Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carburateurs

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 juli 2003 19:22 
Wie kan mij helpen.??
Na 7 jaar te hebben stilgestaan, wou ik weer graag gaan rijden op mijn CX 500 uit 1981. Ik heb echter een probleem met de carburateurs. In eerste instantie liep de benzine uit de overloop van de vlotterkamers. Nadat ik de carburatuers gedemonteerd en meermalen gereinigd heb (spuitbus carburateur cleaner) liep er geen bensine meer uit. Na montage, motor gestart, alleen de linker cilinder liep.controle van bougie, deze vonkt prima. Vlotterkamer loopt ook vol. Weer demontage, carburateur uit elkaar en gereingigd (spuitbus carburateurcleaner)(kan door primaire en secundaire sproeier heen kijken). Na montage loopt rechter cylinder nog steeds niet (zowel stationair als met gas geven)en loopt er weer benzine uit de overloop. Wordt hier langzaam wanhopig van. Wie heeft een goeie tip (of andere carburateurs ??)

Groeten,

Ton Pruijsten

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 juli 2003 21:40 
jouw probleem is de in of uitlaat klep van de cylinder die niet mee doet blijft open staan het is maar een klein stukje en daar door geen compressie,haal de klepdeksel er af en controleer de klepspeeling 10 uit 8 in als de voeler maat er ruim door gaat weetje wat het is
groeten ouwe-jan staat het kasteel er nog steeds en de molens

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 juli 2003 22:40 
Ouwe-jan,

Bedankt voor het snelle antwoord. Het zou inderdaad goed kunnen dat na 7 jaar een klep blijft openstaan.
Zal er morgen gelijk naar kijken

Schrijver tomstwin
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2003 00:35 
als je nou toch bezig bent,laat de motor dan iets hoger stationair lopen en trek de bougie kap van de niet lopende cilinder af.
Ik weet het,het klinkt stom maar ik had 3CXsen nu nog 2 en als ze langer stil hadden gestaan duurde het heel lang voordat de rechter cilinder mee deed.
En stom genoeg als je met de bougiekap ging spelen,sloeg de 2de sneller aan.
Probeer eerst alles voor je gaat"slopen"!

Succes Tom

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 juli 2003 00:54 
zal deze laatste tip morgen eerst uit proberen.

Bedankt

zal het resultaat mailen.

Schrijver bogfrits
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 juli 2003 04:45 
Die carburateur die overloopt zorgt momenteel voor het "verzuipen",na zevenjaar zal de vlotternaald dus nietmeer dichten of er zit vuil,geeft enorme start problemen tevens als hij op zeker moment toch zou starten zou hij door dit euvel van 1,een veel te hoog verbruik hebben 2,zeer ongesincroniseert lopen ik raad je aan die vlotter afstelling en de toestand van de naalden goed te kontroleren, en niet wanhopen want die paar uurtjes afstellen betalen zichzelf terug door ondermeer een beter verbruik. onder rubriek techniek van zelfde cx liefhebber is een verhaaltje dat hier opinhaakt,"voor de iets te luie sleutelaar.
hier is de benzine zo vuil dat het bijna een maandelijkse routine is om dit gedeelte schoon te maken en een nieuw filtertje te monteren,VG

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 juli 2003 11:17 
Hij loopt weer op beide cylinders.
Na de diverse tips gelezen te hebben (zeker die over "slechte "benzine"en zo,heb ik er een paar liter "nieuwe benzine"in de tank gegooid (benzine die er nog inzat was zeker een jaar oud).

Hierna benzine kraan open, rechter carburateur "druppelt een beetje"uit de overloop.

Motor starten, loopt bijna direct op twee cylinders. Na ca 30 seconden loopt de carburateur ook niet meer over en blijft de motor goed op beide cylinders lopen.

Nu nog het volgende karwei, remcylinders voor uit elkaar halen en schoonmaken (blijven "hangen "op de schijven). Dan nog nieuwe banden en we kunnen weer rijden.

Bedankt voor de tips.

Ton

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 juli 2003 19:45 
Ton
daarna weer tour tochten maken in de omgeving waar je woont,in october kom ik weer naar horn voor de oppas ,mag enkelt mijn Honda niet mee nemen
groeten ouwe-jan

Schrijver tomstwin
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 juli 2003 22:37 
Ton haal nog niet de hele remklauwen uit elkaar,spiut de zuigers eerst in met kruipolie en probeer ze dan voorzichtig in te knijpen met een waterpomptang en weer uit met je remhandel.En vergeet niet de bouten waar op de heleklauw beweegt te smeren.

Succes Tom

Schrijver Roadkill
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 juli 2003 23:10 | Aangepast door: Roadkill 
aan de andere kant is het een kleine moeite om effe je zuigers er uit te halen, en met polijstpapier effe op te poetsen. Vaak ontstaat er een mooi randje corrosie waar de zuiger uit de cilinder komt, waardoor vastzitten erg makkelijk gaat

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 juli 2003 00:41 
Heb ze vandaag nog bekeken (de zuigers). zijn erg aangetast (allemaal wit spul erop) haal ze toch maar uit elkaar en maak ze schoon (en polijsten).

PS heeft iemand nog een tip voor nieuwe banden??
Ik vertrouw deze niet meer na 7 jaar stilstaan.

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#12 | Geplaatst: 6 juli 2003 12:44 
Revizie remmen.
Ik heb de boel vadaag uit elkaar gehaald, ziet er slecht uit. Zuigers zijn behoorlijk aangetast. E.e.a. moet vernieuwd worden.

Wie weet waar ik hiervoor het beste terecht kan?

Schrijver Roadkill
Gast 
#13 | Geplaatst: 7 juli 2003 15:37 
ik heb zelf een GL400 met een schijfrem voor, bij de mijne was het ontluchtings ventiel afgebroken, ik heb een 2ehandse gehaald in Belgie, voor 60 euro bij een sloop, zij vullen de remklauw met olie en sluiten die af met een boutje, wel goed schoonmaken etc, maar dan kan je er weer tegenaan. Hieronder een link naar de site:

Broux Guido motorsloop

Site is erg traag, en van tevoren bellen.

Schrijver Roadkill
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 juli 2003 15:40 
Vergeet ook niet om van te voren een revisie setje te halen bij de plaatselijke motorhandelaar, dat bestaat uit de rubber beschermhuls aan de buitenkant van de zuiger, en een rubber ring binnen in om de boel af te sluiten.
Als alle remolie uit je slangen is gelopen en het lukt niet om met pompen het weer in de slangen te krijgen (gebeurt mij natuurlijk) dan kun je het uiteinde van de slang in een stofzuiger hangen die aan staat, en dan pompen, als je een goede zuigkracht hebt dan onstaat er een soort van vacuum onder aan de remslang en dan wil de olie wel komen.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#15 | Geplaatst: 8 juli 2003 09:22 
wat gevaarlijk rem vloeistof is zeer brandbaar dus kijk uit met stofzuiger

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carburateurs

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven