Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

distributie

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2008 20:47 
Hallo,
Iemand al eens de distributie vervangen??
De mijne rammelt een beetje asl hij stationair loopt , ik heb hem al eens nagesteld met die uitwendige stelbout, maar hij begint weer te rammelen. Tijdens het rijden hoor je hem niet. Ik ben bang dat het er toch een keer van komt dat ik hem moet vervangen??
Grtz Andre

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2008 23:46 
Hallo André,

ja, mensen zat hier die al eens een distributie vervangen hebben..... En alle distributies zullen ooit een keer moeten worden vervangen als je ze gebruikt, geen ontkomen aan.

Als je eens rondkijkt op de site onder techniek, links en op het prikbord zoekt vind je daar ook ruim informatie. Maar het beste begin je met een sleutelhandboek. Het antwoordvakje hier is wat klein om 't allemaal uit te leggen. Gewoon goed voorbereiden en beginnen, kom je d'r niet uit dan ben je hier aan 't juiste adres voor goede raad (voor nop!)

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 đź’°

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 dec. 2008 00:05 | Aangepast door: terry 
Het belangrijkste voor deze klus is, volgens mijn bescheiden mening : maak eerst een boodschappenlijstje.
Kijk even rond , of vraag het hier op het prikbord wat je allemaal nodig hebt om deze klus te klaren.
Kijk even na in je handboek naar de verschillende onderdelennummers wat je allemaal nodig hebt.
Bij demontage van het achterdeksel ,dit hoeft er natuurlijk af, kom je stelselmatig elk onderdeeltje terug dat je best vervangt (o-ringetjes,oliekeerringen,...) en dan ben je nog niet aan de ketting met spanners toe.

We helpen je graag alvast met die onderdeelnummertjes.
Specifieer alvast je type van CX.

Neem je tijd , beter goed doen dan nadien terug je blok open.

succes

Terry

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 dec. 2008 08:35 
Alle onderdelen die jij zoekt heb ik op voorraad liggen. Mocht je er niet uit komen, neem dan maar contact met me op. Je kan altijd nog met het motorblok onder je arm naar me toe komen. Bel wel van te voren om een afspraak te maken.

lees ook http://www.hondacx500.nl/html/verslag_distributie_marco.html

Het kan je helpen.

Groetjes Marco Becker
Tel 0321 312336
Vliegerveld 37
8256 GN
Biddinghuizen

marco@overlander.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 dec. 2008 18:51 
Nou ik denk dat ik ook aan de beurt ben
want die van mij rammelt ook
maar ja ik moet buiten sleutelen dus moet ik toch wachten tot het wat beter weer word

ik blijf het wel in de gaten houden

gr Arnold

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 dec. 2008 00:08 
zooooo alvast bedankt voor alle reacties!! Ik heb een boek erbij maar ik zie er nogal tegenop dat het hele blok eruit moet?? Maar wat zouden de kosten voor de delen zijn denken jullie?? En dank Marco als je dat hebt ik hou mij aanbevolen?? ik heb trouwens ook wat last van hoge overdruk in het carter, mijn luchtfilterhuis licht regelmatig met wat olie besmeurt? Dit meestal alleen als ik hem wat hoog in de toeren heb getrokken?
Thanks Andre

Schrijver Gertjan
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 dec. 2008 13:59 
Hoi André

Ook ik ga binnenkort beginnen hiermee.
De onderdelen heb ik inmiddels allemaal binnen.
Omdat je niet zo makkelijk bij dit gedeelte komt heb ik een complete pakkingset besteld ca. 77 euro daar zitten ook keerringen bij.
Bij de spanner lekt het ook een beetje dus kan deze ring meteen vervangen worden.
De ketting en de spanners samen waren zo'n 130 euro
Alles is bij de daeler of via internet goed te bestellen.
Het blok eruit is niet ingewikkeld.
Ik zal proberen wat foto's te maken maar er staan al heel veel op deze site.
ook een werkplaatshandboek helpt veel
De bout om het vliegwiel eraf te draaien heb ik gekocht bij een DAF vrachtwagengarage voor 13 euro.
Deze heeft de maat M20x1,5
Of die past weet ik pas als ik het blok open heb.

Nu moet ik nog even moed verzamelen en nog lastiger tijd vinden om aan deze hele operatie te beginnen.

Veel succes

Gertjan

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 dec. 2008 17:23 
Hey Gertjan (grappig ik heb een zoontje met dezelfde naam aan elkaar)
Idd het is moed verzamelen om zoiets te gaan doen, maar ik ben bang dat het blok erdoor sneuveld als ik het niet een keer doe?? Maar het zal weer in het voorjaar pas gebeuren hoor. Dan is de temperatuur wat beter, hij past nl. niet in de schuur?
Grtz Andre

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 10 dec. 2008 19:02 
@ Gertjan, de bout van het oliefilter is ook te gebruiken om het vliegwiel eraf te halen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 dec. 2008 11:40 
Wat een afzetters daar bij die DAF garage de M20-1.5 kost hoogstends 1.50 euro breng hem terug en vraag over het bedrag wat je betaald hebt ook even de rente
groeten van O.J. die nog heerlijk in de zon zit
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Gertjan
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 dec. 2008 11:54 | Aangepast door: Gertjan 
Prijs van de bout viel me al wat tegen.
Maar toch kon ik deze spoed en bijbehorende draaddiameter niet zo makkelijk vinden.
Als de bout van het oliefilter ook te gebruiken is had ik beter eerst mijn licht weer op de site op kunnen steken.
Ik begin na de kerst met de reparatie.
Ik heb het geluk dat mijn CX in een verwarmde garge staat en dat de kinderen deze op dit moment niet meer nodig hebben voor allerlei surprise activiteiten.

Je zou bijna een workshop distributieketting vervangen beginnen.
Allemaal veel succes

Gertjan

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 dec. 2008 15:40 
Gertjan,

Je had het even kunnen vragen, dan had je die afdrukbout kunnen lenen.

En ik weet vrij zeker dat er binnen de club nog meer van die dingen rond zwerven, die ook 'leenbaar' zijn.

En een workshop distributie-ketting is natuurlijk nooit weg. Ik herinner me nog de workshop stator-wisselen......

Harmony,
Hans.
( vind workshops leerzaam )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 11 dec. 2008 19:31 
Inderdaad, die bout had ook bij mij geleend kunnen worden!

En ik herinner mij nog een workshop Kleppendekselracebaan bouwen!! Was ook heel leerzaam!!



Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 dec. 2008 17:08 
undefined:
En ik herinner mij nog een workshop Kleppendekselracebaan bouwen!! Was ook heel leerzaam!!

Wat is nou een kleppendekselracebaan????

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 13 dec. 2008 09:59 
Quote: "En een workshop distributie-ketting is natuurlijk nooit weg. Ik herinner me nog de workshop stator-wisselen......
"


Medio 2009 zal ik ook de distributie en stator moeten gaan vervangen. Een workshop zou daarom voor mij ook van harte welkom zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 distributie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven