Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Problemen bij klepstellen

 
Schrijver Bas
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 juli 2003 22:47 
Hoi mede CX-bezitters,

ergens in maart heb in een CX500-C gekocht uit 1982. Ding loopt prima, maar na zo'n 6000 kilometers te hebben gereden is het denk ik toch wel eens tijd om de klepspeling eens bij te stellen, het blok begint nogal rumoerig te worden.

Dus de motor naar een kennis gereden die wat meer verstand heeft van sleutelen aan motoren en die wilde dit wel doen (moesten nog wat kleine dingen gebeuren). Nu blijkt dat er op het vliegwiel helemaal geen merktekens staan. Hoe dit komt zou ik niet weten.

Nu vroeg ik me af wat een andere methode is om het BDP van een cilinder te bepalen. Zat zelf eraan te denken om een T-stuk in het bougie-gat te steken om zo te bepalen wanneer de cilinder dat punt bereikt. Iemand enig idee of dit nauwkeurig genoeg zou zijn?

Alvast bedankt voor reacties en suggesties.

Groetjes,

Bas

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 juli 2003 23:33 | Aangepast door: Floris 
Gebruik zoekfunctie trefwoord 'kleppen stellen'.

Je treft daar vanaf 2003-03-15 een uitgebreide discussie over dit onderwerp.

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 juli 2003 08:40 | Aangepast door: Roadkill 

Schrijver Bas
Gast 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2003 22:57 
Dank voor de tips! Heb ik van 't weekend weer iets te doen! En voortaan zal ik eerst gebruik maken van de zoekfunctie, hoef ik geen vragen meer te stellen die al beantwoord zijn op het forum!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Problemen bij klepstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven