. Is het geen optie om bij de sloop een transistorontsteking te halen en die stator voor alleen het laden van de accu te monteren?
Martin

Schrijver Floris
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 16 maart 2004 22:23 | Aangepast door: Floris 
Frits woont in Colombia er daar zijn motor sloperijen ~naar ik vermoed~ dun gezaaid.

Maar misschien kan Electrex (USA) uitkomst bieden?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver bogfrits
Gast 
#19 | Geplaatst: 21 maart 2004 02:26 
Beste Rupert,Martin,Flores!
Dank voor de reacties,we rijden weer
de grootste van de ontstekingsspoelen was door trillingen de laatste wikkeling afgebroken ,zodoende wel 86 ohm tussen wit en blauw maar niets naar groen.
deze spoeltjes zitten gezwaluwstaart op de lichtspoelen kroon en bij het verwisselen of vervangen kunnen ze dus mindergoed vast komen te zitten .
en die caliber 33 draad van deze spoel is echt erg dun en trilt kapot
de niet optimale gegevens van deze spoel zijn. 4000 wikkelingen in caliber 33. ja rupert en dan zijn er 3 typen isolatie en hier kunnen we alleen type 2 krijgen,
ik denk dat in die omgeving van olie en tussen de 60 en 80 graden wel type 3 gewensd zou zijn dus zijn die gegevens toch zeer emperies,
verbluffend vond ik dat bijde ontstekings spoelen 160 volt lieten zien op de "grauler" zodoende alvorens het blok te monteren eerst uit de fiets het blok met de startmotor rond gedraaid (bougies eruit) en 78 resp 96 volt gezien toen geloofde ik de stator weer en dus alles weer gemonteerd,
Na zoeen 20 Km getoerd te hebben de weerstand gemeten 87 en 308 .
die 308 is ver beneden de laagste waarde die de shop manual van honda geeft en toch rijdt goed in alle toeren,Het Cdi blijkt dus ook aardig tolerant ,
Ik heb hier geen tekening van de transistor ontsteking op latere Cx 500 misschien een link?.V.G.Frits.

Schrijver rupert
Gast 
#20 | Geplaatst: 23 maart 2004 17:06 
Frits,

Wat een geluk dat je de onderbreking vond zeg !
Nu enkel nog uit nieuwgierigheid : wat is in hemelsnaam een "grauler" ? ? ?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 23 maart 2004 22:56 | Aangepast door: Floris 
Rupert: ik denk dat hier een 'growler' wordt bedoeld (= apparaat om de wikkelingen te testen).

Frits: fijn dat je weer on the road bent.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rupert
Gast 
#22 | Geplaatst: 24 maart 2004 17:57 
Floris,
Inderdaad een toestel om spoelen te testen door er wisselspanning in te induceren. Zie ook [url=]http://www.martindaleco.com/HTML/ElectricalTestEquipment/Growler s.htm[/url]
Rupert

Schrijver bogfrits
Gast 
#23 | Geplaatst: 25 maart 2004 04:17 
Ja Rupert ,Floris
Die growlers zijn dus nog steeds te koop,sinds de school voor scheeps werktuigkundige en hier in colombia die dingen nooit meer gezien,die dingen grommen dus door de vibratie die tot stand word gebracht ook als de isolatie slecht is van de spoel of ankerwikkelingen gaan die wat roken en op die manier heb je dan de slechte te pakken jullie kunnen je voor stellen dat tussen het nederlands engels en spaans hier wel eens een woordje verbasterd word,dit ding zou dus grommer moeten heten.en mijn excuses voor het afdwalen op het cx terrein V.G.frits.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nog maar eens de dynamo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven