Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startkoppeling

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 21 okt. 2009 16:01 | Aangepast door: MAST 
Hallo, ik ben bezig om het blok van mijn 650 uit elkaar te halen omdat het niet meer te starten was. De startkoppeling sloeg steeds door en nam de cilinders niet meer mee.
Toen de rotor van de as af was en ik de achterkant van de rotor kon bekijken, werd duidelijk wat de reden van het niet willen starten was.
Ravage
En rotor met schade

De schroeven toonden aan de bovenzijde behoorlijke slijtage en zaten los in de rotor. Een van de veertjes en zijn houder was kompleet verdwenen.
Het schroefdraad van de drie schroeven was ernstig beschadigd.
Goede les: begint je startkoppeling te haperen, wacht dan niet te lang met de reparatie!
Marcel.
(zie ook mijn weblog: CX650Euro)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 okt. 2009 17:01 
Je hebt er erg lang mee doorgereden. Dit is niet van zelf zo gekomen.
Je kunt er een nieuw vliegwiel in monteren. Zelfs van de CX500 past er in. Alleen klopt de timing niet meer als je door het kijk gat kijkt, maar die heb je toch niet nodig. Motorblok heeft er verder ook geen timing op zitten, dus je kunt gerust een vliegwiel van een 500 monteren.

Mocht je er om verlegen zitten, Tel 0321 312336
0657731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 21 okt. 2009 18:21 
Klopt, ik ben er te lang mee doorgereden. Ik heb nog een ander vliegwiel liggen, dus dat probleem is al opgelost. En bij Wemoto.com heb ik een aantal onderdelen besteld, zoals pakkingen, waterpompseal, ketting.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 okt. 2009 18:58 
Marcel zou niet een vliegwiel van een 500 monterendeze is wel wat aan de lichte kant
Bij een 650 is deze wat zwaarder
maar ja wie ben ik om jou te vertellen wat je moet en kan doen
vijf jaar geleden had ik hier ook een 650 die niet meer rond wou draaien
daar waaren twee boutjes van los en toen stond het vliegwiel vast Ik denk dat het een montage fout is geweest bij Honda
je hebt nog geluk gehad dat het niet ergens onderweg is gebeurd
groeten uit Wieringerwerf
en ga even bij Eric buurten met een contact slot
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 21 okt. 2009 19:24 
Dank je Jan voor je raad, maar ik heb een vliegwiel van een 650 op reserve liggen, ik ga geen 500 vliegwiel monteren.
Waarom zou ik bij Eric moeten buurten met een contactslot?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 okt. 2009 19:48 
Marcel jij niet maar ik even over vliegen met een air plain
motor doet het niet contactslot naar de ...........
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 okt. 2009 23:05 
650 kwaal?
Ik had 2 achter elkaar met een kapotte startkoppeling.

1 Heeft Marco nieuwe veertjes ingezet de ander moet nog een keer.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 okt. 2009 09:00 
Kan iemand mij vertellen wat de gewichts klassen zijn tussen een 500 en 650?

Ik ben mij er niet van bewust dat daar een verschil in zou zitten.

Maar het zou zo maar wel eens kunnen.
Toch heb ik in het verleden al wat vliegwieltjes van een GL500 in een GL650 geplaatst, en ik heb nooit te horen gekregen dat de fiets anders reageerde.

Maar ik zou er graag antwoord op willen hebben.

Ik zelf heb nu even geen 650 vliegwiel klaar liggen, dus ik kan het ook niet even na wegen.

Toch is het een intersante vraag.

Wie o wie heeft de antwoorden.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 okt. 2009 09:25 
@ ja Sieds, volgens mij is het een 650 kwaal!
door de andere timing v/d onsteking, vergeleken met de 500 start hij ook moeilijker krijgt de startkoppeling vervelende klappen.
zelf heb ik eens de vooronsteking wat anders gezet en het resultaat was een veel makkelijker ronddraaien tijdens het starten.
theoj

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 22 okt. 2009 12:33 
@ Marco, de rotor van de 650 weegt 4,6 kg, dat is zonder het grote tandwiel en naaldlager.
@Theo, hoe heb je de voorontsteking anders gezet en maakt dat dan niet uit voor het "lopen" van de motor?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 22 okt. 2009 13:03 
Marcel, je kan de base-plate, v/d onsteking achter op het blok iets verdraaien. dwz: minder voorontsteging geven.
gevolg de motor draait tijdens het starten rond als een 500(veel sneller). tijdens het rijden merk je er niets van. ik niet tenminste.
wel stationair iets bijstellen.

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 2 nov. 2009 21:02 
Ik ben weer een stukje verder met mijn 650 blok. De kleppen zijn aan de beurt geweest. Zie mijn weblog:CX650E weblog
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 nov. 2009 22:07 | Aangepast door: JiMi 
Quote Marcel:
de rotor van de 650 weegt 4,6 kg, dat is zonder het grote tandwiel en naaldlager.

Ik zit hier net met een rotor van de 500 voor m'n neus. Dus ik heb even de personenweegschaal erbij gepakt. Met mij erbij weegt het hele zaakje 102kg, ik alleen weeg 97,5kg, dus rotor alleen (zonder tandwiel en lager) 4,5kg met een marge van + of - 0,5kg. Dus eigenlijk heb je nog geen f*ck aan deze informatie
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 nov. 2009 20:56 
Marcel en anderen,

Ik snap niet hoe die torx schroeven zo los konden raken. Kan iemand dat verklaren?
Want die dingen zitten volgens Peters met 25nm vast. Die gaan toch niet meer los, of vergis ik me daarin?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 7 nov. 2009 21:49 
Het blok van een 650 trilt naar mijn idee meer dan het blok van een 500. Misschien is die 25 nm niet genoeg en trillen de torx schroeven los? Ik ga ze nu vastzetten met loctite!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startkoppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven