Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateurs reviseren?

 
Schrijver Erikje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 nov. 2009 15:15 
Beste allemaal,

Mijn CX500 custom heeft een vrij pittig verbruik, ongeveer 1:16. Nu heb ik de luchtfilter al vervangen en carbs synchroon gesteld maar het geeft geen verschil. Rustiger rijden (snelweg 100km/u) maakt bijna geen verschil.

Wat ik me afvraag, als ik nu een revisie setje in de carbs doe, zou dat schelen? In dat geval ga ik hem gelijk helemaal schoon maken.

En dan komt het tweede punt: ervanuit gaande dat het nodig is, welk revisie setje zou ik er voor moeten gebruiken? Ik heb een 1980 CX 500 custom, volgens de nummers zou ik een keyster 0380N setje NIET kunnen gebruiken, aangezien die voor 78-79 motoren is. Maakt dat werkelijk verschil?
Daarnaast vond ik een ander setje, de keyster 0373N, die voor de CX500 en GL500 geschikt is. Zou dat het setje voor mij zijn?

Eventueel foto's van de setjes zoals ik ze vond:
http://mc-bror.com/KH0380N.jpg

http://mc-bror.com/KH0373N.jpg

Meer specificaties kan ik er niet van vinden. Alleen van de 0373N dat er #78 en #112 sproeiers in zitten.


Kan iemand hier iets over zeggen, want ik heb werkelijk geen idee.


Groeten,
Erik

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 nov. 2009 15:25 
Hoi Erik,

Wanneer heb je voor het laatst de kleppen gesteld? Slecht gestelde kleppen kunnen namelijk ook een hoog verbruik als gevolg hebben.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Erikje
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 nov. 2009 16:33 
Hoi Marcel,

Ongeveer 3 maanden geleden, maar toen had ik het probleem ook al. Het is eigenlijk altijd al geweest.
Ik heb ook mijn remmen nagelopen (liepen iets aan, en remde maar op 1 kant) en bandenspanning gecontroleerd, maar dit heeft tot voor alsnog weinig geholpen.

Groeten,
Erik

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 nov. 2009 16:36 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Erik, loopt hij verder wel goed - geen haperingen bij een bepaald aantal toeren, vlot optrekken etc? Als alles goed is, moet een CX namelijk rond de 1 op 18 a 20 kunnen lopen. Of jij houdt er natuurlijk gewoon een erg sportieve rijstijl op na...!

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Erikje
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2009 19:42 
Marcel, hij loopt verder prima. Geen rare geluidjes of haperingen in toeren. Hij trekt vlot op, maar ik moet niet teveel gas geven want dan slipt de koppeling door. Zo bij de 6 a 7000 toeren begint dat een beetje, ik ben nog aan het sparen voor een nieuwe koppeling (en kabel). En zo heel sportief rijd ik niet de hele tijd hoor ;)
Maar waar het me meer om ging is dat ik las dat mensen na een carburateur revisie er een stuk op vooruit gingen qua verbruik. En of dit bij mij ook het geval zou kunnen zijn. Vandaar de vraag.


Groeten,
Erik

Schrijver Erikje
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 maart 2010 15:06 
Om terug te komen op dit stukje:

Van de vakantie heb ik de carbs helemaal uit elkaar gehaald. Wat ten eerste opviel is dat alles onder de oranje prut zat (sproeiers bijna dicht gekoekt, jets helemaal vuil, etc). Deze heb ik met scotchbrite aan de buitenkant schoongemaakt, met remmenreiniger (en later met wd40 omdat die op was) schoongesproeid. Daarna met perslucht doorgeblazen zodat alles weer schoon was.
Dit heb ik gedaan zoals op de volgende site staat:
http://globalcxglvtwins.hostingdelivered.com/viewtopic.php?f=19&t=32

Ook alle lucht passages doorgesproeid en geblazen, man man wat een troep kwam daaruit.

Heb alleen de idle jet er niet uit kunnen halen. Die heb ik wel herhaaldelijk volgespoten met remmenreiniger en perslucht totdat er niets meer uit kwam. Helemaal eruit was beter.
Ik had geen nieuwe pakkingen/o-ringen, dus die heb ik er niet in gezet. Iets voor volgende keer.


En nu voor het resultaat? De motor start na een tijdje staan bijna direct! Choke open, 3 sec starten en gelijk mooi lopen.
Ik heb ook niet meer dat de vluchtige delen benzine uit de vlotterkamers verdampt.

Nu nog het mengsel goed afstellen, en dan testen hoeveel ik heb gewonnen qua verbruik. Het wordt weer mooi weer dus dat duurt niet meer lang.
Al met al duurde het werkje bijna een dag, maar het resultaat mag er wezen.


Groeten,
Erik

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 maart 2010 18:31 
Ik ben benieuwd te horen wat het heeft opgeleverd. Had je nu zo'n setje besteld ? of alleen gepoetst?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateurs reviseren?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hansv ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven