Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekker zitten??

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 aug. 2009 14:14 
Terug van vakantie wil ik toch eens kijken of er niet iets te verzinnen is op de zit van een standaard CX500.

Wij houden het zo'n uur vol in het zadel dan is de koek wel op en meer dan 400km per dag vinden wij beslist niet meer leuk. Terwijl rijden op de CX best prettig is.

Ook heb ik wat moeite met de dempers en dan voornamelijk de achterdempers. Ik heb nieuwe gemonteerd van Hagon. Ook de voorpoten zijn onderhanden genomen. Swaardere veren en nieuwe olie. De voorvering is nu na 3000km lekker ingereden en bevalt goed, stevig maar niet te. Achter is hard. En dan nog slaat hij soms door lijkt het. Wij hebben met z'n tween gereden met 3 koffers. Ongeveer 180kg alles samen.

Tips om vooral het comfort te verbeteren zijn van harte welkom!

Ernst-Jan
Lelystad
CX500A 1979

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 aug. 2009 15:18 
Hallo Ernst-Jan,

Ik ben ook onlangs met de CX op pad geweest, in 10 dagen zo'n 3000 km gereden door de UK en Ierland. Op een a type met volle kuip en kofferset, 2 personen oftewel bijzonder vergelijkbaar met jouw situatie. Voorvork is ook voorzien van progessieve veren en achter heb ik koni's, dus geen Hagon. De koni's hebben twee afstel mogelijkheden zoals onlangs op de site uuitvoerig besproken, en rijden fantastisch. Wij hadden een soortgelijke ervaring voor wat het zitcomfort betreft maar na een paar dagen wen je snel aan grote afstanden en dus langdurig zitten. Mijn dochter die verder nooit achterop zit had duidelijk meer last van een "houten kont"dan ikzelf. Wat goed kan helpen is het dragen van een wielrenbroek met zo'n zeem erin. Zelf heb ik het niet toegepast maar Paul van Leeuwen zegt dat het goed bevalt voor de lange afstanden en ik geloof dat best.

Wat de achterveren betreft zo je eens koni's kunnen proberen. Ik heb nog wel een setje liggen die je eens kunt uitproberen.

Groeten,

Ton Oostveen

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 aug. 2009 17:01 
Dag Ton,

Ok...Koni's dus. De nastelbare variant neem ik aan en ook met progresieve veren die je kunt stellen? Die zijn nieuw niet meer te koop toch? Die Hagons Lijken, vooral bij korte hobbels of dwarsscheuren in de weg wel een plank...

Proberen vind ik leuk! maar mijn motor staat nog in Frankrijk met een kapotte ontsteking. Dus als hij weer rijdt graag.

Wat betreft zit vlees, mijn dochter en ik hebben blijkbaar beiden te weinig van dit schone goed. Wielerbroek is, geprobeerd, geen uitkomst vonden wij. Rijd niet echt vervelend maar voor de houten kont bied het weinig soelaas vonden wij. Misschien nog meer rijden.

Ik krijg zelf overigens gewoon last van de edele delen. Die voelen dan dus weinig edel meer...
CX500A 1979

Schrijver emiel
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 aug. 2009 13:22 
Aloha,

voor het "zitvlees" schijnen er een soort gelkussentjes in de handel te zijn.
Ik heb ze geloof ik al eens bij polo.de gezien of bij Louis.

Groetjes en succes met de reparatie,

Emiel & Andrea

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 23 aug. 2009 19:50 
bedoelde je deze emiel?

http://www.motozoom.nl/producten/Gel-Comfort-zadelkussen-SMALL-28x24CM-klein-sport-du o-10008406.html
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver emiel
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 aug. 2009 20:01 
Aloha,

inderdaad Werner, zoiets bedoelde ik en ik heb ze bij Polo.de gezien als een soort opblaasvariant.
Comfort zadel

Groetjes,

Emiel & Andrea

P.S. ik ben een echte "digibeet" vandaar die lange link.
PS2, ik heb de link aangepast, groet, de moderatort.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 aug. 2009 07:52 
heeft iemand hier ook ervaring mee? Tis wel veel geld voor een probeersel eigenlijk...
CX500A 1979

Schrijver emiel
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 aug. 2009 15:42 


bedankt voor het aanpassen

Emiel

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 aug. 2009 21:01 
Ik zie op Marktplaats een rode CX500m te koop staan met een zadel waarvan ik denk dat het ook comfortabel kan zijn. Ik heb echter geen idee wat voor zadel het is. Advertentienummer: 271131468. Achter op het zadel staat Giuliac of Giuliar? Heeft iemand enig idee?
Het lukt me niet om de foto hier naar toe te halen...
CX500A 1979

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 25 aug. 2009 22:47 | Aangepast door: MAST 
Dat is een zgn "King and Queen" zadel. Het merk is Guiliari. Kijk eens rond op Ebay Duitsland, daar kom je ze nog wel eens tegen.
Hierbij de marktplaat advertentie.
CX met K&Q zadel

En hier een K&Q op ebay, let op, volgens de adverteerder is het er een voor een Custom, dat past niet zomaar op een gewone CX:
Ebay K&Q
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekker zitten??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven