Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Fabricagedatum banden

 
Schrijver jowan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 maart 2009 15:17 | Aangepast door: jowan 
Hallo,

Ik heb nog een hele mooie achterband liggen (Continental Tour) met nog zo'n 6mm profiel diepte.

Deze zou ik graag gebruiken op mijn CX maar niet ten koste van mijn veiligheid.

Weet er iemand hoe je kan achterhalen wanneer die geproduceert geweest is.

Groetjes,

Johan.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 maart 2009 15:46 | Aangepast door: Hansv 
Johan,

op motorbandenmarkt.nl staat :

De leeftijd/ouderdom van motorbanden laat zich aan de hand van de DOT nummering makkelijk vaststellen. U vindt dit nummer op de zijkant van de band.

Bijvoorbeeld:
DOT EB V3 BRD 1200

Sinds het jaar 2000 bestaan DOT nummers uit 4 cijfers. De eerste twee cijfers duiden op de kalenderweek de laatste 2 op het jaar van productie

Voorbeeld
2305 = Week 23 van 2005

DOT
DOT betekent "United States Department of Transportation" (USA). Een band met deze markering voldoet dus ook aan normen uit de USA.

Zo simpel dus.

Harmony,
Hans
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2009 17:14 | Aangepast door: marcobecker 
Continental Tour

Mijn mening is dat je deze band nooit moet gebruiken. Het is een veel te harde band.

Koop een maxxis of bt45 band. Dan weet je zeker dat je voor weinig geld goed bezig bent.

Ik ben die Continental Tour al te vaak tegen gekomen, en het is in mijn ogen de meest verkeerde band voor de GL of CX.
Zeker als deze ouder is dan 3 jaar .Slijten, doen ze niet. Glijden bij nat weer wel.

groetjes Marco.

Wil je een prijs hebben van een maxxis band, mail marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jowan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2009 19:54 | Aangepast door: jowan 
Het oppervlak ziet er inderdaad nogal hard en glad uit Marco.

De DOT code die erop staat is: DOT CPXK NXAP 478. Dus ik veronderstel dat de fabricagedatum week 47 van het jaar '98 is.

Dit is veel te oud om te gebruiken.

Bedankt voor het aanbod Marco, maar ik ga eens langs gaan bij een dealer in de streek denk ik. Ik heb niet het gereedschap om banden van en op de velg te trekken.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 maart 2009 08:32 
Als die band van 98 is, dan is het levens gevaarlijk om daar mee te rijden met nat weer op klinkers. Hier ga je mee onderuit.

Dan zal ik ooit eens een verhaal schrijven om te laten zien hoe men zelf banden kan wisslelen. Het is te doen, en de kosten vallen erg mee.

Ik heb wel geroepen om een maxxis band, maar ik bedoel het goed. Het is op dit moment een hele goedkope band die veel grip geeft. Net zoveel als de bt45. Alleen de bt45 is 30 euro duurder ongeveer.

Aangezien er geen prijzen vermeld mogen worden op de site kan ik alleen maar mede delen dat als je prijzen wil hebben me persoonlijk dient te mailen. Vanvond, zit ik weer achter de mail box en kan ik mail beantwoorden.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 maart 2009 21:35 
ik weet niet hoe het met deze betreffende band zit, maar er bestaat in t algemeen veel onzin verhalen over banden. Ik had een oude band op mijn Fblade zitten: (ik meen van 2000 ofzo) heb ik zonder enig probleem glad gereden. Ik weet wel, dat was een sportievere band en niet ideaal (misschien wel vanwege leeftijd?) maar reken maar dat het bij een n sportfiets wat meer krachten op komen. Je kunt t toch gewoon proberen? Beetje kalm aan doen en steeds wat sneller. Deed ik ook bij mn shinko voorband, en dat was tegen de verwachting niet slecht bij -8. (ik zou alleen niet weer kopen, dat geef ik toe)

Schrijver leos
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 april 2009 09:44 | Aangepast door: leos 
tot mijn schrik keek ik even
maar mijn voorband er staat op
dot cp1u nkan 157
volgens mij is deze band van 1997
of niet
en zit ook vol met haar scheurtje
ga eerst maar informeren wat een nieuwe kost
slik gisteren nog dik 100 km gereden
gr leo

Schrijver voorbijganger
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 april 2009 20:57 
afgelopen augustus heb ik mijn CX ingeruild voor een BMW R100Rt er zaten banden onder de bmw met goed profiel .
Alleen waren de banden van 1995 en vol met haarscheurtjes laten vervangen dus.

Ik heb ooit eens kunnen ervaren wat het is als je in een keer het ventiel uit de achterband trekt. dan heb je de hele weg nodig en das geen goed gevoel.

Schrijver leos
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 april 2009 07:53 
er ligt al een nieuwe op
is mij te link

gr leo

Schrijver Metroboy
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 juli 2010 13:21 
marcobecker

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 juli 2010 23:34 
Oproken die ouwe meukbanden


Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Fabricagedatum banden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven