Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

spatbord identiek?

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juni 2003 21:31 
Mijn voorspatbord (CX500A 1978) is verrot. Ik kan via internet een spatbord van een CX500C 1980 kopen en laten opsturen.

Op het fotootje van de advertentie ziet het er 100% identiek uit. Toch ff met jullie checken: zijn deze spatborden inderdaad gelijk aan elkaar?

Floris

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 18 juni 2003 21:46 
Hallo Floris, volgens mij zijn ze wel iets verschillend, kijk maar eens naar wat verschillende modellen in de showroom, maar waarschijnlijk past het e.e.a wel.
Maar zeker ben ik er ook niet van.
Gisteren was ik in Almere (motorvereniging Almere)bij Idsart en daar ligt nog een goed spatbord voor een CX A. En nog veeel meer CX spullen die opgeruimd gaan worden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juni 2003 22:04 
ze zijn duidelijk anders.
De 500 heeft een geklonken steun en de 500c heeft een volkomen glad ,gepuntlast spatbord wat overal ronder is.
Ik zoek dus voor miun 500c een goed org exemlaar en heb er nu een op wat jij zoekt., Ruilen???????
Theo( evt in Vechta omruilen???)
theo cx ds

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 juni 2003 22:13 
Theo ~ helaas ga ik niet naar Vechta (blok ligt open). Ik heb al op dat spatbord geboden (ebay) en als ik eraan vastzit en hij past niet, dan ben ik wel geinteresseerd in ruilen.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver tomstwin
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 juni 2003 09:37 
Hij past gewoon hoor alleen hij is iets breder,ik heb er 1 van een A op een C,en het staat gewoon netjes.
Vr.Gr. Tom

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2003 18:31 | Aangepast door: Floris 
Ik heb dat spatbord uit de USA inmiddels binnen en is inderdaad van een CX500 custom. De wielmaat lijkt echter niet overeen te komen. Klopt het dat een Amerikaanse custom een groter voorwiel heeft dan een Europese Z/A/B?

Ik heb toch een poging gewaagd maar zelfs met het voorwiel eruit lukte het niet om het oude spatbord tussen de vorken uit te krijgen. Dwz niet zonder de vork te beschadigen. De vorkpoten laten zich ook niet uit elkaar duwen om meer ruimte te krijgen. Ik begrijp het niet want wpb Peters vermeldt hier niets bijzonders over.

Moet ik nu echt de vork gaan loshalen om een spatbord te wisselen? Graag jullie advies.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 juli 2003 18:37 
Floris,

ja dat gaat soms lastig. Voor demontage van het voorspatbord moet zondermeer het voorwiel worden uitgenomen. Maar als je ook de remklauwen demonteert kun je de onderste vorkpoten naar buiten wegdraaien en zo krijg je iets meer ruimte.
Anders haal je gewoon 1 vorkpoot er even uit; de twee bouten uit de kroonplaten lossen, en al draaiende de vorkpoot uitnemen.

Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 juli 2003 18:45 | Aangepast door: Floris 
Even afmelden: dat spatbord zit erop. Ik heb beide poten eruit gehaald om er goed bij te kunnen en van de gelgenheid gebruik gemaakt om ze een Belgom behandeling te geven. 't Ziet er prima uit.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 spatbord identiek?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven