Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CDI van Ignitech afstellen 2

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 april 2009 08:37 
Hansv er is toch een adertje onder het gras
Het werkt dus niet dus moeten wij verder gaan zoeken
groeten O.J.
P/S iedereen die er wat mee te doen heeft geef ons maar een duidelijke antwoord hier op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 april 2009 10:09 
Ik weet dat het niet werkt, en ben er dus ook niet blij mee. Het ook een mailtje naar de ignitech jongens gestuurd. Nu even afwachten.

Harmony,
Hans.
( die er verder ook niks aan kan doen en er best een beetje van baalt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 27 april 2009 10:14 
Heren, het is mij niet duidelijk wat er niet werkt, het downloaden?, de CDI afstellen met het programma dat van de ignitech site is te downloaden? de hele ignitech?
Marcel. (gisteren de test van de ignitech gemist)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 april 2009 11:30 
Marcel wacht af wat Hansv voor antwoord krijgt
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 april 2009 11:49 
Marcel,

De Ignitech die Cosmar had hebben we aangesloten op twee CX-en,
-a een bezoeker, (weet naam niet meer)
-b mijn Rakkertje

In beide gevallen konden we niet starten. Nou wil ik weten van hoe en wat, hoed en rand, CDI en Ignitech....

en kennelijk werkt het bij onze OJ ook niet......

Harmony,
Hans.
( goed dat ik geen klomp aan had ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 april 2009 16:56 
Ik ben ook benieuwd en lees aandachtig mee(hoewel ik vind dat als er telkens ergens een issue word onderbroken en een ander topic voor geopend word waar verder word gepraat, ik de draad misschien kwijt raak ).

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 april 2009 18:35 
Dit mailtje heb ik gekregen van reggie.
naar mijn vraag hoe het in engeland gegaan is.
Hi Cosmar
When we fitted the Ignitech to Trevs bike it worked out of the box
and as far as I know, the other guys here who have them had the same
experience.
I did connect the comms port to my PC before we fitted it but that was out of interest
and I made no changes prior to fitting.
After we fitted it I connected the comms lead and played with the rev limiter
function and dropped it to 5000 to see if it worked and it did
I then reset it to 10000 again.

I'm not sure why you're having problems
I have a Eurosport motor in my bike and Trev lives 120 miles away from me
so have nothing to hand to compare it to
but before I rode up to fit it, I copied all the software to my PC and have a copy of
the IGN file which I have attached
As this is the IGN file that works well in Trevs bike
I can only suggest you copy this file to your unit and see if that works

One other guess I will make is
I know the igntitech sense the state of the kill switch and when it goes low
it cuts power to the unit
As they sometimes cause problems by shorting to earth I wonder if the Ignitech is
gettign a false signal?
Checking the Black/white wire is going very high in RUN and very low in OFF
may help determine this

I did get the coil wires the wrong way round at first but it didnt run at all
until I swapped them over
If none of this things work I gues you will have to contact Ignitech

I hope you get it fixed and will be interested to find what the problem was
so please let me know

Good luck !

Reg
Hi Cosmar
One of the US guys recently fitted an Ignitech and posted many pics on the US forum
Using the suppiled Ignitech wiring info and comparing it with the pics he posted may help
determine if the connections are all correct
the Link to the post with his pics is here
http://choppercharles.com/cs/forums/89642/ShowPost.aspx

I was thinking it may be useful to check that
the orange is connected to pin 1 ( pink on CX)
the White is connected to pin 10 ( yellow on CX)
and both yellows to Pin 9
etc
HTH

Reg
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 april 2009 18:47 
Lees de link ook even door halverwege staan foto's
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 april 2009 18:59 | Aangepast door: Hansv 
Hij werkt inderdaad niet. da's duidelijk. Maar als we nu gewoon bij Cosmar's Ignitech de groene en de oranje draad omwisselen, dan heb ik er weer vertrouwen in.

cdi van cosmar
Cosmar's CDI

uit website chopper charles
Website Chopper Charles

zoek de verschillen.......

Harmony,
Hans.
( die denkt dat de Ignitechers een erg stomme fout hebben gemaakt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Trev_h
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 april 2009 22:36 
Hi Hans,

Agreed, They have made a mistake and have the orange /green wires in the wrong place. It should work if they are swapped.
81 500/650custom, 83 cx650c, 94 bmw k75 rt

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 april 2009 08:43 
Ja ja dat Engelsche taal
Swapped =Swopped
en dat betekend verwisselen of uitwisselen

maar hier de leukste vertaling
make a swop
een klap krijgen
waar halen ze dat nou weer vandaan
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 april 2009 11:45 
Ik ben heel benieuwd, laat even weten hoe dit is afgelopen.

Frans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 april 2009 12:49 
Vanmorgen een antwoord gehad op mijn mailtje naar Ignitech. Ook hen had ik de twee foto'tjes gestuurd.


Hello

cdi_chopperc is correct
cdi_cosmar is wrong. (It can't work)

Regards

Jan Matous
Ignitech s.r.o.


Dus dat weten we dan ook weer. Check altijd de draden van de tussenkabel....

Harmony,
Hans.
( foutje moet kunnen, maar wel errug slordig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 april 2009 14:29 
Ouwe Jan, werkt jouw cx nu als je de stekkers verwisselt? Zou mooi zijn als de cdi uit de doos zou werken. Wij wachten met spanning af.
Cosmar (zit zonder spanning )
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Trev_h
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 28 april 2009 15:51 | Aangepast door: Trev_h 
Hi Cosmar,

If you connect the white wire to yellow (l/h coil)
green wire to pink (r/h coil)
orange wire to black/white (kill switch)
Your bike should run?

Ignitech have placed your green and orange wire in the wrong position ?
81 500/650custom, 83 cx650c, 94 bmw k75 rt

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI van Ignitech afstellen 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ RennerRemco, Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven