Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

witte rook bij starten

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 feb. 2009 19:08 
zo, de pomphouder was niet blij met mij. na het tanken de motor weer starten. ging moeizamer dan normaal als ie warm is,maar er kwam toch een enorme witte rook uit de oude dame! de hele overkapping van benzinestation hing in de mist. ben gewoon opgestapt en weggereden en de witte rook ging naarmate ik meer snelheid kreeg weer weg. hij loopt nu niet lekker stationair meer en ben nu bang dat ik koelwater bij m'n olie heb. wat ik gelezen heb is dat dit met sealingen en pakkingen te maken heeft. is dit snel te testen waar dit aan kan liggen?

Andre (die vermoed dat het blok eronder uit moet)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 feb. 2009 20:02 
Lijkt op een doorgeslagen koppakking.

Door de compressie te meten krijg je een indicatie welke cylinder het is.
Maar als een koppakking aan de ene kant doorslaat, kun je wachten op de andere kant. Dus het beste is beide koppen te snellen en de pakkingen vervangen. Let ook op het O ringetje van de oliesproeier; dat moet ook vervangen worden.

Reparatie is best heel simpel bij de CX.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 5 feb. 2009 20:28 
En het blok hoeft er niet voor onder de motor vandaan. Kijk ook naar het verhaal van Hansv over de koppakking van "angel".
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 feb. 2009 20:34 
pff gelukkig. thnks marcel voor je reaktie. zal de desbetreffende onderdeeltjes bestellen en morgen maar met de boomklever naar het werk gaan. wel jammer,want er ligt nog wel pekel op de weg denk ik. eigenlijk net iets te vroeg dat de wintermotor kuurtjes krijgt.

nog een tip wie het goedkoopst de onderdelen heeft?

Andre (die blij is dat het redelijk makkelijk te verhelpen is.)

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 5 feb. 2009 21:32 
Complete pakkingset voor 50 bij Benny's classic shop.(DE)Benny's
Bij cmsnl kost 1 koppakking al 27,50 ex btw.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dreester
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 feb. 2009 22:21 
Hans en Marcel,

bedankt voor de snelle diagnose. heb pakkingsetje besteld. gelijk allebei maar vervangen want inderdaad, gaat er eentje,dan zal de tweede ook wel gaar zijn. nu nog ff sleuteldagje prikken...

andre (die weer super geholpen is..)

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 feb. 2009 22:37 
Hoi Andre, wordt weer een leerzaam klusje voorje
Laat maar weten als je hulp nodig hebt!

Ton

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 feb. 2009 06:49 
Andre hier nog een ander belangrijk
advies en dat is .
Als je de Kopbouten met de voorgeschreven kg doet dan een tien minuten wachtenen dan bij de laatste trek de kg een pond zwaarderzetten dit is voor dat je de kopbouten niet meer na hoeft te treken
stel wel de klepspeeling goed af dan heb je nog heel lang plezier van je Honda CX
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Peter1
Gast 
#9 | Geplaatst: 6 feb. 2009 07:06 
Wat is de CX inprincipe toch vaak een makkelijke sleutelmotor

Schrijver dreester
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 feb. 2009 19:13 
thnks voor de adviezen. heb er nu in 14 maanden tijd 21.000 kilometer mee gereden. elke dag mee naar het werk,dus je raakt gehecht aan het lekkere pruttelgeluidje. economisch weinig waard,maar gevoelsmatig onbetaalbaar...

@Ton,
hulp zal ik zeker nodig hebben. mijn gereedschapkist is niet toereikend genoeg ben ik bang. a.s. donderdag sleuteldagje prikken?

Andre (die ook heerlijk rijd op z'n zomerse boomklever)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 feb. 2009 12:29 
Vertgeet je de stamtafel Noord a.s. donderdag niet, jullie mogen met vuile handen aanschuiven hoor en ik ben benieuwd naar de beugel met steppies!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 feb. 2009 20:38 
ha die henk.
nou, woensdag haal ik de beugel er voor je af. donderdag naar de stamtafel en daar gaan we wel een dagje prikken voor de koppakking.

tot donderdag

Andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 feb. 2009 20:51 
zoo, halve dag bij paul aan het klussen geweest. viel toch wel wat tegen met het verwijderen van de kuip,uitlaatbochten,balanspot,dempers.
maar de pakkingen zitten erin! gelijk ander balanspotje ertussen want die was ook aan vervanging toe. superblij dat paul zijn verwarmde garage,gereedschap,kennis van zaken en hulp ter beschikking gesteld heeft. nu nog de uitlaat helemaal dicht maken met kit(zoals hier genoemd op de site)en we kunnen weer knorren met de oude dame!
bedankt paul, en iedereen voor de adviezen..

Andre

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#14 | Geplaatst: 15 feb. 2009 21:13 
undefined:
superblij dat paul zijn verwarmde garage,gereedschap,kennis van zaken en hulp ter beschikking gesteld

Ja, die verwarmde garage( nou ja, dat stukkie van mijn garage), dat had ik jaren eerder uit moeten denken.

Ga dus morgenavond in dat stukkie garage lekker aan mijn CB 750 uit 1971 sleutelen.

Paul

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#15 | Geplaatst: 16 feb. 2009 17:46 
Zo zie je maar Paul het is nooit te laat om iets nieuws uit te proberen

Het ging me gisteren helaas niet lukken om er bij te zijn maar er komen vast nog nieuwe kansen.

Veel plezier met het sleutelen vanavond!

Ton

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 witte rook bij starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven