Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gasmengsel(stelschroef)

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 juli 2003 09:35 | Aangepast door: Roadkill 
Hallo een ieder, ik heb een vraag over de gasmengselstelschroeven op de carburateurs, waar zitten die dingen!!! Mijn motor loopt goed, trekt goed op en loopt vrij goed stationair, het enige is dat af en toe, als je hoge toeren hebt gereden dat ie stationair een slagje laat vallen. De bougies zijn meestal pikzwart, en die van de rechtercilinder is soms zelfs nat. Ik rijd 1 op 15 in de stad. Als ik het goed heb komt dat doer een te rijk benzine mengsel, vandaar dus de vraag over waar de stelschroeven zitten. Andere suggesties zijn natuurlijk welkom. (Het gaat trouwens om een GL400, die verder praktisch gelijk is aan de 500)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 juli 2003 11:34 | Aangepast door: Floris 
Die schroef zit midden onder de carburateur, bij de voorkant van de vlotterkamer. Standaard instelling = 2 slagen uitgedraaid.

Een zwarte bougie duidt op een te rijk mengsel. De bougie moet koffie-met-melk bruin zijn. Mooie plaatjes van bougies kun je op http://www.ngkntk.co.uk/technicaltips/firingend.asp vinden.

Je motor krijgt m.i. te weinig lucht. Check het volgende:
- is het luchtfilter schoon
- staan de chokekleppen horizontaal

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 juli 2003 18:56 
waar woon je ik ben inbezit van een co tester

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 juli 2003 19:02 
er zijn ook vaste lucht regel schroeven daarom van welk jaar is de motor en wat voor type is het, staat op je kenteken bewijs
groeten ouwe_jan

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 juli 2003 23:27 
ik woon in 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant. Heb effe gekeken en het zijn wel schroejes. Met zo'n co meter kun je het mengsel meten/afregelen ofzo?

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 juli 2003 07:57 
er is een probleem bij jou, de garburatuurs moeten er af,is niet veel werk ,als je ze er af hebt dan moet je ze op de werk bank of wat anders omgekeerd legen.Schroef de stel schroeven een voor een er af [let op een tegelijk en let op wat er uit komt het moet zijn een veertje een ringetje een o-ringetje ,is er geen o-ringetje dan controlleer je het gat waar de schroef uit gedraaid is kan zijn dat o-ring stuk is dan zit deze in het kanaaltje wat je ziet onderin ,is dat het geval de stukjes er uit halen ,doe dit secuur want deze kanaal moet echt schoon zijn ,ook kan de o-ring weg zijn dan een nieuwe o-ring plaatsen let op zijn heel erg klein [moteren , de volgorde is de schroef met afsel kop tussen je vingers eerst de veertje dan het ijzeren ringtje ,dan het o-ringetje mag een klein beetje olie op voor het glijden ,nu schroef er weer indraain voorzichtig tot hij niet meer gaat en dan 2 slagen retour,let op als motor loop dat je misschien nog een halve slag uit moet draaien ,nu de anderen stelschroef het zelfde ritueel [carb weer monteren
vacummeters aansluiten en afstellen op 2 tot 2,5 vacum met stel schroefjes in of uit te draaien bij
1000 toeren
groeten ouwe_jan

Schrijver Roadkill
Gast 
#7 | Geplaatst: 21 juli 2003 23:26 
ben sinds vandaag eindelijk in het bezit van een werkplaatshandboek, dus ik denk dat er nu wel uit komt, in ieder geval bedankt voor de reacties

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 juli 2003 08:19 
dit staat niet in de werkplaatshandboek maar je weet maar nooit veel geluk met de reperatie in het vooruitzicht [o-ringetjes zijn moeilijk te krijgen cq kopen moeten van viton zijn]je kan een revisie set kopen dat is duur want je hebt maar 2 o-ringetjes nodig gr:o- j

Schrijver Roadkill
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 juli 2003 09:55 
eh, vootalsnog is er helemaal geen reparatie, alleen afstellen..... en dat staat wel degelijk in het handboek van peters

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 juli 2003 17:17 
zie wel hoe het afloopt,dit was een tip van een motor monteur
groeten o-j

Schrijver Roadkill
Gast 
#11 | Geplaatst: 23 juli 2003 23:09 
in ieder geval bedankt

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gasmengsel(stelschroef)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven