Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

watertemperatuur cx650 blok

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 nov. 2008 21:43 | Aangepast door: kaspar 
hoi,
sinds ik water aftap uit het waterpijpje tussen linker cilinder en thermostaat (om het door de LPG verdamper te laten stromen) komt het blok veel minder snel op temperatuur. Aarzelend gaat de wijzer na 10 km de eerste streep voorbij.

Ook op mijn cx650 euro (gewoon origneel zonder lpg) wil het soms lang duren voordat de temperatuurmeter de tweede streep bereikt.

Hoe erg is dit, hebben andere cx650 rijders die ook?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 nov. 2008 23:27 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Bij mijn GL 500 D Silverwing komt de naald niet eens op de overgang van dun naar breed. Bij de custom no problem. Komt het misschien door de lage buitentemperatuur, zodat de koeling zwaarder is, dan normaal?
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 27 nov. 2008 00:12 
Nee, ik denk dat de meter van de 650 een te grote afwijking heeft. Je zou de temperatuur van het koelwater eens moeten meten met een goede thermometer.
De meter van mijn 650 komt ook niet snel voorbij het eerste stuk. (zoals bij Henk's GL)
Met de temperatuur buiten in deze tijden is het voor de motor natuurlijk moeilijker om warm te worden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 nov. 2008 09:04 
Hallo Kaspar,

een Duitser heeft eens grondig uitgezocht wat een CX blok thermisch doet bij koud weer. Z'n verslag staat hier met mooie plaatjes en daarin zie je dat het geheel maar langzaam warm wordt. En dat links om onduidelijke reden koeler lijkt te draaien dan rechts, waarom geen idee.

Belangrijkste conclusie is dat het -zeker als je nog warmte voor de LPG wil trekken- het misschien niet zo'n gek idee is om een stuk van de radiateur af te dekken. Dat is dan wel met een CX gedaan (fan draait altijd) voor machines met een elektrische fan moet je misschien wat meer afdekken om de luchtstroom rond de motor wat te verminderen.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 nov. 2008 09:45 
Kaspar,

Mijn CX650E rijdt bij buiten temp 10gr, de wijzer na 7 km van onder tot precies op de overgang van dun naar dikke streep , en blijft daar altijd staan. ook op de snelweg.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 nov. 2008 12:55 
Neem wel in je verhaal mee dat de verdamper behoorlijk de zaak kan koelen. zeker bij starten. Dit kan dus een vertekend beeld gaan geven.

Groetjes Marco.

Verder heb ik geen oorzaak, ervaring en of ander oplossingen.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 watertemperatuur cx650 blok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven