Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

wie heeft ervaring met reinigen van startmotor?

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2003 15:21 
Beste allemaal,
Wie heeft ervaring met het reinigen van de startmotor? De mijne krijgt ook met een goede accu de motor soms niet rond. Dus ik wil eens kijken wat ik er aan kan doen.
Bvd, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver fomoco38
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2003 20:36 
Waarschijnlijk koolborstels versleten. Nieuwe bestellen en alles eerst reinigen met remmenreiniger in spuitbusvorm. Het voordeel van remmenreiniger is dat het er royaal uit de bus spuit en het droogd snel op. Het tast geen schellak aan dus kan geen kwaad voor uw anker of spoel.
(Hoop ik) :-)) Ik gebruik het spul om vanalles te reinigen inclusief remmen.
Heb er zelfs de binnenkant van mijn vorkbenen mee gedaan, smetteloos proper nu.
Succes en groetjes

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 aug. 2003 21:20 
Dank je voor je reactie.
Weet jij ook of het ingewikkeld is de startmotor in en uit elkaar te halen?
Bvd gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver fomoco38
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 okt. 2003 21:41 
nee hoor, uit elkaar halen is heel simpel. Twee boutjes losmaken van de starter zelf en de boel valt zowat vanzelf uit elkaar. bij het in elkaar zetten kunnen de koolborstels wat probleempjes geven. Kijk of je twee kleinen gaatjes in het ankerplaatje kunt vinden, daat kun je fijne stangetjes of zo in steken om de koolborstels op hun plaats te houden tijdens het monteren. Als je een manual hebt kun je het helemaal goed volgen. Succes

Frank

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 okt. 2003 00:51 
UITelkaar halen is altijd makkelijk, zorg wel dat je de volgorde onthoud, en leg je onderdelen dan op die volgorde, dan word in elkaar zetten ook een peuleschil.

PS je kan met remmenreiniger ook je carbs schoonmaken, is stukken goedkoper dan carb cleaner.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wie heeft ervaring met reinigen van startmotor?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven