Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Loopt eerst op 1 cilinder

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 nov. 2008 10:33 
Tja een lastig probleem want hoe zoek je...

Als mijn CX een tijdje stil heeft gestaan (nu een maand) dan start hij vaak maar op één cilinder (de linker). Na korte tijd komt dan (met een klap) de rechter cilinder erbij. Ik heb alle stekkerverbindingen al eens schoongemaakt en met kopervet in elkaar gezet. Zelf denk ik dat de rechter cilinder geen vonk krijgt, er komt wel brandstof die bij de eerste vonk dus alsnog ontbrand. Er is denk ik dan te veel brandstof aanwezig in de rechter cilinder.

Omdat het na korte tijd ophoud heb ik geen gelegenheid te zoeken wat er mis is... Iemand een idee??
CX500A 1979

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 nov. 2008 11:01 | Aangepast door: marcobecker 
Dit probleem is bekent. Het verhaal begint met het verdampen van de vlugtige stoffen uit de benzinedie in de vlotterkamer zit. Na twee maanden is de benzine niet meer geschikt om goed op te starten. Dus we gaan toch starten, dan loopt de verse goede benzine eerst naar de linker carberateur/vlotter kamer. Als je pech hebt, stroomt er zelf iets oude benzine naar de rechter carberateur van uit de linker carberateur. Gevolg, linker kant start, rechterkant is dood. Het vervelende is nu dat jouw rechter bougies nat slaat om dat daar geen ontbranding wil ontstaan. De oude benzine verdamp ook bijna niet omdat alle vlugtige stoffen er al uit zijn. Dus de zaak is eigenlijk verzopen. Bougie nat. Uiteindelijk is de vloter kamer vodoende leeg gezogen en voorzien van verse benzine. Dit duurt even voordat het zover is. Nu kan er een goed mengsel de verbranding kamer in komen. Uiteindelijk is er een verbanding, maar die is nooit helemaal ok in het begin. Je hebt immers de boel verzopen aan die kant. Na een paar mis klappen wordt de boel warm, en gaat het zaakje wel lopen. Dus de problemen zit hem niet in de bedrading. Mischien een slechte bougie dop en dan houd het daar wel mee op.

Wat kun je doen om dit probleem te onder vangen.
1 bij weg zetten de benzine kraan dicht zetten en de carberateurs leeg rijden.
2 aftappen van de flotter bakjes. Voor het starten
3 ergens ander gaan tanken. Dus over stappen op andere benzine.

Deze problemen komen ook zeer vaak voor bij de GL en CX650. Die zijn er nog gevoeliger voor.

Probeer het een en ander aan de hand van dit verhaal uit, en laat ons weten wat je bevindingen zijn.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 nov. 2008 11:30 | Aangepast door: ejfrolich 
Ok! He dat is een hele geruststelling

Weer bedankt Marco!
Een grijze zaterdag achter de PC?
CX500A 1979

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 nov. 2008 12:18 
Ja, een grijze dag zeker, maar het is wel druk in de boeken winkel.

Het wordt wel weer eens tijd voor een lekkere heldere zonnige dag om motor te rijden.
Door omstandigheden heb ik zelf nu al 2 maanden niet gereden.
Dat is in 6 jaar nog niet voorgekomen.

Als ik weer even tijd heb ga ik zeker weer even de weg op.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 nov. 2008 12:21 
wat ook wel helpen wil is
1) bougie's er uit halen
2)dan starten en even door leten draaien met de choke vol open (hij trekt dan de carburateurs leeg) en gooit gelijk de smering door het blok
3)bougie's weer monteren en dan starten

het geheel wel beginnen met een goede volle accu

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 nov. 2008 15:13 
Ik heb eens gelezen op de UK-site dat het wat te maken heeft met de "vlinderkleppen" in de carburators, de oplossing zou dan zijn de bovenkant van de carburators eraf te nemen en bij elk onderhoud deze kleppen wat te olieën. Volgens verschillende posters daar de oplossing van al deze problemen...
Ik vertel het maar voor wat het waard is, heb nog nooit de binnenkant van de carburators gezien.
Zolang ik maar zorg voor een goede batterij gaat mijn cx500c altijd prima van start. En hij staat nooit langer dan 1 week stil.
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 dec. 2008 10:43 
Er is maar een goede mannier
Leg je CX in bed en smorgens loopt deze als een t....t
Er is al zoveel over dit euvel gezegt en geschreven
Maar alles werkt als je maar geduld hebt
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 dec. 2008 19:52 
Hier heb ik wat van opgestoken
Ik heb hetzelfde euvel na lang staan en dacht eigenlijk dat het door de leeftijd van de motor kwam?? Nu ik weet wat het is kan ik daar rekening mee houden! Overigens start ik hem na lang staan tegenwoordig met een spuitbus quickstart en dan slaat hij veeel sneller aan en meestal ook op twee poten!?
Grtz Andre

Schrijver leos
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 dec. 2008 21:29 
ja heb ik ook en zeker na een week of 2 stilstand
even doorstarten
dan komt de andere cilinder er wel bij

Schrijver Johnnoo
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 dec. 2008 20:58 
Zie mijn andere topic
na stilstand van 1,5 jaar
verse benzine
acuu opladen
en lopen als een nieuwe

Ik ben er zó blij mee

Schrijver dreester
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 dec. 2008 08:13 
gister ook last van. pas na minuut of twee kwam de tweede cylinder erbij. bij allebei de silverwings (gl500) waren het de rechter cylinders. het was wel -3 graden buiten, dus vermoed dat het met de kou te maken heeft.

Andre(die zelf ook moeite heeft met opstaan als het buiten -3 graden is)

Schrijver ferre
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 dec. 2008 09:15 | Aangepast door: ferre 
Overigens start ik hem na lang staan tegenwoordig met een spuitbus quickstart en dan slaat hij veeel sneller aan en meestal ook op twee poten!?

hoe doe je dat dan precies ?? ik heb hetzelfde probleem.
greetz
ferre

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Loopt eerst op 1 cilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven