Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Spanningsregelaar

 
Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 april 2010 18:22 
Beste,
Sinds 1 week in het bezit van een gl500. Accu was bijna leeg. Via de auto gestart. Liep geweldig waardoor ik hem kocht. Thuis van de aanhanger wilde hij niet starten: Klikgeluid. Onder de acculader en daags daarna onmiddellijke start. Enkele dagen gereden totdat hij het op enig moment weer niet deed: klakgeluid. Meende al dat hij minder goed ronddraaide.Ik denk nu aan de spanningsregelaar. Kan zo'n ding echter nergens vinden via internet. weet iemand hoe ik er aan kan komen ? Bij voorbaat zeer bedankt.
Groet
Jan
peijsj

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 april 2010 18:24 
Start je motor m.b.v. startkabels, dan tijdens het draaien, spanning op je accu meten, is dat ong. tussen de 12.5 en 14 volt, dan is de regelaar oke, maar zoniet dan kan het ook de dynamo zijn.

Paul

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 april 2010 19:16 
De spanningsregelaar gaat zelden stuk. Ik denk dat je aan een nieuwe accu toe bent.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 april 2010 20:18 
Dank alvast voor jullie reacties. Maar hopen dat Floris gelijk heeft. Een accu is natuurlijk nog te overzien. Dynamo zou wel pijnlijk worden.
Groet
Jan
peijsj

Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 april 2010 14:07 
Nogmaals jullie hulp gevraagd. Ik meet 12 volt bij draaiende motor oplopend tot zo'n 13 volt (maar net aan) bij 4000 toeren. Lijkt mij een twijfelgeval maar ben wel een leek op dit gebied. Wie heeft en advies ?
groet
Jan
peijsj

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 april 2010 14:19 | Aangepast door: Peter1 

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 april 2010 14:58 
zal wss je stator wel zijn, gaan uiteindelijk allemaal kapot (euvel)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 april 2010 17:15 
Wat is een Stator ? Functie ?
peijsj

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 april 2010 17:27 
Een stator is het vaste gedeelte van een dynamo, het andere deel is de rotor en zoals de naam al zegt: die roteert.

Paul

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 april 2010 21:26 
Stator is het deel waar om een metalen kern koperdraad is gewikkeld Dit deel staat stil. Hieromheen draait een stel magneten die in een metalen ring (soort vliegwiel) gegoten zitten. Dit is de rotor.

Het passeren van de magneten langs de kernen wekt in de koperen windingen een elektrische spanning op.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Spanningsregelaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven