Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Tip CDI unit.

 
Schrijver arjenma
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2003 23:53 
Ik ben in het bezit van een CX die motorisch inhield als de motor minimaal 20 km gereden had, daarvoor was het goed. Aan het begin zocht ik het in de carburatie maar alles bleef zoals het was. Na veel navraag kwam ik er achter dat de ontsteking kast ( onder de buddyseat) defect was. Bij mij was het bij 5000 toeren dat de motor altijd in hield als hij warm was tenminste. Na het wisselen van een ruil CDI unit was het probleem geheel over. De firma Robs accessoires in het Zand (NH) heeft mijn CDI unit opgestuurd naar Honda en deze is gereviseerd en alles werkt weer zoals het bedoeld was.
De kosten waren pittig maar ik was zo blij dat alles weer perfect in orde wat dat ik dat op de koop toenam.

Arjen Marees

Deze e mail is gecontroleerd met Norton anti Virus 2003

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2003 00:05 
Wat betreft de CDI-Unit :
ik vraag me af hoe ze deze reviseren ?
Ik heb er hier ééntje op mijn bureau liggen van een sloopmotor (TIA02-14) gemerkt. Als je de onderkant bekijkt is het compleet ingegoten met een soort hars. Als je dit kunt revisren (op de twee stekkers en een drietal aansluitpunten na) ben je wel een krak zoals ze hier zeggen.
Is er nog iemand van deze mening ?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2003 00:25 
Hoi Terry,

de CDI is inderdaad niet te reviseren. Er zijn CX liefhebers die inmiddels hebben getraceerd wat in die hars wir-war zit opgesloten (moet die link wel ergens hebben). Niet echt veel (een paar thrysistoren, diodes en weerstanden) en qua kosten rechtvaardigt het geenszins de kosten van een nieuwe Honda CDI unit.

Dus voor Arjen; of je hebt een nieuwe CDI unit gekregen of de blokstekkers zijn schoongemakt (maar dan heb je geloof ik te veel betaald).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2003 12:23 | Aangepast door: Floris 
Deze link http://nx250.dyndns.org/dhz/cdirene.htm beschrijft het repareren van een CDI. Ikzelf zou zo'n operatie alleen uitvoeren als 't 100% zeker is dattie stuk is.

Arjen, wat heb jij betaald? Weet je zeker dat je je oude CDI van Honda Nederland hebt teruggekregen? Of is het een andere CDI cq nieuw exemplaar?

Voor zover ik kan nagaan kost een nieuwe CDI € 476 (ex BTW).

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 juli 2003 23:57 
Bij Vogel in Duitsland kost een gebruikt exemplaar 114,90 Euro.
Je kunt natuurlijk ook een komplete sloop CX kopenop bv. www.marktplaats.nl en de overige onderdelen weer doorverkopen.

groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver attema
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2003 10:14 
Moet de prijs van mijn cdi kastjes maar wat opschroeven. Of zal ik het toch goedkoop houden, heb er nog twee!
Idsart

Schrijver Roadkill
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 juli 2003 15:33 
als je een beetje handig bent met elektronica kun je hem ook zelf bouwen:
how to build a honda 1980 cx500c cdi module als iemand dit probeert is het weer een mooi item voor op deze site!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 juli 2003 18:34 
Dank je, dat was de link die ik al aangaf maar 'even' (leeftijd ?) kwijt was.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 juli 2003 00:00 
Heb dit even bekeken de verschillende proto's en ga dit morgen bekijken op het werk. Hopelijk zijn de componenten goed verkrijgbaar (of equivalenten ervan) PCB kan ik wel tekenen zodat het allemaal een beetje netjes uitziet. Ingieten kan gebeuren in een tweecomponenten hars (zo doen we dat op het werk toch). Dit zal voor de trillingen/schokken bedoeld zijn omdat na een tijdje de solderingen toch wel kunnen loskomen. Ik weet weeral wat te doen tijdens het verlof de komende drie weken. Ik hou jullie op de hoogte.

Schrijver reinier
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 juli 2003 16:34 
beste idsart
voor mijn cx500 1980 zoek ik nog een cdi-unit om te testen of die van mij kapot is (zie mijn vraag onder "gevraagd" :cdi-kastje) zou ik iets met jou kunnen regelen ?
reinier

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Tip CDI unit.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven