Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ignitech cdi.

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Frans
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 23 april 2009 10:01 
Ik weet niet of dit aanbod nog geldt, maar ik zou er ook graag eentje willen bestellen.

Frans

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 25 april 2009 13:11 
mijn cdi is er mee opgehouden had nog een slopertje liggen maar die op reserve is eigenlijk beter

met andere woorden doe mij er ook een

al het aanbod nog staat

robvl apestaart hotmail punt com

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 24 aug. 2009 15:52 
Zijn er of gaan er nog van deze units gekocht worden??
CX500A 1979

Schrijver Hans

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 22 sept. 2010 10:23 
Kan iemand aangeven hoe en waar de ignitech CDI besteld kan worden? En welk type moet het zijn.
Heb zelf belangstelling voor 2 stuks.

Het is misschien handig er gelet op de vele reacties een verzamelbestelling van te maken.
Mogelijk dat Marco (heeft immers een eigen zaak en is kan het voor hem belastingtechnisch voordelig zijn - BTW ??) hierin het voortouw zou willen nemen.
Natuurlijk dan wel eerst aan hem het geld overmaken lijkt mij voordat hij de bestelling doet.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 22 sept. 2010 18:30 
Bestellen doe je bij het email adres:
ignitech@ignitech.cz

Een mailtje in het engels (of duits) er naar toe. Dat je een CDI unit voor een Honda CX500 uit 1978 wilt hebben. Dat is een "Sparker DC-CDI-P2"

Zij sturen een mail terug met een prijslijst. En jij stuurd dan weer een mail waarin je zegt dat je die DC-CDI-P2 wilt bestellen, en dan vraag je hoe je moet betalen. Dan sturen zij een rekening (invoice)
Misschien sturen ze ook meteen de rekening mee. Die moet je (helaas) betalen. Vooraf betalen via Paypal of een bank. IBAN code wordt meegeleverd.

Na betaling is er binnen 10 werkdagen een pakje bij de post.

Da's al.

De eerste kost 150 euro, 15 euro extra voor verzending.
De tweede kost 128 euro
Bestel je voor 900 euro, dan krijg je de CDI's voor 113 euro/stuk

Harmony,
Hans.
( die het ook zo heeft gedaan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 23 sept. 2010 21:26 
Ik hoop binnen korte tijd duidelijk te hebben of mijn stator kaduuk is. Als ik dat probleem (tijdelijk) kan oplossen door de Ignitech CDI te monteren, dan wil ik er ook een aanschaffen.

Ik zal het in dit topic laten weten als ik meer weet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 28 sept. 2010 13:40 
Ik heb geen animo want had er vorig jaar al één gekocht!

Het heeft wel even geduurd maar...hij loopt weer mijn CX. In mijn vakantie in Frankrijk vorig jaar hield ze er mee op. De verdenking was ontstekingspoelen en CDI.

De ontstekingspoelen bleken echt defect en ook een bougie was niet meer ok. De originele CDI unit was daarmee ook waardeloos. Getest heb ik hem overigens niet. Gelukkig blijkt de dynamo helemaal in orde. Dus draait het geheel nu op een Ignitech ontsteking.
Dat betekend dus dat het blok voorlopig lekker dicht blijft. We kunnen na ruim een jaar weer lekker rijden.

De CX moet komend jaar klaargemaakt voor mijn dochter. Volgende zomer wordt ze 18 en de bedoeling is dat zij er op gaat rijden. Nu dus eens kijken of we de CX kunnen temmen naar 25KW. De motorzaak in de buurt opperde om plaatjes voor de inlaat te maken. Volgens hem wordt dat wat makkelijker geaccepteerd door de verzekering...?

Iemand ervaring?
CX500A 1979

Schrijver Joshua62
Gast 
#23 | Geplaatst: 2 okt. 2010 14:45 
Kijk eens onder het kopje techniek en dan diversen.
"Begrenzen van je CX naar 25kW"

groet, Jos

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 2 okt. 2010 20:55 
Ha Jos,

Ik had het al eerder gezien. Ik heb echter geen mogelijkheid zo'n ding te fabrieken. Verder begrijp ik dat het vaak niet geacceoteerd wordt door de verzekering en. ik moet een bedrijf vinden om hem te testen en een diagram af te geven.
mijn dealer oppert het plaatsen van inlaat reductie plaatjes op de carburateurs. Ik heb geen ervaring...

Goede tips of iemand die kan helpen een systeem te maken zou welkom zijn.

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 11 okt. 2010 15:26 
Ik heb een verzekering via GIO in Almere. Zij doen in oldtimer verzekeringen. Zij gaan accoord met een verklaring van vermogen. Dus een uitdraai zoals getoond bij het aanpassen naar 25kw.
Nu nog iemand die me kan helpen zo'n mooi plaatje te fabriceren om het ding te temmen. Ik weet al waar ik de boel kan laten afregelen en dus een uitdraai kan krijgen...

Iets anders wat misschien in dit verhaal nog handig is. Je kunt de Ignitech ontsteking tunen. Als je een unit besteld voor een CX500 krijg je een andere afregeling als voor een CX500E. Je krijgt een CD meegeleverd met software. De ontsteking kan via RS232 aan je computer worden gekoppeld. In het programma kun je de vervroegingskromme aanpassen. Kijk maar eens bij de uileg over het aanpassen van de Rupert print bij techniek.
Je kunt deze ontsteking dus zo maken als je wilt en daarmee een rustige of juist een wat fellere CX maken. En dat zonder soldeerbout!
CX500A 1979

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ignitech cdi.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven