Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

startkoppeling kapot? (net als Kees?)

 
Schrijver gvdburg
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 feb. 2009 16:52 
Als ik mijn cx500c wil starten dan pak de startmotor een paar keer en daarna hoor je een slippend geluid ,geen knallen of zo,is ook mijn startkoppeling kapot of vuil? Zoja dan ga ik het eerst met die kroon spoel olie proberen.Ik heb het al met een andere startmotor geprobeerd maar dit maakte niet uit. Gr.Gerrit.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 8 feb. 2009 18:23 
Als het starten klinkt als in de eerste 30 seconden, (en de laatste start poging nadat het blok gelopen heeft) van DIT filmpje, dan vrees ik voor je startkoppeling.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver gvdburg
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 feb. 2009 19:52 
Marcel, het klinkt gedeeltelijk het zelfde, maar bij mij draaid hij wel een aantal keer rond en dan slip hij door en dat doorslippen is het zelfde geluid als op het filmpje .Is het de moeite waard om het met spoel olie te proberen? Of gelijk maar het blok open halen? Gerrit.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 feb. 2009 20:01 
De truuk met spoelolie (van Paul als ik me goed herinner) werkt voor de BMW K serie. Of het ook voor de CX werkt? Ik zou zeggen: probeer het 'ns en laat ons de afloop weten, dan steken we er allemaal iets van op.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gvdburg
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 feb. 2009 21:52 
Ik ga het proberen.Ik hou jullie op de hoogte of het gelukt is.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 feb. 2009 22:02 | Aangepast door: ouwe_jan 
Gerrit het help niet met spoel olie want er zijn een of twee veertjes stuk die de rol tonnen aan moeten drukken in de dynamorotor
De motor moet er uit dan kan het euvel opgelost worden zie in de handboek van de cx motor hoe dat moet of vraag iemand die jou daar even mee kan helpen
want ik weet niet waar je woond
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gvdburg
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2009 22:38 
Bedankt o.j. ik sla de spoelolie over en maak het blok open,ik heb al iemand gevonden die me wil helpen. Gerrit.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 feb. 2009 09:37 
Gerrit zo zie je maar weer dat je club vrienden je helpt bij problemen etc etc
Sleutel ze
Nog een vraag wat voor boek heb je voor motorfietstechniek dan kan ik je de bladzijdes sturen voor de reparatie
gr.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gvdburg
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 feb. 2009 19:47 
O.J. ik heb een werkplaats handboek van honda cx500- cx500c en een werkplaats handboek van Haynes honda cx500V-twins 1978 tot 1982. Dit moet lukken ,en ik heb mazzel de gene die me helpt heeft al eerder met dit probleem te maken gehad. Maar bedankt voor je aanbod o.j. Gr Gerrit.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startkoppeling kapot? (net als Kees?)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven