Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

zekeringen

 
Schrijver prosper

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 april 2009 10:32 
CX'ers....

Na de kuip te vervangen door een koplamp, werkte alles. Omrijden, prima. Opnieuw starten om te rijden...NIETS meer... De zekeringen op het stuur zijn goed, verder niets te vinden door mij. Weet iemand wat nu te doen, Waar zitten nog meer zekeringen?? Wie weet dit of andere suggesties....
Wel lullig, hele winter gereden, met sneeuw, regen, gladheid, vorst, storm enzz... nu mooi weer en doet het nietsss. een echte wintermotor...
Prosper

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2009 10:50 | Aangepast door: Hansv 
Prosper,

Er zit nog een hoofdzekering achter het accu deksel aan de linkerzijde.
Deze is 20 Amp.

Maar het zou heel goed je contactslot kunnen zijn, of, erger nog, een kabelbreuk ergens.

Even wat los getheoretiseer:
Koplamp vervangen, alles goed. Rondje rijden, problemen. Een stekker in de koplamp misschien losgetrilt. De motor doet het dan nog, alleen de electra niet meer.

Waar woon je ongeveer? Dat is wel handig als iemand zou willen komen helpen.

Harmony,
Hans.
( die wel zijn woonplaats bij de gegevens heeft ingevuld ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2009 11:05 
Prosper er staat niks wat je adres kan wezen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver prosper

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2009 12:27 
hans,
bedankt voor je reactie, ik kan weer gaan zoeken naar de oorzaak.
Hopelijk is het de zekering achter de accu.
Nee, na het voorzetten van de motor, deed het helemaal niets meer, zelfs het olie-lampje is dood. Contactslot zal ik doormeten en de zekering checken, de koplamp en knipperlichten heb ik al verwijderd. De accu staat al even aan de accu-lader...
bedankt voor je suggesties.

Schrijver prosper

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 april 2009 12:28 
ow, sorry,
mijn CX en ik wonen nu in Zutphen.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 april 2009 12:30 | Aangepast door: A Koopmans 
Hallo prosper ,
ik mis nog iets kijk even of je met het vast zetten niet ook toevallig een draad heb afgeklemd waardoor er nu sluiting is ontstaan dit zou niet de eerste keer zijn
het zit daar vol met draadjes en 1 verkeerde is genoeg voor dit probleem

gr Arnold

Schrijver prosper

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 april 2009 22:37 
Achter de accu heb ik een verbinding gevonden, waar waarschijnlijk normaal een zekering heeft gezeten. Het is geen "normale" zekering, maar een (onderbroken) plaatje, omwikkeld met ducktape. Ik ga er van uit dat dit het probleem kan zijn. Ik ga het vervangen door een zekeringhouder, waar ik de zekering in kan doen.
De vraag is dan of het dan weer in orde is.... mogelijk zit er inderdaad ergens een draadje klem, dus koplamp eraf laten en proberen... De zekering is toch om een reden doorgebrand...
Bedankt voor jullie raad...

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 april 2009 09:27 
Denk er aan de zekering moet 30 amp zijn.
Er is voorgeschreven voor de CX 500 types 20 amp tot 1980 maar gebruik maar 30 amp gaat meer spanning door heen bij licht voering
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 april 2009 11:15 
als er 20 amp voorgeschreven staat is het wijs om 20 amp aan te houden

bij oude motoren omdat draadjes wat ouder zijn en bij jonge (een jonge cx das grappig) nee ik bedoel echt hele jonge ivm printplaten

je zou 25A nog wel erin kunnen doen zonder problemen maar 30 word veel en is af te raden zekeringen worden ook oud en noem het maar slijten

No offense OJ maar dat er meer spanning door een 30A heengaat bij licht is een beetje onzin een lamp verbruikt een hoeveelheid Watt niet meer niet minder een dikkere draad er naar toe zal weinig uitmaken (tenzij je in extremen gaat denken verschil tussen 1 kwadraat naar koplamp of een 5kwadraat)

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 6 april 2009 11:29 
Even wat begrippen op een rijtje: Spanning= Volt
Stroomsterkte= Ampere
Weerstand= Ohm.
Vermogen is Volt x Ampere, uitgedrukt in Watt.
Wet van Ohm: Spanning is stroomsterkte x weerstand.
Of; stroomsterkte= spanning gedeelt door de weerstand.
Een 12 Volt lamp van 21 Watt,(knipperlicht) "trekt" 1,75 Ampere.
12 Volt x 20 Ampere= 240 Watt
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 april 2009 13:47 
Helemaal juist Mast
Wat je schrijft
Ik heb er ook een andere zekering houder in gezet bij mij maar wel 20 amp zekering er bij aan gehouden
Een reserve 20 amp heb ik altijd bij
bij de reserve bougies
groeten jan dielissen

Schrijver prosper

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 april 2009 11:41 
bedankt voor jullie hulp in deze..
Ik rij weer en ben er blij van..
Wel wat koud, zo zonder kuip, maar dit zal wel even wennen zijn.. Mogelijk ga ik de andere (kleinere) kuip er toch maar over een tijdje opbouwen, daar begon het allemaal mee.
Ik ben benieuwd naar andere CX500 variaties en heb een hyves geopend voor foto's en verhalen. Ik ben geen hyves-held, maar wat foto's van je motor zou het interessant maken.

http://honda-cx-500.hyves.nl

is de link, even lid worden en wie weet...

Groet van mij, Prosper..

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 13 april 2009 10:59 | Aangepast door: kwaker 
undefined:

"je zou 25A nog wel erin kunnen doen zonder problemen maar 30 word veel en is af te raden zekeringen worden ook oud en noem het maar slijten"

aanvulling bedoel er mee te zeggen dat zekering na lange tijd niet meer hun volle capaciteit meer hebben bijv bij 15A al klappen ipv 20A dus dat kan een reden zijn dat de 20A eruitklapt

Schrijver prosper

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 13 april 2009 11:20 
Alles was weer in orde en de nieuwe zekering houder was een goede oplossing. Na wat sleutelen; kleppen stellen enzo, motor omgereden, naar binnen gegaan, mijn motorspuyllen aangetrokken en op de Cx gestapt.
En NIETS... weer helemaal dood. Wat inhield dat ik de oorzaak toch niet had gevonden... Pfff
Nu staat het geval weer achter en is nu flink kaal. Ik heb de oorzaak gevonden. Erfenis heet dat. Door extra draden aan te hebben gelegd, heeft de vorige eig. de draadboom los gemaakt en niet weer ingetaped. enkele draden werden afgekneld en uiteindelijk doorgeknipt door de steuntje, die de maximale stuuruitslag begrenzen. Vervelend!!
Moet nu waarschijnlijk de draden vervangen, voorzichtig dan. Het zijn heel wat draden en het zal een flinke puzzel worden.

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 13 april 2009 18:17 
prosper


op zich vallen de hoeveelheid draden mee bij een cx (ligt er wel aan wat je gewend bent natuurlijk)

als je bij bedradingsschema kijkt onder het kopje techniek kom je je eigen schema vast tegen

die jappen waren zo slim om kleurcodes te gebruiken dus ben je er vrij snel achter wat wat is

succes

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zekeringen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven