Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

wiebelende snelheidsnaald.

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 maart 2009 20:47 
hoi, ik heb een custom met een mijlenteller waar de snelheidsnaald van heen en weer wappert. Hij geeft niet meer precies de snelheid aan.

Is dit te verhelpen?

gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 maart 2009 20:56 
Hallo Kaspar,

Het kan zijn dat of je kabel los is geraakt bij de teller of dat de kabel op zijn eind is.

In het ergste geval begint het binnenwerk van de teller te slijten. Is mij ook eens gebeurt. Op den duur viel de naald eraf en begno er een hoop ijzergruis binnen de teller te verzamelen.

Controleer dus eerst de teller kabel en als dit niet het euvel is dan denk ik dat je toe bent aan een andere teller.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 maart 2009 22:09 
Hoi Kaspar,

kijk ook gelijk de overbrenging in het voorwiel na
als dat vet hard geworden is kan het zijn dat daardoor de meneem plaat verbogen is
goed schoonmaken , opnieuw invetten , en de plaat weer netjes in model buigen
dan alles weer netjes terug monteren en controleren of dat gedeelte soepel draait
wacht hier niet te lang mee anders kun je het niet meer repareren alleen vernieuwen is dan nog een optie

gr Arnold

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 maart 2009 22:47 
Waarschijnlijk, als het tegenzit, is het 'goedkoper' of een oplossing om een 'fietsenteller' te monteren?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wiebelende snelheidsnaald.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven