Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Klepjes te strak gesteld

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 maart 2009 12:17 
Van het Amerikaanse CX forum: dit gebeurt er als je niet weet hoe je kleppen moet stellen.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2009 12:39 
dramatisch!
Klepschotels afgebroken?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2009 13:03 
Ziet er slecht uit.

Die foto's .....
Lijkt erop, (bruine vloeistof) dat dit al een tijdje heeft stil gestaan, beetje roest en zo.

Maarrandere foto's op dezelfde site laten een digitaal display zien, en dat ziet er best wel goed uit.

Harmony,
Hans.
( spreekt digi-taal ....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2009 13:12 
Voor het eerst van mijn lange monteurs bestaan vertelen ze klepschotels gebroken
Ik geloof er niks van ,nog nooit meegemaakt
Er zal wel wat anders aan de hand zijn geweest
o.j. wacht op antwoord hier op iedereen mag zijn zegje doen maar wel met de oorzaak daar van liefst met foto`s
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 maart 2009 13:20 | Aangepast door: marcobecker 
Ik heb dit eerder gezien, alleen toen was het maar 1 klep die gebroken was.
Het gevolg is net zo extreem.

Wat er is gebeurd dat er met een hoog toerental een uitlaat klep is gebroken. Als dat gebeurd ligt er dus een stuk staal los in de verbrandings kamer. Als deze op zijn kant staat terwijl de zuiger omhoog komt dan druk je het aluminium weg uit de top van de zuiger.

Blijft men dan doorrijden dan ontstaat er vanzelf dat grote gat boven in de zuiger.

Bij deze is de andere klep ook gebroken, nog meer staal los dus.
Uit eindelijk zijn die stukken onder in het blok terug te vinden. Dit kan alleen maar gebeuren bij een hoog toeren tal. Anders slaat het blok wel vast.

De rode/bruine kleurstof is gewoon koelvloeistof met een voor ons niet bekende blauwe of groene kleur.

Verder is te zien dat er nog een originele koppaking tussen zat.

Het leuke is, dat de herry begeven moment weg is, en je op een cilinder nog gerust naar huis kan rijden. Daarom wordt er bij dit soort problemen vaak door gereden. Blok is toch al kapot, en de herry is weer weg nadat de afgebroken klep onder in het blok ligt. Het gaat ook zo snel dat ingrijpen geen zin heeft. Ik geef het 30 seconden en de herry is weer weg.



groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 14 maart 2009 13:28 
digitaal display
O-J, Kaspar vraagt of de klepschotels zijn afgebroken. Als de kleppen niet goed afgesteld waren (te strak) dan kan de warmte niet goed afgevoerd worden en verbrand de boel.
Op de fotopagina van de Amerikaan kan je ook zien dat er problemen waren met de koelvloeistof.
nokkenas ketting
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 maart 2009 14:33 
Nee, dit kan niet door een verkeerde klep afstelling komen. All kleppen verkeerd staan zullen ze verbranden.
Meer niet.
Afbreken is dan geen gevolg.
Verbranden wel.
Dan komen er scherpe scheurtjes in de rand van de klep.

Koelvloeistof op bovenstaande foto is wel in orde.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 14 maart 2009 15:34 
quote:Nee, dit kan niet door een verkeerde klep afstelling komen. All kleppen verkeerd staan zullen ze verbranden.
Dat zeg ik ook in mijn reactie. Wat dan wel de oorzaak van de afgebroken klepstelen is?
Als je de andere foto's bekijkt, lijkt het mij dat er toch ook een probleem geweest is met de waterpomp en /of de koelvloeistof (water?)
waterpomp keerring?
klik op de foto voor een vergroting
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 maart 2009 18:58 
De eerste foto als je die goed bekijkt dan heb je al de oorzaak van dit probleem dat geweest is
een lekke koppaking motor word te heet kleppen worden rood en rood gloeiend waarna er een afbreekt en de gevolgen zien wij bij de tweede foto Dus dit is geen geval van klepschotel afbreken of verkeerd kleppen gesteld
maar wat Marco ook neer heeft gezet hoge toeren en te heet
KLap boem en einde voor het motorblok
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 maart 2009 19:10 
Het verhaal, wat er gebeurde etc, staat HIER op het forum van choppercharles.com

60 MPH, geen extreme geluiden, en plots op 1 cylinder.....

Harmony,
Hans.
( die hoopt dit nooit bij z'n Rakker te zien)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 maart 2009 08:52 
weetje je eigen schoon praten kan altijd maar dit is gewoon zijn eigen schult
Heel veel motoren gedemonteerd en gemonteerd ,ben dit vaak tegen gekomen maar de schult vraag kwam altijd bij de eigenaar olie-koelvloeistof -ontstekking-carburateurs-bogie`s - hoge toeren draaijen -over de top draaijen -etc etc
Als je een motorfiets of auto rijdt en geen gevoel hebt voor mechanica dan kan dit gebeuren en ook de ouderdom van de des betrefende verhikels
Wees zuinig op de motor en auto waar je mee rijd en vertroetel onze Honda CX`n
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver emiel
Gast 
#12 | Geplaatst: 15 maart 2009 10:35 | Aangepast door: emiel 
Aloha:

"Wees zuinig op de motor en auto waar je mee rijd en vertroetel onze Honda CX`n "


dat is een heel wijs gezegde O.J. (kan wel op zo`n tegeltje )

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 maart 2009 20:28 
(T)egeltjes schilderen kan altijd nog.. eerst rijden, rijden, rijden...

Groeten,

Dick
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 maart 2009 07:02 
Dick kan ik ze bij jou bestellen als je ze maakt als het regent en vriest of mist
Alvast bij deze 10 stuks O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 16 maart 2009 07:14 
"Wees zuinig op de Auto of Motor waar je mee rijd en vertroetel onze Honda CX`n "
Deze uitspraak is vastgelegd bij een Notaris en Octrooi op aangevraagd
bij vermenigvuldiging van deze uitspraak staat een sanctie van
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Klepjes te strak gesteld

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ dyma99 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven