Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Krauser kofferrek

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 mei 2008 22:30 | Aangepast door: ejfrolich 
Dag mede fanaten...

Ik heb een koffer rek voor mijn CX van Krauser. Weet één van jullie misschien of dan de chromen beugel over het kontje erop kan blijven. Ik vind hem zo mooi maar twijfel of dat wel lukt?

Graag advies, er zijn er vast meer met zo'n rek.

Misschien heeft iemand een fototje van hoe dat bevestigd zit, dat scheelt veel uitzoeken!
CX500A 1979

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 mei 2008 07:12 
Nee, Ik denk niet dat dit gaat lukken want je houdt dan geen ruimte over om het rek te monteren. Rek zit bevestigd op twee punten namenlijk bovenkant achtervering en aan onderkant met een beugel naar de uitlaat ophangings punt.

Makkelijkste is als je de originele bevestiging beugeks hebt voor de CX maar het is ook niet al te moeilijk om wat te maken. Grootste probleem wwat ik heb meegemaakt met mijn rek is dat de beugeks niet onder het zadel gingen passen wat een hoop gezeur was om passend te krijgen. Mijn rek zit nu wel maar niet helemaal zoals het zou moeten horen. Je kan er dus wel even mee bezig zijn.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 26 mei 2008 11:57 | Aangepast door: beinhart 
nou wouter,

ik heb hier op mijn cx'en ook het krauser rekje en die beugel zit er bij allebei nog op, dus het kan wel, het enige wat ik heb moeten doen is het pijpje waar de knipperlichten aanzat afzagen. de knipperlichten komen verder naar achter op het rekje en dan zit pijpje in de weg om je koffer erop te doen. naast die 2 ophangpunten heb je ook nog die metalen strip id eachter je kenteken langs loopt.

groetjes werner

http://www.pixum.nl/members/beinhart1/?act=a_view&album=2523456&i_pos= 60&page=8&ktw=0467c8bd3264993bfd247f253d3d580c

http://www.pixum.nl/members/beinhart1/?act=a_view&album=2523456&i_pos= 59&page=8&ktw=0467c8bd3264993bfd247f253d3d580c
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 mei 2008 19:27 
oops... metalen strip achter de kentekenplaat? Tja die heb ik er niet bij! Hoe erg is dat?

Ik vind, als ik het zo zie, dat de beugel er wel af kan. Ik houd hem wel origineel zodat hij in oude staat teruggebouwd kan worden.

Wel bedankt voor de foto's dat help me erg bij montage!
CX500A 1979

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2008 20:43 | Aangepast door: Lemmy 
Die strip zorgt er voor dat de zaak wat meer stevigheid krijgt voor wat betreft de zijwaartse bewegingen; de strip zit vast op zowel de linker- als rechter kofferdrager en, in het midden, op het spatbord (achter de kentekenplaat langs dus).

Als je geen strip erbij hebt gekregen, moet je even langs de bouwmarkt ofzo en zelf eentje op maat maken (en da's vrij makkelijk te doen).

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2008 18:34 
Foto's heb ik nog niet gemaakt maar.... het zit er op allemaal.
Al met al een dag werk. Het rek hangt mooi laag. De chromen beugel heb ik er af gehaald, hij zou ook niet hebben gepast, daarvoor zit de plaat voor de topkoffer echt te laag. Op deze manier blijft het zwaarte punt zo laag mogelijk. Ik moet wel toegeven dat zo ń Krauser koffer rek de motor niet mooier maakt. Het maakt het alleen wel mogelijk op langere tripjes/vakantie te gaan nu. Oh en de strip, ik heb koffers gekocht waar weer een rek bij zat. Hierbij was de strip aanwezig. Hij zit nu keurig op de bovenste bevestigingsbouten van het achter spatbord. Ik heb er dus geen nieuwe gaten voor geboort!
CX500A 1979

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Krauser kofferrek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven