Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Toerentellerglas schoonmaken

 
Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 april 2009 23:09 
Ik had het volgende probleem, bekend bij O-J en Marco..
Het glas van mijn toerenteller was aan de binnenkant smerig, alsof er condens op zat. 's-Avonds niet af te lezen en ik vond het niet af..

Van O-J een teller van zijn oude GL.. zie zijn verhaal over het maken van een electronische.. toen ik een buddy overtrek langsbracht voor zij CX..
Deze liep toch wat langzaam, in de zin van bij het gas geven traag reageren..
Dus.. dacht ik GL500 en 650 anders voor de toerenteller.. ja,.. wel een beetje.. een 500 gaat tot 9750 rpm en dan rood, een 650 tot 9000 rpm en dan rood..
Dus, toch maar kijken of ik het zelf kan schoonkrijgen.
Toen deed zich eigenlijk het eerste probleem voor, hoe krijg je de felsrand los, maar bovenal weer vast....
een Vliegtuig instrumentmaker bracht uitkomst.. hij vertelde hoe zij dat wel eens deden. met klokken....
Voorzichtig vanaf de onderkant een scherpe schroevendraaier er tussen en beetje bij beetje omvouwen.. dan de felsring naar boven (richting glas).. opschuiven en beide helften kunnen uitelkaar.. glas schoongemaakt met polish.. het was uitgedroogde olie of vetwaas.. en dan een beetje siliconenkit op de rubberrand, helften weer tegen elkaar zetten en felsrand voorzichtig er weer overheen.. als je dus alleen de onderkant van de felsrand omgevouwen hebt, blijft hij nu redelijk zitten. dan beide helften van de klok op elkaar drukken en eerst op 3-4 punten even voorzichtig omvouwen met een platte gladde tang.. zoals bij zilversmeden, (klein setje van gamma of praxis) er zijn ook met nylon bekken (opticien).. nog beter tegen het beschadigen..
Dan steeds verder rondom vouwen, met een doek er tussen tegen beschadigen. dan nog even met de bankschroef de felsrand extra aandrukken ( ook weer met een doek of wat rubber ertussen..
het zit nu weer mooi in elkaar. Het glas is schoon, en ik ben blij dat het gelukt is.

Als iemand met het zelfde zit, of met km tellers die wel eens beginnen te vervuilen of gruis hebben, het kan open en ook weer dicht..
Hulp nodig? laat maar weten,

Groeten.
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Toerentellerglas schoonmaken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven