Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

zadel opnieuw bekleden

 
Schrijver jorgen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 sept. 2008 20:50 | Aangepast door: jorgen 
Ik heb een nieuw zadelovertrek laten maken in leder voor een giuliari sportzadel. Echter nu stelt zich een probleem om dit goed te kunnen monteren.
De onderkant is van polyester en de originele chroomranden zijn niet herbruikbaar (schroeven volledig verroest en afgebroken).
Om het leder goed te kunnen opspannen is het niet voldoende om dit vast te lijmen. Bij het originele zadel met metalen bodemplaat heb ik gezien dat hier haakjes inverwerkt zijn. Bij de polyesterversie is dit niet het geval.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips ?
Zijn de chroomranden nog ergens te verkrijgen?

Alvast bedankt voor de tips.
CX-groeten vanuit West Vlaanderen,
Jörgen

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 sept. 2008 22:01 
Heey Jörgen,

Volgens mij "nieten" ze het overtrek op een kunststof zadel vast. Er zijn ook vast bedrijven in jouw omgeving die dat kunnen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2008 22:14 
Die chromen randen worden met nagels vastgezt en deze waren bij mij ook kapot. Ik heb toen schroefjes met dunne koppen genomen en daar de kopzijkanten op de slijpsteen recht gemaakt en de dikte van de kop ook dunner gemaakt, totdat die in de chroomrand past, daarna opschuiven totdat die op de goede plek zit en gebruik gemaakt van het bestaande gaatje, moertje er achter en klaar!! Er zit een uitsparing in de rand, waar het schroefje door moet.
Groetjes
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 sept. 2008 10:07 
Erik,

Bedankt voor de tip.
Nieten kan inderdaad op een kunststofzadel, maar de onderkant is van polyester, nietjes gaan hier niet in ;-(
Groet, Jörgen

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zadel opnieuw bekleden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven