Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nieuw (ander) blok eronder ... zelfde symptonen.

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 okt. 2008 23:14 
Als voorzorg omdat het blok een beetje teveel geratel maakte, onlangs een ander eronder.
Loopt prima , enkel dezelfde symptonen als bij het vorige blok komen terug.
Koud doet hij het prima , na een kilometer of 5 kan hij (niet altijd) beginnen sputteren op 5000 toeren en gaat het optrekken ook al wat moeilijker. Metingen op stator blijken in orde en ik denk dat ofwel je CDI volledig defekt is en toch niet afhankelijk van de temperatuur ; of kan het ook aan de carbs liggen als deze een tijdje moeten werken hebben.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 15 okt. 2008 00:53 
Hallo Terry, het lijkt erop dat de ratel ergens anders vandaan komt. Misschien heb je wel hetzelfde probleem als Erwin Wormgoor had: (Binnenpijp uitlaat).
Maar dat verklaart nog niet waarom het blok gaat sputteren en moeilijker op wil trekken. Hoe oud zijn de vacuum membramen in je carbs?
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MIOB
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 okt. 2008 12:23 
heb je alleen het blok vervangen, of ook de carburateurs? Als het niet de stator is (die heb je doorgemeten) zou ik zeker even de carburateurs goed nakijken (wel een pokkewerk om die uit en in te bouwen).

Als extra check misschien even kijken of je choke niet op 1 of andere manier blijft hangen.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2008 13:36 
Hallo Terry,

aangenomen dat je geen benzine tekort hebt door iets als een dichte tankdop (vacuum) of een dichtgeslagen filter, kijk ook eens naar de bobines (wisselen) en bougie kappen (meten). Die worden wel warm, net als de bougies zelf natuurlijk. Zet de (nieuwe) bougies eens op 0,4 - 0,5 mm, scheelt dat ?

Als 't soms wel goed gaat lijkt het me niet waarschijnlijk dat er iets is met carburateurs of benzine, het blok is als geheel gewisseld, dus dan blijft er niet zoveel anders over. Tenzij je per abuis het verkeerde blok hebt teruggezet

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 okt. 2008 15:18 
Terry haal die weerstanden uit de Bogie doppen
Nieuwe bogie`s zijn altijd op 0,6 m/m afgesteld
Wil je een rustige motorloop hebben dan 0,7 of 0,8 m/m
afstellen maar door de ouderdom van de CX sen mag je een 0,55 afstellen
maar zoals wij allemaal weten is die bijvoeging in de benzine ook niet alles
controlleer de rubberen slangetjes en vernieuw deze met siliconen slangen
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 okt. 2008 22:08 | Aangepast door: danielstrouven 
He Terry,
't spijt me te horen dat je reserve de zelfde kuren heeft. Wat mijn cx-je betreft kan ik je melden dat hij zich voorbeeldig gedraagt na onze zondag knutselen afgelopen weekend.
Terug on-topic: zou het toch niet je CDI kunnen zijn? Ik lees zoveel forums de laatste tijd dat ik wat duizelig wordt, maar ik meen me te herinneren dat bij chopper-charles gesproken werd over een defecte CDI die pas op temperatuur faalde...soms niet dan weer wel.
Heb je er eentje die je kan wisselen zou ik het toch proberen. Tussen haakjes, wat is er eigenlijk met Rupert die CDI's kon vervangen/herstellen, want ik zou er ook graag eentje reserve hebben. Nieuw erg duur, tweedehands minstens 25 jaar oud leek me zo'n nieuwgebouwde wel ideaal, maar ik hoor er nooit meer over?
Vriendelijke groeten, Daniël.

He, gevonden:
Bekijk de twee laatste reaties maar even.


URL

(tussen haakjes, dit is de tweede pagina, misschien is het interessant om het geheel eens te lezen?)


URL
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 okt. 2008 09:15 
Het kan kloppen dat CDI's pas op temperatuur gaan haperen.
Er zitten 2 condensatoren in en die kunnen als ze warm worden gaan 'doorslaan'.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 okt. 2008 19:52 
CDI en of benzineleiding was het dus niet.
Vandaag gewisseld , zelfde resultaat na een kilometer of 5 , dus als de motor goed warm is. Blijkt dat bij warme motor boven de 100 km/u hij precies zonder benzine valt. Merk je tijdens het optrekken , dan wil hij niet en sputtert.
Volgende zet , andere carbs.
Ik hou jullie op de hoogte.

Terry

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 okt. 2008 21:01 
He Terry,
heb je al verder kunnen zoeken of moest je teveel overuren maken? Ik ben echt benieuwd wat het zou zijn. Waarschijnlijk toch de carb's, maar koud niet en warm wel sputteren...raar.
Hou ons op de hoogte he!!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver MIOB
Gast 
#10 | Geplaatst: 31 okt. 2008 21:20 
Ik zou de tip van brincx eens proberen: tankontluchting.

Heel makkleijk te testen, even hetzelfde stukje rijden met je tankdop open, als er dan niest gebeurd is dat het.


Maar ik gok op de carburateurs.

Schrijver terry

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 nov. 2008 22:24 
Hier zijn we weer , eindelijk dan.
Wegens tijdgebrek en ook omdat ik de motor elke dag nodig heb , de carbs nog niet vervangen.
Weerstanden zijn uit de bougiedoppen , andere tankdop, bougies op 0.5.
Na een kilometer of 10 gaat hij niet boven de 5000 RPM , wel onhandig op de snelweg met dat geplof.
Koude motor loopt hij prima en kan ik met gemak naar 6-7000 RPM.
Even gas minderen bv. en dan doet hij het niet meer. Plof plof sputter sputter.
Met de vele snelheidscontroles op de binnenwegen hoef ik toch niet boven de 70km/uur , dus we zoeken verder.

Terry
die er tijdens de kerstvakantie toch wel werk van moet maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 21 nov. 2008 08:55 
Lijkt toch verdacht veel op een ontstekingsprobleem. (stator)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 nov. 2008 08:57 
Yep Stator !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 nov. 2008 12:42 
Nog even een kleine opmerking.

Gisterenavond de motor even laten lopen in de donkere garage , en ik merkte op dat er via de kabel van één van de bobines vonken oversprongen naar de cilinderkop.
Kan deze slechte isolatie ook de boosdoener zijn ?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 21 nov. 2008 20:17 | Aangepast door: A Koopmans 
ja dat kan zeker want als de kabels warm worden zet de isolatie uit en worden de haarscheurtjes die er in zitten dus groter waardoor er makelijker spaning naar het blok wegslaat zonder dat het bij de bougie gebeurt
dus minder effectieve ontsteking op die cilinder
dan heb je dus een cx 375
spuit de kabels even in met wd 40 of met haarlak dit moet gelijk een verbetering geven

gr Arnold

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuw (ander) blok eronder ... zelfde symptonen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven